Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elation movingheads met 5R technologie.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Rick, ik ben het met je eens, maar we praten hier over een 575 movinghead, en niet een MSD-250. Ik vind het erg zinloos om een movinghead te kopen die je vervolgens alleen maar dimt.
    Ik vind het geen onzin een 575 headje te kopen waarvan het verbruik LAGER is dan een MSD-250je, dan maar dimmen maar we moeten ook een beetje aan het milieu denken tegenwoordig en als je eens een keertje power nodig hebt is het er tenminste.

Het beste blijft natuurlijk de LED technologie in headjes, maar deze is en blijft waarschijnlijk in de low/mid-budget series voorlopig nog rampzalig.

Bijhuren van heads zal bij deze doelgroep ook amper van toepassing zijn, beginnende drive ins hebben hun standaard show en zullen niet gauw bijhuren, en een kroeg/discotheek eigenaar schrikt al van de rekening van een par 64je.

We kunnen het niet genoeg benadrukkken. Over de totale...
    De punten die je aanhaalden gelden niet alleen voor Martin hoor, dat is gewoon een verkooppraatje (no offence) om de duurde headjes over de toonbank te krijgen ;)

Movingheads hebben trouwens geen CMY? Alleen kleurenwiel?
    In deze headjes zit denk ik inderdaad geen CMY maar dat had ik ook niet verwacht in deze prijsklasse, en voor de toepassingen waarin deze heads gebruikt worden ook niet noodzakelijk.

Mijn laatste woorden hierover:

Het gaat er niet om wat er op de behuizing van de movinghead staat en wat hij allemaal wel niet kan, het gaat er om wat je met de middelen die je hebt DOET.

Ik heb mooiere shows gezien met 20 showtec headjes dan met 20 vari*lites/martins/robes/clay pakys/studio dues....
    Last edited by Joep; Saturday-26-12-2009, 22:30.

Comment

Originally posted by Joep View Post
      Ik vind het geen onzin een 575 headje te kopen waarvan het verbruik LAGER is dan een MSD-250je, dan maar dimmen maar we moeten ook een beetje aan het milieu denken tegenwoordig en als je eens een keertje power nodig hebt is het er tenminste.
      Het beste blijft natuurlijk de LED technologie in headjes, maar deze is en blijft waarschijnlijk in de low/mid-budget series voorlopig nog rampzalig.

Bijhuren van heads zal bij deze doelgroep ook amper van toepassing zijn, beginnende drive ins hebben hun standaard show en zullen niet gauw bijhuren
      Erg naïef, moeten van af nu de drive-in-shows, die blijkbaar al beschikken over 575 movingheads geen grotere klussen meer aannemen.

Je koopt apparatuur, huurt extra in om grotere feesten te kunnen doen en met het geld dat je dan verdiend koop je uiteindelijk de apparatuur die je huurt. Om vervolgens weer te gaan huren zodat je nog grotere shows kan doen we blijven immers niet allemaal het licht doen bij de verjaardag van de 14-jarige buurjongen >.>

De punten die je aanhaalden gelden niet alleen voor Martin hoor, dat is gewoon een verkooppraatje (no offence) om de duurde headjes over de toonbank te krijgen ;)
      Ook naïef, een Martin/robe/enz movinghead zit veel beter in elkaar dan een budget movinghead. Merk is ook eens tuk bekender. Daar betaal je voor, je betaald namelijk ook voor de service die je na je iets gekocht hebt nog steeds krijgt (en dat is een van de redenen dat zij groot zijn geworden)
      Punten gelden inderdaad niet alleen voor Martin, maar niet voor de vele budgetmerken die er zijn

In deze headjes zit denk ik inderdaad geen CMY maar dat had ik ook niet verwacht in deze prijsklasse, en voor de toepassingen waarin deze heads gebruikt worden ook niet noodzakelijk.
      Movinghead kost (waarschijnlijk) €2000,- en is een wash movinghead.
      Bovendien zit er een lamp in die vergelijking moet maken met een 575watt movinghead. Dan verwacht ik toch echt CMY erin. Als zelfs een showtec phantom van €600,- tegenwoordig CMY heeft dan ben ik erg verbaasd.
      Of zou hierop bezuinigd zijn? Begin ik al gelijk af te vragen hoe de movinghead er van binnen uitziet, en waar nog meer op bezuinigd is

Het gaat er niet om wat er op de behuizing van de movinghead staat en wat hij allemaal wel niet kan, het gaat er om wat je met de middelen die je hebt DOET.

Ik heb mooiere shows gezien met 20 showtec headjes dan met 20 vari*lites....
      Het gaat er wel degelijk om wat een movinghead kan, hoe meer er in zit, hoe meer je er uit kan halen. Enne, met een Vari*Lite kan je een hóóp meer dan met een Showtec movinghead. Vergeet alleen niet de lichttafel en de capaciteiten van de licht operator (zwakste punten van je lichtshow :p)

Geen aanval, het is een forum en gelukkig kunnen we discussiëren en onze mening geven :D

Comment

Originally posted by Paradise View Post
        Erg naïef, moeten van af nu de drive-in-shows, ?die blijkbaar al beschikken over 575 movingheads? (we hadden het toch over beginnende) geen grotere klussen meer aannemen.
        Originally posted by Joep
        Bijhuren van heads zal bij deze doelgroep ook amper van toepassing zijn, beginnende drive ins hebben hun standaard show en zullen niet gauw bijhuren
        Natuurlijk wel, en als ze grotere shows krijgen gaan we investeren in extra heads voor de show.

Als BEGINNENDE drive ins grotere shows gaan draaien of carrés gaan bouwen moeten de meeste toch al bijhuren of zelfs uitbesteden dus waarom dure mac 575 aangaan schaffen als het voor veel minder ook kan?

Voor die ene keer zijn 2 types heads door elkaar echt geen ramp hoor...

Ook naïef, een Martin/robe/enz movinghead zit veel beter in elkaar dan een budget movinghead. Merk is ook eens tuk bekender. Daar betaal je voor, je betaald namelijk ook voor de service die je na je iets gekocht hebt nog steeds krijgt (en dat is een van de redenen dat zij groot zijn geworden)
        Punten gelden inderdaad niet alleen voor Martin, maar niet voor de vele budgetmerken die er zijn
        Ho! hier begrijp je me verkeerd ik bedoel dat er naast Martin ook andere merken zijn als Clay paky/Robe... waar die punten op gelden en niet de budgetmerken ofcourse.

Movinghead kost (waarschijnlijk) €2000,- en is een wash movinghead.
        Bovendien zit er een lamp in die vergelijking moet maken met een 575watt movinghead. Dan verwacht ik toch echt CMY erin. Als zelfs een showtec phantom van €600,- tegenwoordig CMY heeft dan ben ik erg verbaasd.
        Of zou hierop bezuinigd zijn? Begin ik al gelijk af te vragen hoe de movinghead er van binnen uitziet, en waar nog meer op bezuinigd is
        Ik zie nergens staan dat het een wash is, alleen dat ze er ook nog een frost filtertje bij gefrot hebben dat je het als wash gebruiken kan (correct me if im wrong).

Showtec phantom is weer een 250'je en als je naar de 575 reeks gaat kijken zijn de prijzen ineens weer een stuk anders, de kwaliteit/snelheid van de CMY kleurenmenger nog buiten beschouwing gelaten (en de kwaliteit van de rest van de head)!

Het gaat er wel degelijk om wat een movinghead kan, hoe meer er in zit, hoe meer je er uit kan halen. Enne, met een Vari*Lite kan je een hóóp meer dan met een Showtec movinghead. Vergeet alleen niet de lichttafel en de capaciteiten van de licht operator (zwakste punten van je lichtshow :p)

Geen aanval, het is een forum en gelukkig kunnen we discussiëren en onze mening geven :D
        Je bedoelt het zelfde alleen in een ander zegje (en iets materialistischer): de capaciteiten van de licht operator zijn de key voor een show. Je moet gewoon het maximale zien te halen met de middelen die je hebt.
        Last edited by Joep; Sunday-27-12-2009, 00:07.

Comment

Natuurlijk wel, en als ze grotere shows krijgen gaan we investeren in extra heads voor de show.

Als BEGINNENDE drive ins grotere shows gaan draaien of carrés gaan bouwen moeten de meeste toch al bijhuren of zelfs uitbesteden dus waarom dure mac 575 aangaan schaffen als het voor veel minder ook kan?

Voor die ene keer zijn 2 types heads door elkaar echt geen ramp hoor...
          Inderdaad, maar het word wel een optelsom. En dan zal het uiteindelijk allemaal gaan draaien om de aanschaf prijs van de Elation's. Want hoe dichter die in de buurt komt van de grote merken, hoe verlijdelijker het is om gewoon door te sparen. Bovendien betekend een grotere klus niet gelijk een carré, ander type movingheads inhuren zou een oplossing zijn.

Ik hoop dat deze opmerking niet persoonlijk bedoelt is?
          Nope, zie helemaal onderaan (al zijn er genoeg die helaas niet verder komen dan de buurjongen en dat is jammer)

Ho! hier begrijp je me verkeerd ik bedoel dat er naast Martin ook andere merken zijn als Robe/clay paky... waar die punten op gelden en niet de budgetmerken ofcourse.
          Dat begrijp ik (maar om iedere keer het lijstje te gaan opnoemen (er zijn immers nog een hoop andere goeie merken behalve Ma/Ro/V*L)

Vraag is waar Elation onder valt, aangezien het een onderdeel is van ADJ/jb System (een van de twee) vermoed ik dat het onder budget merken valt en vraag ik mij dus af hoe de restwaarde, service, ect. is

Ik zie nergens staan dat het een wash is, alleen dat ze er ook nog een frost filtertje bij gefrot hebben dat je het als wash gebruiken kan (correct me if im wrong).

Showtec phantom is weer een 250'je en als je naar de 575 reeks gaat kijken zijn de prijzen ineens weer een stuk anders, de kwaliteit/snelheid van de CMY kleurenmenger nog buiten beschouwing gelaten!
          Er zijn 3 nieuwe movingheads; 2 spot, 1 wash

Alle drie zonder CMY, en dat vind ik wel belangrijk bij een Wash movinghead

Je bedoelt het zelfde alleen in een ander zegje (en iets materialistischer): de capaciteiten van de licht operator zijn de key voor een show.
          Laten we het zo zeggen: Zet 2x een licht technicus achter dezelfde lichttafel (en dan wel even een goede die alle functies ondersteund :) ) kijken waar hij het meeste uitkan halen (zul je waarschijnlijk zien dat hij uiteindelijk met de Varilites meer kan. Mocht dat niet zo zijn kan hij altijd nog geluidstechnicus worden (heb je niet zoveel hersenen voor nodig :cool:)

P.S.

Geluidstechnicus, het is geen persoonlijke aanval :D

Comment

Natuurlijk zal de uiteindelijk aanschafprijs veel gaan bepalen kwa intressantheid van deze movingheads. Het is natuurlijk intressanter om een A-merk head te kopen met een 575W lamp als deze ongeveer net zo duur is als deze spot.

Maar ik heb idee dat de prijs van deze spot veel lager zal zijn en dus zeer intressant zal zijn voor de beginnende drive in show die aan headjes gaat beginnen (dus nog geen headjes heeft).

Vraag is waar Elation onder valt, aangezien het een onderdeel is van ADJ/jb System (een van de twee) vermoed ik dat het onder budget merken valt en vraag ik mij dus af hoe de restwaarde, service, ect. is
            Het vervelende van showtec/jb systems/a-dj is dat het allemaal uit de zelfde fabriek komt met een andere sticker erop. Diverse merken zijn ook zo begonnen en zijn later zelf heads gaan ontwikkelen, en die zitten nu in een veel hoger segment. En als dat de kant is die Elation uitgaat zou dat best wel eens een hele intressante wending kunnen zijn voor het merk.

Er zijn 3 nieuwe movingheads; 2 spot, 1 wash
            Als je met de wash de beam bedoelt is het inderdaad jammer dat daar geen CMY inzit, maar een beampje zonder CMY is ook intressant hoor maar moet toegeven dat CMY geen overbodige luxe is. Ook is het 3D prism in die beam mij een raadsel en ben best benieuwd naar het effect wat dat opleverd.

Comment

Als je met de wash de beam bedoelt is het inderdaad jammer dat daar geen CMY inzit, maar een beampje zonder CMY is ook intressant hoor maar moet toegeven dat CMY geen overbodige luxe is. Ook is het 3D prism in die beam mij een raadsel en ben best benieuwd naar het effect wat dat opleverd.
              Je hebt gelijk, het is geen wash maar een beam. Hij beschikt over gobo's en dus een kleurenschijf. Ben benieuwd hoe het er uit ziet (@bax-shop: filmpje?)

Comment

Filmpjes zijn helaas nog niet vrijgegeven, nou ja zonder te liegen: er is er eentje. Deze is echter gemaakt door iemand die de tekst-effecten van Windows Movie Maker is tegengekomen, en hier is geen enkel effect op te zien. Het filmpje is hier te vinden. Weinig meer bekend dan al bekend, afgezien van de specificaties. Maar die kenden we ook al.

Ik denk dat medio januari de eerste filmpjes wel op internet geknald zijn, ik zal het in de gaten houden. Ik ben er zelf wel benieuwd naar, zeker naar de prijzen. CMY is inderdaad wel jammer, maar misschien werd de prijs dan te hoog. Dat 3D prisma ben ik ook wel benieuwd naar, maar het laat een gobo in ieder geval in 3D zien. Hoe dat eruit ziet, ik ben benieuwd!

[EDIT] Enthousiasme mag, het eerste filmpje van de VIZI Spot is aanwezig! Het filmpje verhaalt over de Vizi Spot 5R, let wel op, bij 3.15 begint de man behind the camera te praten over een LED-versie. Dat klopt volgens mij niet, maar er is wel een LED-versie van de Vizi spot, de Vizi Spot LED. Het filmpje begint op 58 seconden, omdat daarvoor een ander product aan bod komt. Hij begint met vertellen over de 5R lamp, hierna komen wat verschillende functies aan bod!
                Last edited by LaRoche; Monday-28-12-2009, 16:45. Reason: filmfragment gevonden

Comment

Als ik op het eerste linkje in je edit klik krijg ik deze foutmelding;
                  Warning: Header may not contain more than a single header, new line detected. in /home/bax-shop/domains/bax-shop.nl/htdocs/www/forum/bbredir.php on line 2

Deze link werkt hopelijk wel.

Comment

Klopt, ik weet nog niet waar het aan ligt maar jou linkje klopt wel. Om de één of andere reden krijg ik hem er met geen mogelijkheid in!

Comment

Omdat jij een HTML-break in je link hebt.

Comment

Paradise ik denk dat er juist wel een markt is voor deze mh's. Er zijn genoeg licht en geluidbedrijven die regelmatig carré's bouwen en grotere shows doen, maar waarvoor Martin, Robe en al die andere A-merken gewoon niet rendabel zijn.

Zoals jij zelf schreef over Martin mh's:
                        - Extreem hoge restwaarde. Een 5 jaar oude Mac wordt nu nog verkocht voor 65 - 70% van de oorspronkelijke investering. Dus slechts 6% afschrijving per jaar.

Dit klinkt natuurlijk erg interessant, maar vergeet niet dat je eerst véél meer geld moet investeren. Van dat geld dat je extra moet investeren kan je op geen enkele andere manier winst maken.
                        De kleinere bedrijven worden hierdoor duurder dan de grote bedrijven (waarbij de mh's meerdere keren per week op stap gaan). Dan wordt het toch wel erg interessant om naar dit alternatief uit te wijken en onder de prijzen te gaan zitten van de grotere bedrijven.

Comment

Working...
                        X