Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lichtstad Gent werkt met Showtec!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lichtstad Gent werkt met Showtec!

De stad Gent (B) heeft afgelopen jaren veel geïnvesteerd in een sfeervolle verlichting. De stad heeft door het goede lichtplan zelfs internationale prijzen mee gewonnen. Om dit te vieren, heeft Gent van 27 tot 29 januari een lichtfestival gehouden. Hierbij kon een route worden gelopen met veel lichteffecten, verlichting en aanverwante sfeermakers. Raad eens wie er van de partij was: Showtec!

Lees meer op onze website: Lichtstad Gent werkt met Showtec! >>

Ziet er echt prachtig uit. En een knap staaltje video-mapping.
    Een filmpje met wat meer beeldmateriaal: hier.

Comment

vooral die kerk man echt geweldig. zoveel rookmachines en echt een prachtig effect. heel mooi gedaan!!!

Comment

ik vraag me altijd af hoe ze dat projecteren doen.
        Wordt dat met een soort beamer geprojecteerd ofzo?

Comment

Originally posted by Jelle Classens View Post
          ik vraag me altijd af hoe ze dat projecteren doen.
          Wordt dat met een soort beamer geprojecteerd ofzo?
          Dat was ooit eens op Discovery. Eerst worden op bepaalde punten foto's gemaakt en bewerkt tot een grafisch ontwerp. Vervolgens word er aan de hand van de gegevens, foto's en ontwerpen een video gemaakt. Deze video word opgedeeld in pak een beet, 6 stukken. Vervolgens worden er 6 professionele projectoren buiten geplaatst, afgesteld en getest. Hoe het precies gaat is vrij omslachtig vind ik zelf.
          2 jaar geleden hadden ze bij ons op school een Kerstman die om 2 minuten langsliep. Ze hadden met 2 activeboard beamers op de buitenmuur van de school geprojecteerd, waardoor een behoorlijk fraai effect ontstond.

Comment

Originally posted by BDB lasershows View Post
            vooral die kerk man echt geweldig. zoveel rookmachines en echt een prachtig effect. heel mooi gedaan!!!
            Ik ben het helemaal met je eens die kerk is zo verschikelijk mooi, ik zou wel eens willen weten hoevel liter rookvloestof er daar de lucht in geblazen word op een uur tijd :D:D:cool:

Comment

niks gewoon de kerk in de fik steken:p
              Maar het zal idd best veel zijn;)

Comment

volgens mij word het vuur met: verschillende led lampen gemaakt.
                een live projector
                of een soort van jb systems inferno.
                Ziet er echt super uit!! leuke 1 april grap!!

Comment

die projecties op gebouwen worden in brussel ook al een paar jaren gedaan tijdens de kerstperiode, aan de overkant van het stadhuis staan er een stuk of 10 zware barco projectoren opgesteld die het stadhui beschijnen, aangevuld met 2 nog zwaardere projectoren op een yoke die tijdens de show de markt over wandelen.
                  de enigste firma die ik ken die zo'n kennis en materiaal hiervoor heeft is de prg group.

Comment

Working...
                  X