Announcement
Collapse
No announcement yet.
!!! Showtec Expression 5000 !!!
Collapse
X
-
heb ze vandaag live gezien,
en eigenlijk viel het me toch wel tegen.
het is een vrij compacte head, en de beam is ook echt beam dus dat is dan wel weer positief. Maar, de losse leds zijn goed zichtbaar en de bundel mengt de eerste +/- 30 cm niet heel mooi, je ziet daar echt nog de losse stralen van de leds als er redelijk wat rook hangt. Verder valt de lichtopbrengt vergeleken met een mac250 vrij zwaar tegen, en dat terwijl die van een beam normaal toch hoger zou moeten zijn door de smalle bundel.
Conclusie: het is zeker een leuk spotje voor drive-inn gebruik e.d als "klein" effectje (beam) maar niet echt geschikt voor gebruik in grotere shows. (daar zal een alpha beam o.i.d. het toch een stuk beter doen denk ik)
Comment
-
Originally posted by SLGV View Postde losse leds zijn goed zichtbaar en de bundel mengt de eerste +/- 30 cm niet heel mooi, je ziet daar echt nog de losse stralen van de leds als er redelijk wat rook hangt.
Originally posted by SLGV View PostVerder valt de lichtopbrengt vergeleken met een mac250 vrij zwaar tegen, en dat terwijl die van een beam normaal toch hoger zou moeten zijn door de smalle bundel.
En waar heb je hem eigenlijk gezien??
MVG Boyd
Comment
-
Daar is die tophat toch voor?? Dit valt mij erg mee als ik dat zo zie op de filmpjes met tophat.
En naast een Showtec Giant XL??
Comment
-
Als de tophat erop zit zie je wel een stuk minder losse stralen als ik het goed zie, en voor ons is de Giant XL wel vergelijkingsmateriaal aangezien we deze zelf hebben, en er staat een fout bij de gegevens, ook bij highlite op de site, want het zijn namlijk 7 3watt leds (heb ze opengehad...)
MVG Boyd
Comment
-
@ nijst001, ik weet niet zeker of dat met de tophat is op te lossen, dan zou die wel heel lang moeten zijn. Overigens is het niet echt heel ernstig, maar als je er op gaat letten dan zie je het wel. Publiek zal er niet veel van merken denk ik dan.
Ik heb ze enkel incm de maccen gezien, maar ik denk dat er toch wel wat meer uit komt dan uit een giant xl. (best een leuke head hoor maar een giant, is vindt ik toch echt meer geschikt voor het kleinere werk en totaal niet vergelijkbaar met een 250Watt msd lamp, een indigo4500 begint er op te lijken, maar ook die is toch net iets minder fel dan)
Comment
-
Wat je ziet op de foto's van het MabiSpektakel zijn anders Giant XL'etjes, dus als je dat soort gerei voor kleiner werk noemt, dan past het in de collectie :) Als ze gewoon feller zijn als de Giants dan ben ik al tevreden, maar hoe vergelijk je ze naaste een 4500?? Aangezien we daar nu makkelijk aan kunnen komen (reden mag ik niet zeggen... :s ) Maar als we gaan kijken voor die indigo's dan wordt het: of 4 giant + 4 indigo 4500, of 4 indigo, Giant verkopen en 4 Expression 5000. En als de indigo's nx worden 4 giant en mss 4 expressions. Wat zou jij doen Yannick? MVG Boyd
Comment
-
ik wil niet zeggen dat het madispekakel klein is (je kunt ook micro spots op een huge concert inzetten) maar wel dat ze niet helemaal lekker mee komen met een 250w msd headje. De indigo's heb ik gezien naast 250w scan's, en dan zijn die net ietsje minder. De giant's heb ik hele tijd geleden gezien maar ik dacht dat uit een indigo 4500 toch een stuk meer licht komt (de giant zou je dan beter kunnen vergelijken met de indigo150) Wat ik zou doen is voor de indigo's + expressions gaan, ik denk dat je daar het meeste aan hebt.
Comment
Comment