Announcement

Collapse
No announcement yet.

NIEUW !! Showtec Phantom 300 Spot movinghead

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• NIEUW !! Showtec Phantom 300 Spot movinghead

Krachtige spot movinghead uitgerust met een FastFit 300 Watt ontladingslamp die een opbrengst heeft vergelijkbaar met een 575 fixture. Naast het wattage zijn ook de afmetingen bijna half zo groot.

Nieuw, Showtec Phantom 300 Spot movinghead.

Product:
    Showtec Phantom 300 Spot movinghead

Algemeen:
    De Phantom 300 Spot is de nieuwste toevoeging aan de Phantom reeks van Showtec. Deze compacte spot is uitgerust met een 300 Watt Fastfit lamp die door de hoge efficiëntie en optiek de opbrengst heeft van een 575 Watt gasontladingslamp. Het stroomverbruik is echter slechts maximaal 400 Watt en ondanks de vele functies zijn ook de afmetingen gering.

Vele functies van de Phantom 300 Spot
    Om te beginnen heeft de Phantom 300 twee gobo wielen. Door deze twee te combineren met verschillende gobo's zijn erg mooie effecten te creëren. Daarnaast is er een effect wiel ingebouwd met een 3-facet prisma, een 4-facet prisma en een 3D prisma. Verder is de Phantom 300 Spot uitgerust met gemotoriseerde focus, gemotoriseerde Iris en CMY kleurenmenging.

Toepassing van de movinghead
    Deze volwassen movinghead is geschikt voor verschillende toepassingen. Vanwege de stevige en compacte behuizing kan de Phantom 300 prima on the road gebruikt worden voor bands of drive-in shows. Daarnaast misstaat deze spot versie ook zeker niet in de club of discotheek. In combinatie met de Phantom 300 Beam zijn zeer professionele lichtshows te creëren.

Specificaties:
    - krachtige spot movinghead
    - lamp: Fast Fit 300 Watt
    - LCD display voor Auto, Custom en Sound control
    - aansturing: DMX-512
    - 3- en 5-pins DMX in/uit
    - DMX kanalen: 22 kanalen (Advanced), 15 kanalen (Basic)
    - dimmer: 0-100 %
    - strobe: 0-10 Hz
    - afstralingshoek: 8º
    - gemotoriseerde focus
    - gemotoriseerde iris (2-100%)
    - pan: 540º self-correcting
    - tilt: 270º self-correcting
    - pan/tilt resolutie: 8/16 Bit
    - instelbaar pan/tilt bereik
    - gobo wiel 1: 7 uitwisselbare statische gobo's
    - gobo wiel 2: 7 geïndexeerde uitwisselbare roterende gobo's
    - Slot-n-Lock Gobo
    - rainbow Effect
    - gobo Shake
    - effecten: 3 facet prisma, 4 facet prisma, 3D prism
    - kleurenwiel: 7 kleuren (met rainbow effect)
    - power input: AC 230V 50Hz
    - stroomverbruik: 400 Watt
    - behuizing: vlamwerend plastic (V0)
    - kleur: zwart
    - power in: powercon
    - ventilator gekoeld (variabele snelheid)
    - geleverd inclusief handleiding, powercon kabel en ophangbeugels
    - gewicht: 25,9 kg

Lijkt me een zeer vette spot. Als het echt een 500 watt opbrengst heeft is dut wel een heel nette prijs.

Comment

Ik vind hem er raar uitzien met zo'n grote lens. Maar 500 watt!! voor de prijs van 250 watt om het zo maar even te zeggen.

Comment

Zijn er misschien al ervaringen met deze head?

Comment

Stond bij ons op de open dag in de grote tent, komt een best leuke bak met licht af. ;)

Comment

Ik vind het, op papier, best interessante headjes. Alleen ben ik een beetje bang dat Showtec niet de degelijkheid heeft van bijvoorbeeld een Robe of Martin head...

Comment

De (meeste) producten van Showtec en Dap lenen zich prima voor eigen gebruik, als je ze netjes in een geschikte vliegkist vervoerd kunnen ze ook een behoorlijke tijd meegaan.

Een Martin kop of van een ander A-merk is alleen interessant voor een verhuurbedrijf, meestal kunnen er makkelijk(er) onderdelen worden verkregen en nog koppen worden bijgehuurd bij (con)collega's.

Het hoeft niet direct te betekenen dat een A-merk kop jé-van-hét. Elk product heeft zo zijn beperkingen en zwakke punten. (Alleen met Showtec zal je die sneller accepteren omdat de prijs lager is)

Comment

Originally posted by djbirdie View Post
                Ik vind het, op papier, best interessante headjes. Alleen ben ik een beetje bang dat Showtec niet de degelijkheid heeft van bijvoorbeeld een Robe of Martin head...
                Ik heb zelf de showtec indigo 150 led en die doet het perfeckt.
                zeer makkelijk te bedienen en een zééér grote licht opbrengst.
                showtwc heeft ook mindere spulletjes maar de wat duurdere movinghead's (vanaf €400,-) dat is geen sprul spul.

Comment

Voor de prijs van 1 Martin kop heb je ongeveer vier vergelijkbare showtec heads. Nu zal martin zeker van iets degelijkere kwaliteit zijn, maar mocht je niet specifiek martin verhuren, dan is het waarschijnlijk een stuk rendabelere om een goedkopere kop te nemen.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
                    Voor de prijs van 1 Martin kop heb je ongeveer vier vergelijkbare showtec heads. Nu zal martin zeker van iets degelijkere kwaliteit zijn, maar mocht je niet specifiek martin verhuren, dan is het waarschijnlijk een stuk rendabelere om een goedkopere kop te nemen.
                    Zeker! Martin daalt ook veel minder snel in waarde dan de ShowTec producten. Martin is ook meer gebouwd voor evenementen, ze geven mij altijd een heavy-duty gevoel omdat ze veel aankunnen. Ze kunnen tegen een stootje en zien er altijd strak uit, en de garantie is meer dan top.

Comment

Originally posted by djbirdie View Post
                      Toch is het mij opgevallen dat Showtec steeds meer geaccepteerd wordt in het pro- en rental circuit. Poosje terug op Reverze geweest in Antwerpen. Lichtshow zag er erg goed, netjes en strak uit, mijn vermoeden was dan ook dat er puur Martin of Robe hing.

Drie dagen later las ik op de Highlite website dat bijna alles Showtec was. Je zag het er niet aan af. :)

Martin heeft natuurlijk wel een naam, plus de mogelijkheid om zelf eenvoudig zaken te vervangen en je kunt makkelijk aan onderdelen komen. Ik denk dat dit bij Showtec in een wat mindere mate zal zijn. Maar ik denk ook dat het dan aantrekkelijker is om een headje te vervangen dan te repareren en je houdt dan een headje of 2, 3 voor spareparts. En misschien zit daar wel een stukje kracht van Showtec in. ;)

Je gaat natuurlijk verschillen merken met een goedkoper headje. Maar voor die prijs zul je die wel sneller voor lief nemen.

Comment

Inderdaad Rick,

Heb nu inmiddels 10 jaar diverse showtech headjes in de verhuur, soms kleine probleempjes, lampje vervangen e.d., maar dat weegt niet op tegen de dure aanschaf kosten van Martin, Robe e.d. Na 10 keer verhuur had ik de headjes er al weer uit en het levert mij nu alleen maar 100% geld op! Met Martin moet ik ze toch wat vaker weg zetten dan de 10 keer. Helemaal als je met een vaste band tourt die 50 keer per jaar optreed..nou dan wist ik het wel..2 maanden en je hebt je geld weer terug verdient...sneller kan toch niet..haha
                        ook wij zien telkens meer lichtbedrijven die met showtech werken en/of met Eurolite|futurelight. Eurpolite is ook een betrouwbaar merk en maakt erg leuke producten tegen nette prijzen. Vergelijkbaar met Showtech.

Comment

Ik heb op zich niks tegen Showtec of andere "B-merken". Ik weet alleen wel dat ik moving heads aan wil gaan schaffen waar ik van op aan kan.
                          Maar als ik de ervaringen zo lees zijn met name de duurdere Showtec producten gewoon goed.

Comment

Naar mijn mening klopt dat behoorlijk.
                            Kijk ook eens naar dit filmpje, hier zie je een mac250 en een phantom 250 naast elkaar. Okay de martin zal misschien iets degelijker zijn maar voor die prijs heb je dan wel 5 phantoms. (en ik denk dat je daar meer aan hebt)

De phantoms heb ik alleen ter demo mee gespeeld, en dat beviel eigenlijk wel goed.
                            Last edited by SLGV; Friday-10-06-2011, 19:14.

Comment

Working...
                            X