Announcement

Collapse
No announcement yet.

!!! NIEUW !!! Showtec Phantom 300 Beam movinghead

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• !!! NIEUW !!! Showtec Phantom 300 Beam movinghead

Er is een nieuwe movinghead uit de Showtec Phantom serie, namelijk de: Showtec Phantom 300 Beam movinghead.
    Krachtige beam movinghead uitgerust met een FastFit 300 Watt ontladingslamp die een opbrengst heeft vergelijkbaar met een 575 fixture. Naast het wattage zijn ook de afmetingen bijna half zo groot.

Specificaties:
    - krachtige beam movinghead
    - lamp: Fast Fit 300W
    - LCD display voor Auto, Custom en Sound control
    - aansturing: DMX-512
    - 3- en 5-pins DMX in/uit
    - DMX kanalen: 18 kanalen (Advanced), 14 kanalen (Basic)
    - dimmer: 0-100 %
    - strobe: 0-10 Hz
    - afstralingshoek: 8º
    - pan: 540º self-correcting
    - tilt: 270º self-correcting
    - pan/tilt resolutie: 8/16 Bit
    - instelbaar pan/tilt bereik
    - gobo wiel: 8 uitwisselbare statische gobo's
    - frost filter
    - Slot-n-Lock Gobo
    - rainbow effect
    - gobo shake
    - kleurenwiel: 7 kleuren (met rainbow effect)
    - CMY kleurenmenging
    - power input: AC 230V 50Hz
    - stroomverbruik: 500W
    - behuizing: vlamwerend plastic (V0)
    - kleur: zwart
    - power in: powercon
    - ventilator gekoeld (variabele snelheid)
    - geleverd inclusief handleiding, powercon kabel en ophangbeugels
    - geleverd exclusief lamp
    - gewicht: 25,9 kg

hebbe hebbe hebbe !

nja ik vindt beampjes vet, ik vindt phantoms leuk, oftwel hebbe !
    nee lijkt me eigenlijk wel een hele leuke spot, helaas nog niet live kunnen proberen.

Comment

Op de bax-shop opendag stond hij opgesteld om te testen, Hij heeft een enorm snelle pan tilt beweging. Wat ik niet verwachte van een best grote movinghead.

Comment

Originally posted by BDB lasershows View Post
        Op de bax-shop opendag stond hij opgesteld om te testen, Hij heeft een enorm snelle pan tilt beweging. Wat ik niet verwachte van een best grote movinghead.
        Nee toch :???:
        het was toch een showtec indigo beam op de opendag ?
        (en er was gekloojt met de dmx dipswitch instellingen want alles klopte voor geen meter vergeleken op het mengpaneel)

Comment

Uuhhh... de Phantom 300 spot heeft geen dipswitches maar is digitaal. Maar er was inderdaad een movinghead die de hele dag op TEST stond. Of dat ook deze was weet ik zo gauw even niet meer.

Comment

Phantom 300 Beam stond er volgens mij inderdaad, kan me herinneren dat ik nog met Arno stond te praten over de speciale lamp die er in ging.

Comment

ff aanduiding voor op de product pagina: er staat onderaan "Tips of opmerkingen over dit product:
              - let op, geleverd zonder lamp!" maar de link "lamp" doet 't niet...

verder heb ik nog nooit het grote nut gezien van een BEAM head, je bent dan toch wel vrij beperkt in je creativiteit in vergelijking met een normale spot of wash

Comment

verder heb ik nog nooit het grote nut gezien van een BEAM head, je bent dan toch wel vrij beperkt in je creativiteit in vergelijking met een normale spot of wash
                Moet jij maar eens opletten bij de grote shows...

Meestal worden er een stuk of 10, 20 op een rijtje gezet om creatieve waaiers en chases te maken, ook worden ze boven het publiek gehangen bij een grote productie (denk aan afmetingen Gelredome of Sportpaleis) omdat de geconcentreerde bundel erg ver reikt en zo voor extra dynamiek in je show zorgt.

Comment

idd dit zijn stadion beesten :P
                  Ik vind het wel gaaf maar je moet er inderdaad wel een stuk of 10 van hebben wil je echt een show gaan maken en dat wordt toch wel een duur grapje.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                    Moet jij maar eens opletten bij de grote shows...

Meestal worden er een stuk of 10, 20 op een rijtje gezet om creatieve waaiers en chases te maken, ook worden ze boven het publiek gehangen bij een grote productie (denk aan afmetingen Gelredome of Sportpaleis) omdat de geconcentreerde bundel erg ver reikt en zo voor extra dynamiek in je show zorgt.
                    Klopt hadden ze bij Defqon 1 2011 ook bij de mainstage. Hadden ze stuk of 10/15 achter het podium staan wat erg vet effect geeft.

Comment

een nieuw type head, oftel nog meer combinatie mogenlijkeheden en dus ook nog meer ruimte voor creativiteit... naar mjn mening totaal geen beperking dus maar een leuk nieuw stuk gereedschap :P

Comment

Showtec met een BEAM movinghead, opnieuw vraag ik mij dan af op welke klanten Showtec mikt. Grote licht (verhuur) bedrijven? Drive-in-shows? Middel-grote licht bedrijven?

Alpha en Mac hebben beide een BEAM, mac zelfs een goedkope versie (MAC 250 BEAM), en de keuze voor de meeste bedrijven is dus snel gemaakt. Voor de kleinere bedrijven is een BEAM al snel overbodig en te duur.

Veel succes Showtec..

Comment

Originally posted by Paradise View Post
                          Showtec met een BEAM movinghead, opnieuw vraag ik mij dan af op welke klanten Showtec mikt. Grote licht (verhuur) bedrijven? Drive-in-shows? Middel-grote licht bedrijven?

Alpha en Mac hebben beide een BEAM, mac zelfs een goedkope versie (MAC 250 BEAM), en de keuze voor de meeste bedrijven is dus snel gemaakt. Voor de kleinere bedrijven is een BEAM al snel overbodig en te duur.

Veel succes Showtec..
                          Voor ons zou het wel een interresante optie zijn.
                          We hebben al een 8 movingheads ( movitec sl250 )
                          Deze prijs is redelijk voor ons. Het is dan of een 2de handse duurder merk of een showtec nieuw.

Hoeveel phantom spots en wash wij niet tegen komen bij middel grote verhuur bedrijven. Echt erg veel. Wij stonden er ook versteld van. Maar de gedachte is vrij simpel. Mensen in de zaal zien 99 van de 100 keer niet eens een verschil tussen een goedkope en een dure. Die zien alleen 10 of maar 4 bewegende lampen. Want voor de prijs van 10 showtec mh's kan ik er maar 4 van martin kopen met ongeveer de zelfde output. Dus ja dan maar 10. Zeker als je er toch zelf mee moet werken voor bijvoorbeeld een vast bandje of drive in show die je doet. Ik denk dan ook dat deze beam een prima machine is voor zeg tenten tot een 2.000 a 2.5000 man. Niet dat de beam niet meer kan handele maar meer dat de bedrijven die dat doen niet heel veel meer capacitijd hebben.

Wij zijn zelf meer fan van eluation ( wat een moeilijke naam ) dus voor ons word het dan waarschijnlijk toch niet een van showtec maar goed kan me zeer goed inbeelden dat veel collega's een showtec wel zien zitten.

Zo ie zo voor ons voorlopig geen extra movingheads eerst onze db set compleet en wie weet een line array.

Wel blijf ik het een leuk en interresant product vinden.

Comment

En dan vind jij een Beam head interessant? Je hebt veel meer aan een uitbreiding van 8 movitecs en wellicht ooit washes, maar een beam...

Comment

16 spots zie ik niet zo zitten. Dan zou ik eerder gaan voor wash maar die heeft ookal iedereen. Een beam is weer eens wat anders en daar kun je in mijn ogen net zo creatief mee omgaan als een wash. Met natuurlijk het grote voordeel dat het weer eens wat anders is.

Waarom altijd alles bij het zelfde houden. Niet verder kijken dan alleen het vertrouwde. Wij proberen ons juist te onderscheiden van de meute door wel wat anders te proberen. Tuurlijk hebben we ook wel eens een tegenvaller dat het niet is wat we hoopte maar meestal kloppen de verwachtingen wel.

Zoals ik al zei wij zijn een bedrijfje wat tot en met een 2 a 2,500 man. Mij lijkt het dan vetter om een 8 beams op het podium bij mijn spots neer te zetten dan dat ik er 8 wash bij zet. Ook zullen de beams veel meer opvallen en meer berijk hebben dan een wash.

Waarom zou jij ze niet willen gebruiken als ik vragen mag? Wat is jou bezwaar tegen dit nieuwe effect?

Kortom een mooie extra toevoeging aan het movinghead assortiment. Eerst wat andere dingen uitbreiden en dan op naar de extra mh's. Tot die tijd huren we die paar keer per jaar dat we meer mh's nodig hebben ze wel bij. Hebben een collega bedrijf die er 6 wash 6 spot heeft dus dan heb ik nog genoeg om een show mee uit tebreiden.

Comment

Working...
                              X