Announcement

Collapse
No announcement yet.

!!! NIEUW !!! Showtec Phantom 300 Beam movinghead

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik probeer geld te verdienen? Als je twee shows hebt met elk 8 heads, kan je op twee locaties een fatsoenlijke show wegzetten zonder bij te huren. Daarnaast heb je nog losse verhuur. Als je dan wat extra's wil heb je washes, die veeeeel multi inzetbaarder zijn. Beams voor een special effect zijn leuk, maar dan moet je gewoon flinke shows neerzetten, waarbij je voldoende afzet hebt voor deze beams. Dan kom je toch echt uit bij grotere verhuurbedrijven, waarbij Showtec totaal oninteressant is.

Comment

Dus als je afzet wat minder is? Precies als je ze dan wel wil is een at goedkopere versie erg interessant. Ook doen wij het niet echt voor het geld. Meer voor de kick en het speelgoed. Als je alles vannuit een winst oogpunt móet bekijken is er na mijn idee de lol snel af. Ik vind het gewoon heerlijk om mezelf te verwennen met nieuw speelgoed. Als ik bij elk ding wat ik bestel móet gaan nadenken van uhm levert dit wel genoeg op verdiend dit zich znel terug? Dan stop ik er morgen al mee. Ik blijf erbij dat ik het een gaaf effect vind. Ik zie mezelf in de toekomst dan ook nog wel een keer verwennen met een aantal beams.

Comment

Ik denk dat je wel een beetje onderscheid moet maken tussen kale verhuur met winstoogmerk en puur hobby. Die twee zullen elkaar ergens wel overlappen maar toch zitten er verschillen in. De Phantom Beam 300 zal echt wel een bepaald publiek aantrekken, maar dan is het veelal bij bedrijven die al een legertje bewegende kopjes hebben staan en hier wat afwisseling voor willen hebben.

Comment

Ik ken diverse bedrijven (en dat zijn niet echt kleintjes of hobbyisten) welke een flinke lading aan showtec heads hebben staan: waarom ? omdat deze toch vooral complete producties leveren en dan boeit het de klant niet of er showtec, of martin op staan, als het er maar leuk uitziet. En in dat geval is showtec een stuk goedkoper. Een hiervan heeft onlangs een aantal van deze beams aangeschaft zag ik net op hun website. Die worden daar gebruikt om "weer eens wat anders" te creeren in een show.

Ik weet dus wel zeker dat er markt is voor "goedkope" beamheadjes.

Comment

Op dit moment is volgens Google Mocon (nooit van gehoord trouwens), de enige met Showtec Beam. Mocht ik dat fout hebben dan zie ik graag een lijstje, ik kom namelijk niet verder dan Mocon.

Dat kleinere bedrijven de keuze maken om Showtec BEAM neer te zetten bij klanten omdat het goedkoper is moeten deze bedrijven zelf weten, de grote klanten zullen zij mislopen (zeker in de verhuur). De keuze voor een C-merk BEAM movinghead is bij ieder lichtbedrijf verleidelijk maar uiteindelijk kom je er achter dat het allemaal net niks is..

Dat er meer bedrijven zijn die een Showtec movinghead neerzetten is al een ander verhaal (en een hele andere discussie). Deze Showtec BEAm kan je vergelijken met een Showtec lighttafel voor grote shows. Een markt die niet voor Showtec is weggelegd op dit moment. Andere bedrijven zijn hier op vele punten veel beter in (en dan maken die punten (en dus niet de prijs) het verschil op dat niveau).

Comment

Originally posted by Paradise View Post
              Op dit moment is volgens Google Mocon (nooit van gehoord trouwens), de enige met Showtec Beam. Mocht ik dat fout hebben dan zie ik graag een lijstje, ik kom namelijk niet verder dan Mocon.
              Misschien zie je ze nog niet zoveel omdat het nog een vrij nieuw product is?
              Ik kom zo ie zo niet zo heel erg vaak beams tegen.

Maar je moet maar eens naar een purple gaan. Als ik een euro kreeg voor alles waar showtec opstaat hoef ik deze maand niet meer te werken.

Ik ben met je eens dat het nu niet de nummer 1 porducten zijn. Maar vaak worden ze dan ook geplaatst waar dat niet gevraagd is. Kijk eens naar een ead wat die af en toe aan showtec rommel in 1 keer kopen. Vaak zijn er dan ook gewoon duurdere andere alternatieven voor. Dus dat showtec langzaam zig in de pro wereld aan het nestelen is weet ik wel zeker.

Verder wil een duur merk echt niet altijd zeggen dat het ook stukken beter is.
              Zo ben ik echt niet te spreken over avolite pearl. Als er iets gebeurd en dat ding crashed of de stekker gaat er een keer uit kun je opnieuw beginnen. Verder vind ik bijvoorbeeld bij de hog niet echt slim dat wanneer je het update je opeens alles opnieuw moet instellen. Een sgm werkt daarin tegen opeens wel fatsoenlijk en kun je probleemloos opdate. Gek he.

Verder stellen mensen die komen naar een evenement stiekem steeds meer eisen en wensen. Als een evenement niet super veel en spectaculair licht heeft is het niets. Zelfs een decibel hangt een vracht licht en dat is gewoon overdag! daar is het maar een klein uurtje goed donker.

Dus bedrijven die op goedkopere evenementen werken zullen als het spectaculair moet worden ook met goedkoper licht komen. Daarom denk ik dat die showtec spullen net als eluation gewoon verkocht zullen worden.

Als jou theorie zou kloppen zouden er anders namelijk ook geen reloop cd spelers en mixer zijn geweest of allen & heath mixers. Dan gingen ze wel voor of de echte pro of voor de hokie pokie dap en behringer.

Sterker nog ik denk dat het midden segment met licht alleen maar groter gaat worden. Veel organisatoren zien niet eens een verschil tussen een martin en een showtec. Zeker niet als ze niet langs elkaar staan. Die kijken steeds meer naar de prijs. Dus ben je een klein bedrijf en groei je langzaam groter met je showtec spullen dan kan je dus ook langzaam op grotere evenementen komen. Gewoon door jezelf te bewijzen. Dat je wel een vette show neer kan zetten met een goedkope head.

Maar ik snap wel dat jij met je hog je langzaam in het nauw gedreven voelt en bang bent dat je straks ook met goedkope headjes moet gaan werken omdat die er gewoon hangen. Tuurlijk dan is het even een stapje terug voor jou van joepie de poepie gaaf spul kicken naar uhm oke ik mis net dat kleine dingetje hier en dat dingetje daar. Maar als de mensen in de zaal het toch niet zien zal het er wel op den duur komen. De prijs verschillen zijn namelijk gewoon tegroot.

Comment

Misschien zie je ze nog niet zoveel omdat het nog een vrij nieuw product is?
                Daar heb je inderdaad gelijk in, dat is dus nog even afwachten.

Ik kom zo ie zo niet zo heel erg vaak beams tegen.
                Zoek maar eens op Clay Paky Alpha Beam en MAC 250 BEAM. Op de grotere evenementen (waarbij Beams echt een toevoeging worden) zie je ze vaak. Hier in Flashlight zie ik ze ook dagelijks met productie's meegaan (Clay Paky Alpha Beam en VL 3000. Geen mac 250 beam set).

Maar je moet maar eens naar een purple gaan. Als ik een euro kreeg voor alles waar showtec opstaat hoef ik deze maand niet meer te werken.
                Afgezien van de actieve sunstrips en ledtubes, wat beide topproducten zijn, zal je bij Purple/Rentall/Flashlight etc. weinig Showtec producten zien met een lange levenstijd. Parren bijvoorbeeld komen inderdaad vaak van Showtec, kost geen flikker en wordt dan ook bijna nooit gerepareerd. Het gaat snel kapot maar wordt (omdat het zo goedkoop is) op de productie aangeschaft.
                Dat zijn alleen producten van een stukprijs onder de €60,- (A-merken hebben deze producten meestal niet).
                Wijs mij de Showtec producten bij Purple aan die meer dan €1100 kosten (zoals de showtec beam)

Zo ben ik echt niet te spreken over avolite pearl. Als er iets gebeurd en dat ding crashed of de stekker gaat er een keer uit kun je opnieuw beginnen. Verder vind ik bijvoorbeeld bij de hog niet echt slim dat wanneer je het update je opeens alles opnieuw moet instellen. Een sgm werkt daarin tegen opeens wel fatsoenlijk en kun je probleemloos opdate. Gek he.
                Veel plezier met het tikken van een Showtje met 1000 armituren op een (normale) SGM. Veel plezier met het belichten van 40 verschillende bandjes zonder dat je weet wat ze gaan doen op een SGM.
                Yep, daar zijn de HOG en Pearl goed in. Gelukkig kan je bij beide tafels ook je show opslaan..

Verder stellen mensen die komen naar een evenement stiekem steeds meer eisen en wensen. Als een evenement niet super veel en spectaculair licht heeft is het niets. Zelfs een decibel hangt een vracht licht en dat is gewoon overdag! daar is het maar een klein uurtje goed donker.
                Dan is een hoge lichtopbrengst belangrijk, dankje wel Alpha Beam..

Dus bedrijven die op goedkopere evenementen werken zullen als het spectaculair moet worden ook met goedkoper licht komen. Daarom denk ik dat die showtec spullen net als eluation gewoon verkocht zullen worden.
                En zullen bedrijven dus inleveren op kwaliteit. Gelukkig denken vele bedrijven daar anders over. Showtec etc. zal altijd verkocht worden, mits de prijs kwaliteit verhouding goed blijft (wat niet bij de hogere prijzen bij Showtec is).

Als jou theorie zou kloppen zouden er anders namelijk ook geen reloop cd spelers en mixer zijn geweest of allen & heath mixers. Dan gingen ze wel voor of de echte pro of voor de hokie pokie dap en behringer.
                Verklaar nader, want hier begrijp ik je niet helemaal.

Sterker nog ik denk dat het midden segment met licht alleen maar groter gaat worden. Veel organisatoren zien niet eens een verschil tussen een martin en een showtec. Zeker niet als ze niet langs elkaar staan. Die kijken steeds meer naar de prijs. Dus ben je een klein bedrijf en groei je langzaam groter met je showtec spullen dan kan je dus ook langzaam op grotere evenementen komen. Gewoon door jezelf te bewijzen. Dat je wel een vette show neer kan zetten met een goedkope head.
                Hier zal je nog goed in verbazen, bovedien stellen de lichtoperator en lightdesigner de eisen.

Maar ik snap wel dat jij met je hog je langzaam in het nauw gedreven voelt en bang bent dat je straks ook met goedkope headjes moet gaan werken omdat die er gewoon hangen. Tuurlijk dan is het even een stapje terug voor jou van joepie de poepie gaaf spul kicken naar uhm oke ik mis net dat kleine dingetje hier en dat dingetje daar. Maar als de mensen in de zaal het toch niet zien zal het er wel op den duur komen. De prijs verschillen zijn namelijk gewoon tegroot.
                Erg jammer weer dat je mij en mij werk er persoonlijk bij moet betrekken, zergt meer over hoe jij als persoon bent. Maar goed, zal verder niet proberen op de persoon te reageren.

Comment

Dat laatste is niet op Jou persoonlijk. Wat ik gewoon o zo vaak tegen kom is dat er een '' pro " die over alles klaagt en zeurt omdat het niet DE merken zijn. Doet toch zijn ding maar gebruikt dan niet eens de helft van wat er hangt. Dit heb ik al verschillende keren mee gemaakt. Na de rand krijg je dan de te horen van ja hier ja daar ik kon er niet meer mee. Vreemd want als ik de enz terug in mijn cheap tafeltje steek ik wel voor de zatte boeren een leuke show kan maken.
                  Last edited by ronennieshow; Thursday-11-08-2011, 20:32.

Comment

Het is niet de vraag of er markt voor dit product is, want die is er. De vraag is of hij groot genoeg is. De nieuwe martin mac 101's lopen gigantisch goed. Er zijn er nu al 800 van verkocht in Nederland! Showtec is een gigantische dozenschuiver, maar met dit product gaan ze daar echt niet mee komen. De bedrijven die met regelmaat beams inzetten zijn relatief gezien groot en willen bedrijf zekerheid. Discotheken willen ook niet continu aan het plafond hangen. Kortom de hobbyist blijft over, zonder winst oogpunt. Er zijn weinig hobbyisten die zo gek zijn om 1000+ uit te geven. Vergis je niet dat € 1000,00 gigantisch veel geld blijft. Weet je wat voor tv je daarvoor in je woonkamer hebt hangen?!?

Comment

Ik denk dat jullie gelijk hebben. Showtec gaat producten maken die ze nu al weten niet te verkopen. Ze steken tijd en geld in otnwikkeling in een head die totaal niet gewenst en gevragen is.

Ik denk dat showtec hier vast over nagedacht heeft en niet zomaar iets in ontwikkeling en productie zet.

Waarom zou een grote hobbie'st ( zoals wij zijn ) of een kleine pro ( waar wij net niet onder vallen ) niet geld uit willen geven aan een wat goedkoper effect. Dan kunnen ze als het nodig is wel een keer wat anders / extra's bieden zonder dat het meteen een rip uit je lijf kost.

Nou nou wat een bedrag hoor maarliefst 1000 euro. Als ik wat kabels en een paar microfoons bestel zit ik er al vaker over dan eronder. Dit zou voor mij nog niet zoon probleem zijn.

Kwa betrouwbaarheid geloof ik graag dat ze onder doen voor een mac en zo maar als dat niet zo zou zijn zou het wel heel erg schandalig zijn wat mac voor zijn producten vraagt.

Ik blijf daarom dus ook nog steeds denken dat er genoeg kleine pro's en grote hobby'isten zullen zijn die er straks wel een 4 of 6 in hun assortiment zullen hebben.

Zoals al gezegt zijn we eerst onze speaker set aan het vernieuwen / uitbreiden en daarna het licht en ik weet nu al dat ik zeker ga kijken naar beams. Alleen hoop ik dan op een led varriant en als het even kan van eluation. Hier heb ik gewoon een lekkerder gevoel bij dan bij showtec. Waarom? Geen idee misschien besmet door alle vooroordelen.

Comment

Bedrijf waar ik het over had was inderdaad Mocon, maar kijk ook eens bij dist3bution. Deze hebben een enorme hoeveelheid aan showtec spul, en verhuren dit weer aan "de grote" verhuurbedrijven voor gebruik op toch echt niet de minste festivals en feesten. Kijk anders eens bij het nieuws op highlite daar staan toch behoorlijke producties tussen met flinke hoeveelheden showtec spul.

@ Ronennieshow , er is een beam spot met led, de showtec indigo beam.

Comment

@ronennieshow
                          Een hobbyist hoeft niet alles te vergelijken met de spullen uit onze branche, 4 a 6 mh's incl cases en kisten is gewoon een dik maand inkomen. Lekker intressant om aan te schaffen.

Nederland is een klein afzetlandje voor Showtec en er zal ongetwijfeld in andere landen (USA, China??) een veel grotere markt zijn. Ik vind het juist goed dat er een keer commentaar wordt gegeven op een product, zonder dat we weer in een Bart Smit belanden waarin alle kinderen zeggen "hebbe hebbe'.

Het is dan ook jammer dat je het persoonlijk aantrekt.De keuze voor (Showtec) beam spots lijkt mij bedrijfstechnisch helemaal niet slim, maar dat maakt kennelijk een verschil tussen jou en mijn bedrijf.

Comment

Ik werk natuurlijk ook het liefst met DE merken. Er is echter 1 probleem. Het segment waar wij in zitten is vooral kpj ( zatte boeren ). De evenementen die wij doen zitten meestal zo rond de 2.500 man max. Er zijn wel eens uitschieters maar dat is toch wel de grootste groep. Verder zitten we nogal in de studenten / sport evenementen. Hierin word ons zeer zelden vragen gesteld over welk merk en welk typen. Die zien alleen ow leuk 10 stalen licht. Wouw het verranderd van kleur. Het nadeel hieraan is dat er gewoon weg niet betaald word voor vrij nieuwe claypacky of martin.

Nu zijn wij ook een bedrijf wat het compleet voor de hobby en vrije tijd doet. Hiermee wil ik dus ook aangeven dat wij nul schulden of leas dingen hebben. Alles is dus helemaal van ons zelf. Nadeel hieraan is dat je minder snel kunt groeien. Wij bestaan nu een goede 3 jaar in het ik noem het maar semi pro wereldje. Dus de wat kleinere evenementen of een klein deel van een wat groter evenement.

Als wij nu iets nieuws kopen kijken wij dan ook elke keer naar van wat hebben we. Wat doen we er mee. Wat is leuk om te hebben. Wat kopen we dan? Nieuw duur merk / nieuw goedkoop merk of een goede 2de hands duur merk.

Nu hebben we al een hele hoop ge upgrade hoor. Zijn van behringer live tafel naar allen & heath gegaan. De dap draadloze micro zijn allemeaal senheisser ew165 geworden. Hebben alle kabels voortaan van dap naar procab/neutrik vervangen. Onze jb-system beat 6 mixer is een dateq geworden. Kortom langzaam maar zeker zullen er een hoop dingen wel de merken zijn. Maar ook dingen die we minder vaak gebruiken maar toch willen hebben kopen we dus van een goedkoper merk. Voor die paar keer per jaar doet het voor ons meer dan af.

Daarom denk ik dat voor bijvoorbeeld een bedrijf als ons ( en ik ken er meer bij ons in de regio ) er best een keer bij een nieuwer effect gekeken word naar een showtec.

Je hoort mij ook echt niet zeggen dat een martin of alpha of een claypacky het net zo goed zal doen als een showtec. Zoals ik al zei ik mag hopen van niet. Maar jullie blijven beweren van oh die worden toch niet verkocht. Dit is het enigste punt waar ik het niet mee eens ben. Ik denk dat hier wel een markt voor is. Als je die dingen maar een zeg 10x per jaar gebruikt kan ik me goed voorstellen dat als je ze niet wil huren. Je een goedkopere versie pakt. Daar bestaat showtec volgens mij ook een beetje op. Goedkopere imitatie producten maken.

Verder ja ik zal vast me bedrijf anders voeren dan jou dat zal iedereen wel op zijn eigen manier doen. Deze bedrijfs voering komt natuurlijk ook een beetje voort uit de markt waar ik in zit. Door langzaam op te blijven bouwen en vernieuwen merk ik ook wel dat er de wat luxere klusjes bij komen waar het wel wat meer mag kosten. Hier kan ik dan natuurlijk ook wat luxere producten leveren.

Als een evenement maar 5.000 te besteden heeft en het moet toch een spannende show worden zal er ergens een keuze gemaakt moeten worden. Of duurdere offerte en nee of een offerte van 5.000 en op sommige plekken met goedkopere producten werken en een ja.

Dit laatste is dus mijn situati. Ik kan een deel DE merken gebruiken en een deel niet de merken en hiervoor een alternatief kiezen. Hierdoor kan ik mijn klanten wel bieden wat ze willen en ook voor de prijs die ze te besteden hebben.

Comment

Hoeveel Sunstrips heeft Showtec er verkocht? Of hoeveel derby's zijn er wel niet in omloop?

Snap je waar ik heen wil?

Er zijn gewoon heel weinig bedrijven zoals jij en vele zullen niet de keus maken voor een Beam. De bedrijven die echt Beams nodig hebben zullen nooit naar een Showtec kijken.

Begrijp me niet verkeerd, ik werk ook met Showtec heads (explorer pro's en showtec Phantom 250 spots), maar ik zie dit product gewoon niet met bootladingen in Rotterdam aankomen.

Comment

Ik ben met je eens dat er enorm veel showtec sunstrips zijn en waarschijnlijkj ook een hele vracht derbi's en mushrooms.

Maar mag ik je dan ook vragen hoeveel scanners er een jaar zeg 7 a 8 geleden door drive-in's gebruikt werden. Dat was ook alleen bij de grotere. Tegenwoordige heeft elke drive-in show van een beetje betekenis al 2 of 4 misschien wel meer scanners in hun bezit. Sterker nog ondertussen zijn er al een hoop overgestapt op de wat goedkopere movinghead's. Die zag je een jaar of 5 geleden al helemaal niet bij de wat kleinere drive-in's. Wat ik hier mee wil zeggen is dat tijden verranderen. Ook de producten die gebruikt worden verranderen.

Dat is het hem juist. Ik zeg echt niet dat de nieuwe showtec beam een echte doze schuiver is of met bootladingen hierheen komt. Ik zie het meer als een voorloper. De eerste goedkopere scan werd ook niet met bootladingen tegelijk verkocht. Daar ging ook tijd overheen. Verder hebben ze het voordeel dat ze 1 van de weinige zijn die een toch redelijk pro LIJKEND product in het beam segment hebben. Kost nog redelijk veel klopt maar dat was alles als je 1 van de eerste bent. Dus als je wel een beam wil. Deze er ook nog wat fatsoenlijk uit moet zien en je minder te besteden hebt. Kom je dus wel uit bij de showtec beam.

Dus dozen schuiver nee.
                                Interresante ontwikkeling ja.

Zo zie ik het ook.
                                Wie weet waar over 10 jaar de drive-in showtjes mee aan het rond schouwen zijn en wat ze dan voor apparatuur bij hebben en mee werken.

Vroeger had niemand een draadloze mic. Nu heeft bijna elke drive-in er 1 bij. De ene wat beter als de andere maar goed ze hebben ze bij. Ook kon ik vroeger uit 2 budget amps kiezen en zijn het er nu 100. Net als met speakers. Led parren. Scanners. En nu de laatste tijd ook met de movingheads. Kortom de beam zat eraan te komen dat er een goedkopere varriant van kwam. Dit is natuurlijk pas het begin en zal nog veel verder gaan. Over een paar jaar koop je een beam ( foekie woeki ) voor een 300 euro. Dan zul je ze dus ook overal tegen gaan komen. Maar tegen die tijd hebben de pro's ook al lang weer nieuwe effecten.

1 ding zal altijd blijven en dat is dat gave effecten goedkope clone zullen hebben.
                                Er zijn altijd mensen die willen ''hebbe hebbe hebbe'' Maar niet willen of kunnen betalen.

Comment

Working...
                                X