Announcement

Collapse
No announcement yet.

GLP Impression Spot One LED movinghead

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• GLP Impression Spot One LED movinghead

Tijdens het rondsnuffelen in de bax shop kwam ik opeens dit headje tegen, de GLP Impression Spot One LED movinghead

Nou staat GLP bekend om de de "impression" serie van LED wash-heads, oftwel DE led wash. Maar wat ze nu gemaakt hebben vindt ik toch echt zeer bijzonder.

De Spot one is een movinghead met maar liefst 400 Watt LEDS (RGB)
    verder heeft deze o.a. 2 gobowielen (incl roterend), frost-filter, iris, zoom, prisma. Adresseren en andere instellingen gaan via een i-pod achtig lcd scherm, Verder is er nog directe ARTNET aansluiting via ethercon plug. Oftwel alles wat je maar in een lamp kunt stoppen zit er wel op.

En alsof dat nog niet genoeg is, volgens de GLP site is er ook nog een BEAM versie namelijk de impression "Meisterstuck", welke zijn naam zeker eer aan doet. 400Watt? nee Ze stoppen gewoon 600 Watt aan RGBW leds erin. Dat is natuurlijk wat veel, daarom dat ze dit "meesterwerk" hebben uitgerust met een "liquid cooling" systeem. Tja het moet niet veel gekker worden.
    Bron: http://www.glp.de/

ps. filmpje ..

Heeft iemand deze apparaatjes al eens gezien???

uuhm ik heb dan nog een vraagje.
    wat is het zogenaamde ''liquid cooling'' systeem ? en wat is een ''zoom'' funktie ?

groetjes bram

Comment

Een zoom functie laat je straal "zoomen" of te wel hij wordt breder of smaller,
      Over die koeling weet ik ook niet alles (ken de spot niet, alleen van de glp site)
      Liquid cooling houdt normaal gesproken indat er met koelvloeistof wordt gewerkt. Dit gaat dan door buisjes die door het te koelen systeem lopen. Hoe dit in de movinghead is verwerkt ??? Geen idee, hopelijk geeft glp daar nog wat meer info over,

Comment

Originally posted by SLGV View Post
        Een zoom functie laat je straal "zoomen" of te wel hij wordt breder of smaller,
        maar is een iris en een zoom funktie dan hetzelfde ?

Comment

Het resultaat is ongeveer het zelfde,
          een zoom werkt met lenzen die ten opzichte van elkaar van afstand veranderen waardoor er in of uit gezoomd kan worden. Een iris is een soort ring die dicht draait voor de lens waardoor de output kleine wordt.

Comment

Leuke headjes,
            vooral het punt koeling interesseert me!

ben erg benieuwd naar de verkoopprijs van deze headjes.
            en naar de prijs van een losse LED unit..

Comment

Working...
            X