Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke DMX software kiezen? Sunlite? Welke versie?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke DMX software kiezen? Sunlite? Welke versie?

Hallo allemaal!

Ik ben me aan het verdiepen in de software om mijn lampen aan te sturen.

Ik denk dat ik de Elation MIDICON DMX MIDI controller ga aanschaffen. Nu kan ik daarbij voor de Sunlite software gaan. Maar.......... Welke versie??

De basic klinkt al erg prima. Echter.... Ik zou in de toekomst ook een band willen ondersteunen en die vroegen al of ik hun uitgaande midi signaal kon gebruiken om de lichten daarop te laten synchroniseren. Snap je wat ik bedoel? (ik zelf half namelijk haha :P )

Nu lees ik dat de Sunlite First Clas Midi synchronisatie heeft. Heb ik dat dan persee nodig want dat pakket is kneiter duur! :shock:

En kan je met de BASIC ook met een Ipad de boel bedienen of moet je dan ook weer persee de First Class hebben?

Het gaat dus om enerzijds een klein festival stage bedienen en anderzijds een live optreden van een heftige band :P

Persoonlijk zou ik niet eens voor Sunlite gaan.

Ik heb er een paar keer mee geexperimenteerd en vind het vreselijke software. Valt voor mij in de club van dashlight en sweetlight ( en andere hmmm nee dankje ) software.

Persoonlijk zou ik een stapje verder kijken en bijvoorbeeld eens kijken naar cuelux. Wil je echt de wat meer festival stage gaan betreden misschien wel cuelux pro. We werken momenteel met beide en ik kan niet anders zeggen dat het gewoon top is. Het werkt erg overzichtelijk en heeft toch behoorlijk wat mogelijkheden.

Het met de ipad bedienen leuk om interesant mee te doen maar echt meer waarde of zeggen ja dit is nou nog eens handig. Nee is het zeer zeker niet. Veel meer dan kijk eens wat ik kan gaaf he is het in mijn ogen niet. Kan overigens wel met zowel cuelux ( met een beetje werk en kennis ) als met cuelux pro ( word volledig ondersteund )

De midi input mwa leuk maar ik zie er niet echt het nut van in als je een lichtman bij hebt. Een stuk software of machine kan in mijn ogen nog steeds niet op tegen een ware lichtman. Het kan het voor de lichtman wel makkelijker maken maar meer niet.

Comment

Hey bedankt voor je reactie,

Ja ik denk ook wel dat je gelijk hebt over het I-pad gebeuren maar het leek me wel een leuke feature. Als ik bijvoorbeeld een jazzpodium moet doen waar alles lekker rustig aan gaat en ik lekker in mn stoel kan zitten met een Ipad op schoot.

Nu zie ik in een overzicht staan dat er geen voorgeprogrammeerde bewegingen in staan?
      En geen audio functie(?)
      Zijn deze twee dingen geen gemis??

Wat maakt die Ceulux nou zoveel fijner dan de andere?

Comment

Audio in mis ik niet. Echt goed werken doen die functies toch niet echt.

Voor geprogrammeerde bewegingen zitten er zeer zeker wel gewoon in.

De reden om voor cuelux te gaan is omdat het een erg overzichtelijk en eenvoudig te programmeren programma is zonder echte beperkingen. Een kind van 10 kan ik in 15 minuten de basis uitleggen zodat er al dingen geprogrammeerd kunnen worden en bediend.

Ook super makkelijk live dingen aanpassen.
        En een Nederlandse ontwikkelaar met erg nette en goede support.
        Nog een voordeel. De basis is gebaseerd op de grotere pro tafels. Dus een doorstap makken is wat makkelijker.

Veel verschillende midi controller mogelijkheden is natuurlijk ook een toffe extra.

Comment

Nou bedankt voor je advies! Ik ga vanavond eens op youtube rondneuzen. Ik denk dat het wel die Cuelux gaat worden in combinatie met de Midicon van Elation.

Comment

Working...
          X