Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reviews: martin t-rex & martin raptor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reviews: martin t-rex & martin raptor

Martin t-rex

Specificaties

Merk: Martin
    Type: t-Rex
    Gobo,s: 19 stuks
    Lichtstralen : 48 stuks
    Lamp : 250 watt (meegeleverd)
    Soort effect: Mid air effect

Informatie

De T-rex is een mid-air effect dit betekend dat hij een zeer spectaculaire show neerzet in de lucht.
    Ook projecteert de t-rex diverse gekleurde gobo,s daarvan heeft de t-rex 19 verschillende.
    Daarbij kan de t-rex vele uren achter elkaar gebruikt worden door zijn zeer krachtige fan.
    De t-rex is muziek gestuurd met een interne microfoon dmx is dus niet nodig wel kan je de t-rex via een switch pack dmx sturen om te bepalen wanneer je hem aan of uit wilt zetten.

Eigen ervaring

Zelf hebben wij nu een t-rex deze bevalt ons nu prima.
    Waarom hij ons bevalt is het volgende, Hij is licht , Hij werkt gemakkelijk stand alone en hij vult een flinke ruimte op met zijn stralen en gobo,s.
    Natuurlijk is het ook ideaal dat hij lang aan kan staan zonder dat hij heel erg heet wordt.
    Daarbij is de prijs kwaliteit verhouding van deze lamp ook heel erg goed.
    Je betaald op dit moment zo,n 219 Euro vele andere producten komen bij deze prijs in de buurt maar bieden niet de kwaliteit die deze martin t-rex bied.
    Met wat rook is deze lamp helemaal schitterend de vele gekleurde stralen weerkaatsen tegen het rook en een schitterende show wordt gezet zonder dat je enig dmx kennis hoeft te hebben.

Filmpje ( aan de rechter kant hangt de t-rex)

Plus en min punten

Minpunten
    - Gobo,s worden soms niet juist geprojecteerd
    - De lens in niet echt makkelijk verstelbaar
    - vaak geen stekker meegeleverd.

Pluspunten
    + prijs en kwaliteit
    + makkelijk in gebruik
    + flinke licht opbrengt.
    + niet al te zwaar

Hier ziet u de effecten en gobo,s van de martin t-rex.

Conclusie

Een mooie nette lamp voor een aantrekkelijke prijs.
    Als iemand met een drive inn show mij zal vragen wat is een leuke lamp met een flink effect dan zou ik ongetwijfeld de martin t-rex zeggen.
    Het effect is gewoon zo enorm veel en dan nog netjes ook op de gobo,s na die projecteert hij soms niet goed maar aan ieder voordeel zit wel een nadeel.
    Maar als je voor een keuze stond welke lamp zal ik kopen twijfel dan niet want hier kan je heel lang mee doen en het is het perfecte speeltje voor je show.

//Edit mod: balkjes weggehaald ;)

Martin Raptor

Specificaties

Merk: Martin
    Type: Raptor
    Lichtstralen : 70 stuks
    Lamp : 250 watt (meegeleverd)
    Soort effect: Mid air effect
    Gewicht: 6,7 kg

Muziek gestuurd.

Informatie

De raptor is een mid air effect net als zijn broer of broertje de martin t-rex dat is net hoe je het wilt zien natuurlijk.
    Het verschil tussen de raptor en t-rex is best groot.
    De raptor projecteert maar liefst 70 gekleurde stralen dit zorgt voor een super breed effect!
    Daarbij is de raptor ook zeer licht en vrij klein daardoor zal hij misschien weleens onderschat worden.
    De raptor werkt stand alone via een interne microfoon dus dmx is absoluut niet nodig wel kan de raptor functioneren met een switch-pack zodat je hem aan en uit kan schakelen via dmx.
    De raptor kan net zoals de t-rex heel de avond gebruikt worden door zijn krachtige fan.

Eigen ervaring

Zelf heb ik de raptor mogen testen van een collega daarbij viel mij gelijk op wat een klein ding het eigenlijk is.
    Eenmaal thuis heb ik toch maar eens gekeken of er een beetje licht uit kwam en dat kwam er zeker uit heel de huis kamer werd vol geprojecteerd met stralen.
    's avonds werd hij op een feest gebruikt hij straalde zeer breed en werd inderdaad absoluut niet warm.
    Ook kost deze lamp 219 Euro op het moment even duur als de t-rex dus vaak zal er getwijfeld worden welke schaf ik aan.
    Het is een leuke lamp maar de t-rex vind ik persoonlijk beter!

Plus en Min punten.

Min punten.
    - gobo,s worden soms onjuist geprojecteerd.
    - stralen kunnen te fel zijn en daardoor hinderlijk zijn dit is vooral met bepaalde kleuren.

Pluspunten
    + redelijke prijs/ kwaliteit verhouding
    + Flinke lichtopbrengst.
    + gemakkelijk in gebruik.
    + klein en handelbaar.
    + heel erg licht qua gewicht.

Conclusie

De raptor is een leuke lamp vooral als center effect doet hij goed zijn werk.
    De licht op brengst is werkelijk gigantisch terwijl het een kleine en lichte lamp is.
    Toch als ik tussen een t-rex of een raptor zou moeten kiezen zal ik de t-rex kiezen.
    Dit licht vooral aan de te felle stralen die hij soms projecteert ook zijn de gobo,s niet echt om over naar huis te schrijven.
    Daarbij is deze lamp wel goed te gebruiken in een lekkere brede zaal want hij gaat gigantisch breed.
    Als je een center effect zoekt is deze lamp zeker aan te raden.[/b]

//En ook hier, de balkjes weggehaalt.

Comment

Partysound, haal die vervelende blauwe balken even weg, dit stoort bij het lezen. Verder mis ik de conclusie gezien het verschil in prijzen.

Comment

uhhhm de t-rex en de raptor zijn allebei 219 Euro??

Dan zal ik even andere balkjes zoeken binnenkort :wink:

Comment

Originally posted by jochanan
          haal die vervelende blauwe balken even weg
          Balkjes heb ik even weggehaald :)

Comment

prijs kwaliteids verhouding ben ik het niet mee eens..
            voor een apparaat van martin zou dit misschien zo zijn..

wat ik wil zeggen is dat je heus wel goede soortgelijke lampen hebt met een veel lagere prijs.. dan is het alleen niet van martin!

Comment

kom maar met voorbeelden :wink:

Comment

Qua specs heb je gelijk, maar qua lenzen is martin zo ontzettend sterk dat ze een hoop meer licht produceren c.q doorlaten dan een soortgelijk lichteffect met dezelfde lamp. Daarbij ook nog eens super strak gobo`s projecteren tov de meeste chinese lichteffectjes. Kom het verschil eens bekijken bij ons in de winkel.

Comment

Working...
                X