Announcement

Collapse
No announcement yet.

Briteq vs. Showtec + simpele aansturing

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Briteq vs. Showtec + simpele aansturing

Hallo allemaal,

Na een jaartje verder te zijn en ondertussen een leuke Drive-In set te hebben opgebouwd, heb ik hulp nodig bij de uitbreiding hiervan. Ik wil een stapje verder gaan in mijn Drive-In set en de Moving Heads van Showtec die ik nu op automatisch afspelen zet, vervangen voor grotere Moving Heads met een aansturing. Bedoeld voor huwelijken en bedrijfsfeesten tot ongeveer 150-200 personen, liefst zonder gebruik van laptop (evt. wel met iPad).

Voor de Moving Heads ben ik benieuwd naar ervaringen met de:
    Briteq BTW-36L3 (http://www.bax-shop.nl/led-movinghea...t-details.html)

En voor de aansturing kom ik naast programma's als Daslight en Sunlight tegen en enkele afstandsbedieningen, zo ook de:
    JB Systems RF-DMX Converter (http://www.bax-shop.nl/specifieke-st...t-details.html)

De details van mijn huidige set:

2 x actieve subwoofers 2 x 1.000 Watt Db Technologies (DVA-S09)
    2 x actieve speakers 2 x 800 Watt Db Technologies (DVX-D10)
    1 x actieve monitor speaker 300 Watt (Db Technologies)
    2 x Pioneer CDJ-2000 Nexus
    1 x Pioneer DJM-900 Nexus
    2 x Moving Head Showtec Phantom 25 LED
    2 x par set Eurolite KLS-801
    2 x American DJ Revo-4
    1 x Lichtsturing

Wat raden jullie aan qua:

- Moving Heads (zijn de Briteq voor mij geschikt en wat zijn jullie ervaringen?)
    - Lichtsturing (liefst dus zo compact mogelijk)
    - Software (heel pakket kopen voor zeg, 5 simpele standen --> opbouw, uitlichten bruidspaar, rustig feest, heftig feest en stroboscoop).

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten,
    Derk-Jan

Nog even ter aanvulling de link naar mijn huidige lichtsturing (enkel voor de parren):
    Deze controller is echt gericht op vaste installaties waar eenvoudig het licht bediend moet kunnen worden. Dankzij een overzichtelijke lay-out kan iedereen er mee omgaan!

En ik kreeg een reactie dat dit wellicht ook een mogelijkheid is voor het opslaan van shows (en de hulp van iemand die ze kan programmeren):
    De Showtec DR Pro Rack is een geavanceerde DMX Recorder waarmee u tot wel 5 uur aan scenes, chases en shows vastlegt en afspeelt. Hij is uitgerust met DMX IN/OUT, SMPTE, MIDI, USB B, SD-slot en externe trigger-connecties.

Alle tips zijn welkom! :-)

Comment

liefst zonder gebruik van laptop (evt. wel met iPad).
      Daar ontkom je dan niet aan.

Maar even serieus, wanneer je diverse soorten (intelligente) verlichting wilt gaan aansturen, raad ik ten zeerste aan om toch eens goed na te denken over DMX software. Want met de hardware die je nu voor ogen hebt, zal het qua bediening niet erg praktisch worden. Met de meeste DMX-software kun je heel makkelijk bewegingen, kleurenpresets etc. maken, dan heb je in een handomdraai een erg strakke show.

Qua movingheads kun je twee dingen doen, ofwel neem je twee beam headjes, ofwel neem je nog twee Phantom 25's. De ERO 101 is ook nog een alternatief met scherpe beams, een kopie van de Mac 101 is dat eigenlijk.

Comment

Originally posted by Rick View Post
        Daar ontkom je dan niet aan.

Maar even serieus, wanneer je diverse soorten (intelligente) verlichting wilt gaan aansturen, raad ik ten zeerste aan om toch eens goed na te denken over DMX software. Want met de hardware die je nu voor ogen hebt, zal het qua bediening niet erg praktisch worden. Met de meeste DMX-software kun je heel makkelijk bewegingen, kleurenpresets etc. maken, dan heb je in een handomdraai een erg strakke show.

Ik zie ook veel mensen deze gebruiken: http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html

Maar dan moet je wellicht nog steeds software kopen voor het programmeren?
        Ik ben geen held met het programmeren van chases of shows ben ik bang :p

Qua movingheads kun je twee dingen doen, ofwel neem je twee beam headjes, ofwel neem je nog twee Phantom 25's. De ERO 101 is ook nog een alternatief met scherpe beams, een kopie van de Mac 101 is dat eigenlijk.
        Ik denk dat ik de Phantom 25's weg doe in dat geval. Geen op- of aanmerkingen aan deze apparaatjes maar ik ga toch liever voor heads met een scherpe(re) beam. Dank voor de tip voor de Ayra's, ziet er ook niet verkeerd uit.

Comment

Ik zie ook veel mensen deze gebruiken: http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html

Maar dan moet je wellicht nog steeds software kopen voor het programmeren?
          Ik ben geen held met het programmeren van chases of shows ben ik bang

Comment

Je url doet het niet helaas, wellicht is daar iets misgegaan.

Er zijn veel mensen die normale lichtsturingen gebruiken voor hun verlichting, maar op het moment dat je diverse soorten verlichting (mh's en statisch licht) gaat combineren en dat apart wilt aansturen, werkt software toch een stuk makkelijker. Daarnaast is het programmeren van een lichtsturing wat lastiger dan software (in het betaalbare segment dan) en loop je vaak tegen de limieten als het gaat om het programmeren van veel verschillende programma's. In software kun je makkelijker kleuren, bewegingen en effecten wijzigen, live.

Comment

Hierbij de URL:
              De Ayra OSO 240B MKII koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Echter, wil ik eigenlijk naast de Moving Heads geen andere lampen besturen met dit systeem.

Ik vind zelf de 4 moving heads en 2 effectverlichtingen (Revo-4 met afstandsbediening) voldoende en professioneler voor feesten voor 150 man en ook gaver staan dan 2 moving heads met 8 parren erbij. Op termijn gaan dus de parren weg en komen er nog 2 moving heads bij. Twee stuks plaats ik op mijn speakers en twee stuks op een Truss met Baseplate en daaronder sfeerverlichting. Een idee is ook nog om bijv. een paar aircones erbij te doen voor de sfeer maar dat weet ik nog niet.

Ik ben het met je eens dat lichtsturing programmeren niet echt makkelijk gaat. Hier wil ik geen gedoe mee hebben dus in dat geval is software inderdaad beter.

Iemand raadde me ook deze rack aan om de voorgeprogrammeerde shows hierin te zetten:
              De Showtec DR Pro Rack is een geavanceerde DMX Recorder waarmee u tot wel 5 uur aan scenes, chases en shows vastlegt en afspeelt. Hij is uitgerust met DMX IN/OUT, SMPTE, MIDI, USB B, SD-slot en externe trigger-connecties.

Uiteindelijk heb ik ongeveer 5 shows nodig denk ik per avond.

Ik hoor graag weer even de feedback :-)

Comment

Ik zou juist wel die parren meenemen omdat het je basisverlichting is. Gebruik je ze niet om vanuit je DJ-booth te richten, dan zou ik er zelf de zaal sfeervol mee belichten (langzame chase laten lopen gedurende de avond). Revo's zou ik persoonlijk ook lekker via DMX programmeren.

Recorden van shows is leuk, maar je kunt er maar maximaal 8 opslaan. Kortom, is nog steeds bijna net zoveel als een normale scanmaster controller en meer gericht op DMX-installaties voor bijv. aanlichten van gebouwen, of voor horeca waar men alleen op knopjes mag drukken en niet aan een scanmaster hoeft te zitten.

Daarnaast zul je, wanneer je show wijzigt, weer nieuwe shows moeten maken en die opnieuw moeten recorden in de DMX-recorder. Dan heb je echt veel meer gemak van een stukje software waar je heel eenvoudig live bepaalde buttons kunt aanklikken.

Comment

Ik wil die basisverlichting liever pakken door de truss-paaltjes te belichten met een paar platte parretjes en evt. de aircones of een verlichte DJ-booth toe te voegen aan mijn opstelling. Parren vanuit een mooie truss-installatie boven de DJ vind ik ook mooi, maar dat gevoel krijg ik niet bij de Eurolite KLS-801 parren op een statief. Overigens prima voor een normale Drive-In, maar ik ga het toch veranderen. De Revo's gaan overigens prima zo met de ingebouwde programma's en afstandsbediening.

Kun je je hierin vinden? En welke software raad je me aan?

Zijn daar nog andere manieren van aansturing nodig behalve een laptop?
                  Anders ga ik kijken voor een goedkoop dingetje zodat ik niet steeds m'n Mac daarvoor hoef te gebruiken.

Comment

Het is uiteindelijk je eigen keuze, ik schets gewoon wat ik persoonlijk graag zou doen. ;)

Qua software zou ik naar Sunlite kijken. Draait zelfs op de meest eenvoudige computers van dit moment. (Geen netbookje pakken, maar een standaard 15 inch laptop trekt dat perfect.)

Comment

Persoonlijk zou ik als het om software gaat voor cuelux gaan. Is stukken makkelijker te bedienen en te programmeren. Simpel in overzicht maar wel makkelijk erg leuke dingen te maken.

Ook dit draait op een oud laptopje. Kan je het zelfs makkelijk met je gsm als remote bedienen.
                      Nog een voordeel is dat het zowat op elk systeem draaide. Mac, Windows of zelfs linux maakt niets uit.

Comment

Thanks ron!

Comment

Zelf gebruik ik sinds kort de ADJ Mydmx Go. Erg compact en simpel te bedienen via een tablet! Kennis van programmeren is niet nodig, maar toch kan je zelf verschillende scenes maken als je dat wilt.
                          Je kan ook verschillende setups opslaan en kan dus kiezen welke lampen je nu juist wil bedienen. (Makkelijk wisselen tussen shows met en zonder parren bv..)
                          De bewegingen van mijn movingheads gaan soepel en kunnen eenvoudig ingeperkt worden om ervoor te zorgen dat de movingheads enkel voorwaarts schijnen! Voorlopig heel tevreden over dit kleine kastje!
                          American DJ myDMX Go koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage!

Comment

Working...
                          X