Announcement

Collapse
No announcement yet.

JB Systems LED Plano spot

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JB Systems LED Plano spot

Eindelijk is er een fatsoenlijke oplossing gekomen als alternatief op de ruimte innemende LED par. En hij heet:

JB Systems LED Plano spot

Al eerder kwam JB Systems met de LED DJ Bar, alleen heeft deze als nadeel dat je de projectoren niet apart kunt gebruiken. Hier heeft JB Systems dus wat meer over nagedacht en dit uitgewerkt in de vorm van de Plano spot.

De Plano spot heeft eigenlijk als grote voordeel dat alles door te lussen is. Dus niet alleen DMX, maar ook de netspanning. Ideaal, want deze is geschikt voor zware lasten, getuige de 6,3A zekering. Een korte rekensom laat dan ook zien dat je tot 50 projectoren aan elkaar kunt doorlussen. De aansluitingen voor elektriciteit en DMX zitten vind ik persoonlijk erg netjes en praktisch weggewerkt. Geen uitstekende stekkers, maar netjes verborgen in een soort verzonken stuk zodat je de kabels netjes naar boven kunt wegwerken. Verder is het 4-digit scherm en het 4-knoppen menu een handige feature als je niet gewend bent met dipswitches te werken.

De compacte vorm is nog een van de grotere voordelen. In plaats van 4 parren is het nu mogelijk om 3x4 van deze projectoren mee te nemen, terwijl het allebei ongeveer evenveel plek inneemt. Ideaal dus voor de mensen die kampen met transport- en opslagproblemen.

In mijn ogen hét perfecte alternatief voor de conventionele en LEDparren. Ik ga maar vast beginnen met sparen denk ik. ;)

Linkje naar het product in de shop

Zo te zien kan je er wel geen frost filter opzetten om de losse ledjes minder zichtbaar te maken. Dat vind ik persoonlijk wel een nadeel.

Comment

14 november gaan we ze vergelijken in een LED-testmiddag en gaan we direct de mogelijkheden bekijken om te zien of er met fatsoen een frost-filter voor kan en of dit er een beetje netjes uit ziet.

Comment

Word de ADJ PRO PAR56 RGB eigelijk ook getest?
        Ben wel benieuwd hoe hij er uit zal rollen (als zal de prijs een minpunt zijn).

Comment

Zoals je op het formulier in het aparte topic over de led-middag kunt zien wordt die ook meegenomen in de test.

Comment

Working...
          X