Announcement

Collapse
No announcement yet.

!!NIEUW!! American DJ Micro Gobo Grating animatie laser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• !!NIEUW!! American DJ Micro Gobo Grating animatie laser

Er is een nieuwe laser van American DJ :
    American DJ Micro Gobo Grating animatie laser + remote
    Link naar de pagina: http://www.bax-shop.nl/lasers/americ...t-details.html

Product:
    American DJ Micro Gobo Grating animatie laser + remote

Algemeen:
    Een laser met deze functies, voor zo'n prijs? Dat gaat u nergens anders meer vinden. American DJ presenteert u de Micro Gobo. Een grating laser die de mogelijkheid heeft om animaties en figuren te projecteren! Bizar!

Gobo in een laser?
    Deze laser heeft iets aan boord wat we in deze prijsklasse nog nooit tegengekomen zijn. Namelijk verschillende gobo's! Maak met uw laser een zwembad van bloemetjes, sterretjes, muzieknoten of kruisjes! Een rode en groene laserdiode zorgen voor afwisseling in kleur en een mooi schouwspel.

Grating techniek en infrarood
    De Micro Gobo heeft een speciale Grating lens. Hierdoor wordt een enkel figuur tientallen keren gedupliceerd. Het resultaat? Een goedgevulde dansvloer, muur of plafond!

En wat er precies op de muur geprojecteerd wordt bepaalt u helemaal zelf. U krijgt namelijk een infrarood afstandsbediening om de belangrijkste functies te bedienen. Ideaal voor horecagelegenheden of verenigingen waar men eenvoudige controle wilt over het licht.

Specificaties:
    - grating lounge laser met interne gobo's
    - selectie van 8 verschillende goob's (bloem, ster, muzieknoot, stippen, etc.)
    - grating techniek; 200 kopieën doorkruisen de ruimte!
    - rode 80 mW (650nm) diode
    - groene 30 mW (532nm) diode
    - compacte behuizing met dubbele ophangbeugel
    - 2 werkmodi: automatisch of muziekgestuurd
    - ingebouwde programma's selecteerbaar met infrarood afstandsbediening
    - compatibel met FDA richtlijnen
    - ventilatorgekoeld
    - afstandsbediening: auto control, blackout, color change (R, G, RG, random), gobo control
    - netspanning: 100-240V AC, 50/60 Hz
    - opgenomen vermogen: 9 Watt
    - afmetingen: 50 x 120 x 90 mm
    - gewicht: 0.6 kg

Leuk nieuw product. Goed concept ook, zo'n afstandsbediening. Ik verbaas me ook nog heel erg over de prijs. Dus zeer leuk voor een beginnende DJ.

Comment

hmm, bij laser denk ik toch meer aan nette beamshows of ilda animaties. Voor wat gobo'tjes of kleurtjes te projecteren kan je naar mijn mening beter een ander (flower achtig) effect nemen. Maar goed er zullen vast genoeg mensen zijn die dit helemaal te gek vinden.

Comment

Tipje: let goed op bij gebruik. De afstraling van dit dingetje is echt gigantisch, zeker 60 graden verticaal. Je zit dus heel snel in je publiek.

Comment

Maar dit soort lasertjes kun je in principe wel veilig in je publiek projecteren.

De beam van de diode wordt als ik het zo zie eerst 'opgerekt' om er vervolgens een gobo voor te kunnen schuiven. Hierdoor wordt de beam-oppervlakte groter. Stel dat hij normaalgesproken 2mm breed is, dan is hij misschien nu 10mm breed.
          Hiernaast wordt vervolgens de lichtsterkte van de diode door de grating verdeeld in 200 aparte bundeltjes, waardoor de individuele sterkte van een bundeltje ongeveer 1/200 van het totaal is, met een relatief grote oppervlakte door de gobo-projectie.

Het is dus geen dunne beam die rechtstreeks van de diode komt, zoals bij een normale laser met stappenmotoren of galvo's.

Kortom, dit is een stuk veiliger dan een normale budget-laser met stappenmotoren. :)

Comment

Working...
          X