Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geen aansturing mogelijk na uitschakelen LED Par

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geen aansturing mogelijk na uitschakelen LED Par

Beste forumleden,

Ik heb 4 stuks American DJ Led PAR36.
    Deze worden aangestuurd middels een Enttec OPEN DMX interface via Freestyler.
    Ik gebruik deze PARs thuis als sfeerverlichting.

Als ik nu de 's avonds de stroom uitschakel en de volgende dag de volgende dag de lampen weer aanzet, geven ze niet dezelfde kleur als dat ze uitgingen.
    Ik neem aan dat de lampen niet de DMX waardes onthouden.
    Op zich niet erg, maar wat wel erg lastig is, is dat de lampen niet meer reageren op Freestyler.
    Ook het programma afsluiten en opnieuw starten biedt geen oplossing.
    Ik moet mijn hele server rebooten om de lampen weer te kunnen aansturen.

Heeft iemand een idee hoe ik toch aan het eind van de avond de lampen kan uitschakelen en de volgende dag deze eenvoudig weer kan bedienen.

Op dit moment zet ik alle kanalen op 0 echter dan gebruiken van 4 parren nog steeds 10 watt.
    Ook al is dit niet heel veel het is toch zonde van het geld voor iets wat niets doet.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet,
    Ed

Hoi Ed, kijk even of je usb-poort waar je enttec dongle op zit niet uitgeschakelt word door je systeem als deze lange tijd niet gebruikt word. Door opnieuw op te starten, word ook de usb poort weer aangezet. Ik weet niet waar je server opdraait, maar in windows zorgt energiebeheer er soms voor dat lang, niet gebruikte usb-poorten uitgaan.

Succes,

Gijsbert

Comment

Hoi Gijsbert,

Allereerst bedankt voor je reactie.

Het woord server is misschien iets teveel roem voor mijn opstelling.
      Het betreft een ouder type laptop waarom XP geïnstalleerd is samen met Freestyler.
      Gezien het geringe vermogen van 5-6 watt vind ik het geen probleem om deze de gehele dag aan te hebben staan.
      Ondanks dat deze niet in standby gaat heb ik ook de overige poorten gecheckt en ik kan ook nergens vinden dat USB in standby of andere spaarstand kan.

Het probleem treedt dus al op als alleen al de lichten aan/uit gezet worden.

Heb je nog andere suggesties ?

Groet,
      Ed

Comment

Dus als je je lampen uitzet, en een minuut later weer aan doen ze het ook niet meer?

Comment

Klopt inderdaad.

Zodra ik de stekker er weer in stop zijn ze niet meer aan te sturen.

Comment

Als je dan lampen uitschakelt en weer aanschakelt en je stuurt een nieuwe lichtstand, reageren ze dan wel?

Groeten,

Gijsbert

Comment

Nee ook dan niet :(

Heb net nog even getest en dit maal voldoet het herstarten van Freestyler ook.
              Ergens verliest Freestyler dus de connectie met de lampen na het uit/aanschakelen.

Comment

Probeer anders het opstart/afsluitschema eens te veranderen. Hiermee bedoel ik je apparaten op de volgende volgorde uit/aanzetten:

Eerst je pc uitzetten, en dan je lampen. En als je ze aan wil hebben eerst je lampen en dan je pc.

Wellicht helpt dit, op deze manier raakt freestyler nooit je lampen kwijt, omdat ze altijd aan staan als je opstart en afsluit.

Comment

Zo gaat het inderdaad wel werken, echter is dat niet de manier zoals ik het wil toepassen.
                  Mijn server wil ik graag aan laten en mijn lampen aan/uit kunnen zetten.

Ik heb het net nog met een andere DMX software applicatie geprobeerd en ook daarmee kan ik de lampen na het opnieuw aanzetten niet aansturen.

Het begint er op te lijken dat de Enntec interface de boosdoener is....

Comment

Je kan natuurlijk als die paar watts die ze verbruiken je niet heel veel uit maken een blackout gebruiken ipv alles uit zetten...

Comment

Zo doe ik het nu inderdaad maar had gehoopt dat iemand een oplossing wist :)

Comment

Working...
                      X