Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bewegend Scenes Dmx

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bewegend Scenes Dmx

Goeiemiddag ,

Kan zeggen dat ik de dmx nu aardig onder de knie heb wat voor mij al een hele stap vooruit is :D .

nu ik de controller ook al wat ken , ben ik begonnen met scénes en banken ...lukt aardig goed .

De Vraag :
    kan ik bewegende scenes op 1 scéne maken / zetten ? zodat ik niet de kanalen van 1 t/m 8 nodig heb ?
    kan wel scénes maken heb er 8 gemaakt op bank 1 die perfect gaan . maar dat zijn stilstaande Scénes dat ik gemaakt heb en dat 8 x .
    zodat er iets of wat bewegend licht is .
    Met speed en Fade heb je ook bewegend licht in je scenes maar dan ben je al je kanalen kwijt op bank 1 direct .
    maar zo kan je nog meer scénes maken denk ik , tenzij ik meerdere banken ga gebruiken , maar zover ben ik nog niet geraakt .
    of kan je direct meerdere banken ook selecteren ineens ? zodat hij dan alles doet wat geselecteerd is .

Bedankt alvast.

Dan nog een bijkomende vraag .
    ik heb de controller Ayra oso 1612 Dmx .
    staat in de handleiding interne microfoon, maar ik zie daar nergens een ingebouwde mic inzitten. tenzij met kabeltje maar dan vraag ik me af hoe je dat doet als je met PA bent op een feestje .... en met welke schuiver je dan die muziek Gevoeligheid op harder of zachter kan zetten op de dmx controller zelf .
    want dat stond nergens in de handleiding beschreven.
    Last edited by cerbken; Monday-03-06-2013, 18:11.

kan ik bewegende scenes op 1 scéne maken / zetten ? zodat ik niet de kanalen van 1 t/m 8 nodig heb ?
    Nee. Een scene is een statische stap en geeft een vaste waarde aan je lichteffect. Het is aan je lichteffect om vervolgens die waarde in een actie om te zetten. Het kan dus bijv. wel zijn dat met een bepaalde waarde op een bepaald kanaal een automatische functie of bewegingsmacro wordt opgeroepen.

Bedenk goed, het is een instap-controller. Ideaal om wat standaard programma's in te zetten, maar niet ideaal om ál je wensen in kwijt te kunnen. Dan moet je naar DMX-software kijken en dan moet je al direct een stuk dieper in de buidel tasten.

Wat je nu met die controller wilt doen is niet haalbaar, zeker niet voor het geld. ;)

Comment

Ok dat is duidelijk , voorlopig voldoende denk ik voor wat ik zou gaan doen .
      maar denk in de toekomst echt wel meer ermee te doen .en dan ga ik mischien wel software matig tewerk gaan .

Bedankt alvast Rick .

Je hebt op bijkomende vraag soms geen raad voor me ? wat ik vroeg in eerste deel .

Comment

Programmeer een chase, dat is een rijtje stappen (scenes zeg maar) die elkaar opvolgt.

Comment

kan je dan meerdere Chase's achter elkaar terloops zetten ? en dat die elkaar voor tijdje blijven opvolgen...
          want als ik geluid doe heb ik min of meer minder tijd om met verlichting bezig te zijn op feestjes & Optredens . dan zet ik die vooraf al volledig klaar .

Comment

Misschien kan dat met echte tafels, maar jouw tafeltje zeker niet. Je zet een chase aan en die blijft lopen, misschien kun je chases mixen (gewoon 2 of meer tegelijk aan) maar of het de mogelijkheid heeft een aantal chases achter elkaar af te spelen betwijfel ik.

Een SceneSetter oid kan dat overigens weer wel, maar is niet echt handig voor scanners of MH's.

Comment

2 tegelijk afspelen is niet mogelijk helaas.
              Meerdere chases achter elkaar afspelen is wellicht wel mogelijk, maar weet niet of je dat in de praktijk ook wel zou willen omdat je dan een groot deel van je variatie al kwijt bent.

Comment

Working...
              X