Announcement

Collapse
No announcement yet.

DMX Eurolite LED pst-9W TCL DMX color chaser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DMX Eurolite LED pst-9W TCL DMX color chaser

Hallo,

Ik ben een beginnende DMX gebruiker en heb als test een Eurolite LED PST-9W TCL DMX pinspotje een USB-DMX512 module van SOH. IK maak gebruik van DMX control. Als ik de software opstart dan begint de Led spot al te flikkeren. Weet iemand hoe dit kan ? Ook na instellen juiste kanalen interface module etc. etc..

Groet Joris.

Het eerste dat in mij opkomt als ik zoiets hoor, is een rotte kabel.

Comment

Klopt, ligt denk ook aan kabel.

Ik heb voor deze led spot een DMX kabel nodig van XLR 3p naar 3,5mm Jackplug. Bax advies was de Procab REF714.

De contact bezetting is als volgt van de Procab kabel.

XLR contact 1=ground deze zit op de rear ring van Jack plug
      XLR contact 2=signal - deze zit op de tip ring van Jack plug
      XLR contact 3=signal + deze zit op de middle ring van Jack plug

De led spot vraagt een contact bezetting waarbij de signal - op de middle ring van Jack plug zit.
      en Signal + juist op de tip ring van jack plug zit.

Denk dat dit het probleem is.

Comment

Inderdaad, daar heb je een speciale kabel voor nodig.
        Deze zijn normaal te krijgen van eurolite zelf, maar kan ze zo niet meteen vinden in de webshop

Comment

Heb net een mailtje gehad voor wat invoerwerk, maar dat kan even duren in verband met de NAMM, hele copywriting-afdeling is daar momenteel mee bezig. :)

Zal kijken of ik er deze week aan toe kom. Je kunt ze wel via de helpdesk bestellen overigens, want ze staan wel al in het voorraad/administratiesysteem. (STKE-51916210 voor OUT en STKE-51916211 voor IN wordt het) Moet ze alleen nog in de webshop toevoegen.

Comment

Probleem opgelost. Lag aan de fase wissel in kabel. Snel zelf even opgelost door het om te solderen.

:D

Comment

Working...
            X