Announcement

Collapse
No announcement yet.

RGB led par 56 print spanning

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• RGB led par 56 print spanning

Hallo ik heb hier een oude dmx led par 56 rgb waar enkele leds van kapot zijn.
    Deze wil ik als reserve houden, alleen nu wil ik deze inhoud dmx sturing gebruiken voor mijn 12v rgb ledstrip in meubel

maar als alles aan is dus rood blauw groen heb ik op connector naar printplaat
    rode + draad en bv groene draad 80 volt gelijkspanning
    rode + draad en bv zwarte draad 80 volt gelijkspanning
    rode + draad en bv blauwe draad 80 volt gelijkspanning

zou ik de print met leds los kunnen koppelen en van die + rode draad van 80 volt naar 12 volt kunnen gaan?

iemand ideeen of tips
    de groene zwarte en blauwe draad lijken mij de min?

Ik zou de meting nog eens doen, weet je zeker dat het 80 volt is?

Comment

ja op print 80v

Comment

24 sorry

Comment

Nu heb ik dus een 24 volt op mijn 4 rgb draden.
          Hoe of kan ik hier voor mijn ledstrip 12 volt rgb mee krijgen?

Comment

Ik heb van voedingsprint 3 draden
            Naar dimmer print
            Geel en zwart 10 volt bij alles aan
            Rood en zwart 24 volt bij alles aan
            Zou de dimmerprint ook op 12 volt werken en die 10?

Comment

Hoe graag we het ook zouden willen, met deze gegevens gaan we hier niet uit geraken. Een schema is in dit geval erg handig, en eventueel foto's. Maar zeker een duidelijkere omschrijving van wat je zou willen. Een led kan met wat aanpassingen zelfs op 230 volt werken, en led dimmen is een totaal ander verhaal / princiepe als een gloeilamp dimmen.

Comment

ik heb nu de gele en zwarte door geknipt, daar een omvormer van 24v naar 12v dc gezet en nu werkt het (op rood zwart was 10 v en geel zwart was 24)
                de omvormer is max 10 amp
                Alleen nu heb ik er 3528 rgb led strip 60 per meter en 7 meter eraan hangen wat 4.8w per meter is dus 35w totaal nu.

Mijn vraag is houd mijn 24 v par voeding dat. De rgb led par is 151 leds en max 21W. Snapt u.

Comment

dus geel zwart rood loopt van voeding print naar dmx print in par.
                  de geel zwart van voedingprint 24v gaat de omvormer in, en de geel zwart van de stuur dim print zit op de 12 v kant van omvormer,
                  zodat mijn rgb strip 12v krijgt.

Comment

Weet iemand dit?

Comment

Niet iedereen zit 24/7 op het forum, een beetje geduld is gewenst.

Comment

Een echt en duidelijk iets kan ik hier ook niet op zeggen. Ik ben namelijk niet de ontwikkelaar van de voeding van de ledpar en kan dus ook niet zeggen wat deze wel en niet kan handele.

Het zal niet aan om het aantal leds die aangestuurd moeten worden maar om het vermogen. Bij de originele is dit dus een 24 volt en 21 watt even rekenen leert ons ( watt delen door volt is ampere alsi k me het goed herriner )

21 / 24 = 0.875 amp

Dan de ledstrip

35 / 12 = 2.916 amp

Als ik nu een 2.916 / 0.875 kom je op een factor 3 1 derde

Dus je belast het 3x zo zwaar. Hoe de extra trafo hierin staat durf ik niet te zeggen.

Kortom veel variable maar een factor 3 zo zwaar lijkt mij niet verstandig.

Koop gewoon een led voedingkje en een dmx unitje. Dan kan je voor een 75 euro alles netjes aansturen zoals het hoort. Bax heeft hier een hele hoop verschillende passende correcte oplossingen voor. Is mij in ieder geval geen uitgefikte voeding waard. Kan je als nog een voeding kopen.

@ rick.

Klopt ben niet 24/7 online. Goede glazen bol heb je. ;)

Comment

dank je
                          maar ik wllde in mijn meubel dezelfde sturing als mijn 6 led parren. 6 kanaals dus en dan in 1 groep zetten in mijn pc programma.
                          Als ik een dmx controller rgb hier bestel heb ik nie de 6 kanalen zoals led parren. Werkt dit dan wel als ik die controller en 6 parren in 1 groep zet.
                          Dus als ik alles blauw wil zetten lukt dat? en als ik strobe snelheid wil doen ook?

Comment

Ik werk met pc dimmer of freestyler met een dmx usb interface

Comment

Nogmaals lees je post denk na en druk dan pas op plaatsen.. hier is geen wedstrijd wie de meeste posts heeft dus het is alleen irritant. Gebruik dan gewoon de edit en pas het eventueel wat aan.

Ik ken freestyler niet zo goed maar bij cuelux en chamsys is het geen probleem. Vermoed Freestyler ook niet.

Comment

Working...
                              X