Announcement

Collapse
No announcement yet.

24 spots met telkens een stekker stoppen in DMX lichtsturing

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 24 spots met telkens een stekker stoppen in DMX lichtsturing

Hallo,

Ik ga hier een vraag stellen waarbij velen waarschijnlijk collectief in een bulderlach zullen schieten omdat ze deze vraag zo simpel en haast overbodig vinden. Maar ik stel mijn vraag toch.

Ik heb hier 24 spots met een conventionele ouderwetse en geaarde stekker.
    Ik heb hier een Showtec Showmaster 48 MKII DMX lichtsturing.

Ik kan uiteraard die 24 spots niet rechtstreeks aansluiten in de Showtec Showmaster 48 MKII DMX lichtsturing. Ik ga er vanuit dat er een soort "rack" moet bestaan om die 24 spots in te pluggen en dan via een omzetsysteem over te gaan naar de Showtec Showmaster 48 MKII DMX lichtsturing.

Kan er mij iemand zeggen wat ik moet aankopen om dit mogelijk te maken?

Alvast vriendelijke groeten en bedankt.

Jürgen Heuvinck.

Je moet het DMX signaal omzetten naar een analoog signaal, dat kan je hier mee doen.
    De Showtec DIM-4LC koop je bij Bax-shop met de laagste prijsgarantie en 30 dagen niet-goed-geld-terug-garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

De Showtec DIM-4 koop je bij Bax-shop met de laagste prijsgarantie en 30 dagen niet-goed-geld-terug-garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

of hiermee.
    Als je alleen maar uit/aan wilt schakelen.
    https://www.bax-shop.nl/switchpack-d...kii-switchpack.

Marcel.
    Last edited by superfly; Tuesday-07-08-2018, 21:44.

Comment

Bedankt Marcel voor deze reactie, maar dit is niet écht wat ik zoek. Ik zoek een soort stekkerdoos waar 24 stekkers in kunnen en dan moet er vandaar een kabel vertrekken naar een dmx toestel. Wie kan mij helpen om dit te realiseren?

Vriendelijke groeten,

Sloef

Comment

Dan blijft zoiets over:

Of je krijgt profisionele dimmer packs, kosten ca €10.000,00 of nog meer bv https://www.stagelightingstore.com/5...e-dimmer-packs

Waarvoor gebruik je het prive of voor disco/pa
        Hoeveel watt zijn de lampen, wat wil je aan/uit of ook dimmen?
        Last edited by Ampli; Wednesday-08-08-2018, 12:39.

Comment

Sloef,

Je zult toch 6x degene die ik al eerder aangaf moeten gebruiken.
          Want 24 kanaal Dimmer Packs zijn er niet zoveel voor een redelijk bedrag.
          Je gaat dan echt de professionele kant op en dat kost goud geld.
          bv. https://www.avolites.com/products/di...4-x-32a#Vtab58.

Marcel.

Comment

Originally posted by Sloef View Post
            Bedankt Marcel voor deze reactie, maar dit is niet écht wat ik zoek. Ik zoek een soort stekkerdoos waar 24 stekkers in kunnen en dan moet er vandaar een kabel vertrekken naar een dmx toestel. Wie kan mij helpen om dit te realiseren?

Vriendelijke groeten,

Sloef
            Hey Sloef,

Ik heb dit zo gelezen en vrees toch echt dat Marcel gelijk heeft, zal proberen het duidelijk te maken waarom.
            Als ik het zo begrijp van jou, heb jij nu 24 spots (en dan bedoel ik 24 lampbehuizingen, met hierin een gloeilamp of halogeenlamp -bijv. een par 56 of 64, met veelal een 300, 500 of 1000W halogeenlamp- ) en geen led lampen. Aan die 24 spots zit een stekker, stekker in stopcontact is aan en stekker eruit is uit, verder niks)
            Nu wil jij met de Showmaster 48, deze spots gaan bedienen toch? Om deze spots te laten functioneren zal er dus tussen je showmaster en de spots toch iets van een dimmer oid moeten.
            Een kastje die dat dmx signaal van de showmaster omzet naar een kastje met 24 stopcontacten, bestaat zonder meer niet, daar is echt meer voor nodig.

Om je toch een goed advies te kunnen geven, is het wel makkelijk om te weten, wat voor lampen je exact hebt. (Zijn het 24 dezelfde?, hoveel vermogen/Watt?, LED?) en hoe wil je het doen? Moeten ze alle 24 stuk voor stuk knipperen, zij ze ook wel eens alle 24 tegelijk-vol- aan?
            Last edited by Hanzie76; Wednesday-15-08-2018, 00:28. Reason: Ontbrak info

Comment

Working...
            X