Bij deze heb ik even de tijd genomen om deze 2 op elkaar lijkende lichteffecten eens naast elkaar te leggen en te kijken wat de verschillen zijn en wat mijn mening en feiten over deze twee lichteffecten zijn.
Showtec Dynamic led VS JB Systems LED Quadra Beam
Deze 2 effecten lijken erg op elkaar beide werken met 4 zogenaamde flowereffecten die zorgeloos samen werken in diverse leuke en kleurige programma,s vanuit de showtec en jb-systems fabriek.
Showtec noemt dit echter Dynamic, Jb-systems noemt dit Qaudra.
De feiten op een rij.
Showtec Dynamic led
- vierdubbel LED moonflower effect
- uitgerust met LED techniek
- maakt gebruik van 256 LEDs met een totale stroomopname van 17W
- DMX-512 te besturen
- 5 DMX kanalen
- geluidsgestuurd of DMX te besturen
- maximum stroomopname: 20W
- afmetingen: 990 x 210 x 170 mm
- gewicht: 5.7 kg
Youtube Filmpje
JB Systems LED Quadra Beam
- uniek lichteffect met 4 clusters
- voorzien van 256 krachtige LEDs
- 96 rode, 96 groene en 64 blauwe LEDs verdeeld over de clusters
- heldere kleuren
- strakke beams
- geen lampen te vervangen
- vrijwel geen hitte-emissie
- laag energieverbruik
- voorzien van dimmer & strobefunctie
- ingebouwde programma's voor een nette show
- DMX-besturing via 1 of 6 DMX-kanalen voor een volledige aansturing
- stand-alone functie via ingebouwde microfoon
- master/slave voor gesynchroniseerde shows
- CA-8 controller optioneel voor het besturen van basisfuncties
- IEC doorlusmogelijkheid, waardoor er geen stekkerblokjes meer nodig zijn
- netspanning: 100-240V, 50/60Hz
- opgenomen vermogen: 11W
- geluidsgestuurde modus door middel van interne microfoon
- afmetingen: 965 x 190 x 82 mm
- gewicht: 6 kg
Youtube Filmpje
De Verschillen op een rij
De verschillen tussen deze 2 is dus werkelijk nihil echter zijn er wel verschillen!
De Showtec variant bied geen master/slave functie wat een nadeel kan zijn voor de simpele gebruiker, je bent dus gedwongen om deze op muziek of op DMX aan te sturen in mijn ogen een klein nadeel!
De Showtec variant neemt totaal 17 Watt op de JB-Systems variant echter 11 watt dit verschil is nihil maar naast elkaar wel te zien.
Tevens is de Showtec variant 300 gram lichter, al met al zijn ze beide erg licht en goed te gebruiken en goed handelbaar.
De JB-Systems is echter aan te sturen met een CA 8-Controller het effect van showtec bied deze mogelijkheid helaas niet.
Bij JB-Systems is er echter een groot en interresant verschil!
Het effect is namelijk in bezit van een daisy chain IEC-doorlink-mogelijkheid. Hiermee kan de elektriciteit van het apparaat worden doorgelust naar de volgende zodat je niet vele stroomkabels en blokken hoeft te gebruiken, oftewel netheid in je truss of statief.
Mijn Persoonlijke Mening
Beiden lampen zijn in mijn ogen leuke effecten met een super breed effect en vele mogelijkheden.
Mijn voorkeur gaat echter naar de JB-Systems variant uit ,dit voornamelijk omdat de Showtec variant geen IEC-doorlink heeft en geen Master/Slave functie waardoor je verplicht ben een dmx paneel te gebruiken als je meerder Dynamic led,s gaat gebruiken, hier heeft Showtec/Highlite naar mijn idee de plank net mis geslagen.
Al met al 2 top apparaten voor een leuke prijs met veel effect.
Showtec Dynamic led VS JB Systems LED Quadra Beam
Deze 2 effecten lijken erg op elkaar beide werken met 4 zogenaamde flowereffecten die zorgeloos samen werken in diverse leuke en kleurige programma,s vanuit de showtec en jb-systems fabriek.
Showtec noemt dit echter Dynamic, Jb-systems noemt dit Qaudra.
De feiten op een rij.
Showtec Dynamic led
- vierdubbel LED moonflower effect
- uitgerust met LED techniek
- maakt gebruik van 256 LEDs met een totale stroomopname van 17W
- DMX-512 te besturen
- 5 DMX kanalen
- geluidsgestuurd of DMX te besturen
- maximum stroomopname: 20W
- afmetingen: 990 x 210 x 170 mm
- gewicht: 5.7 kg
Youtube Filmpje
JB Systems LED Quadra Beam
- uniek lichteffect met 4 clusters
- voorzien van 256 krachtige LEDs
- 96 rode, 96 groene en 64 blauwe LEDs verdeeld over de clusters
- heldere kleuren
- strakke beams
- geen lampen te vervangen
- vrijwel geen hitte-emissie
- laag energieverbruik
- voorzien van dimmer & strobefunctie
- ingebouwde programma's voor een nette show
- DMX-besturing via 1 of 6 DMX-kanalen voor een volledige aansturing
- stand-alone functie via ingebouwde microfoon
- master/slave voor gesynchroniseerde shows
- CA-8 controller optioneel voor het besturen van basisfuncties
- IEC doorlusmogelijkheid, waardoor er geen stekkerblokjes meer nodig zijn
- netspanning: 100-240V, 50/60Hz
- opgenomen vermogen: 11W
- geluidsgestuurde modus door middel van interne microfoon
- afmetingen: 965 x 190 x 82 mm
- gewicht: 6 kg
Youtube Filmpje
De Verschillen op een rij
De verschillen tussen deze 2 is dus werkelijk nihil echter zijn er wel verschillen!
De Showtec variant bied geen master/slave functie wat een nadeel kan zijn voor de simpele gebruiker, je bent dus gedwongen om deze op muziek of op DMX aan te sturen in mijn ogen een klein nadeel!
De Showtec variant neemt totaal 17 Watt op de JB-Systems variant echter 11 watt dit verschil is nihil maar naast elkaar wel te zien.
Tevens is de Showtec variant 300 gram lichter, al met al zijn ze beide erg licht en goed te gebruiken en goed handelbaar.
De JB-Systems is echter aan te sturen met een CA 8-Controller het effect van showtec bied deze mogelijkheid helaas niet.
Bij JB-Systems is er echter een groot en interresant verschil!
Het effect is namelijk in bezit van een daisy chain IEC-doorlink-mogelijkheid. Hiermee kan de elektriciteit van het apparaat worden doorgelust naar de volgende zodat je niet vele stroomkabels en blokken hoeft te gebruiken, oftewel netheid in je truss of statief.
Mijn Persoonlijke Mening
Beiden lampen zijn in mijn ogen leuke effecten met een super breed effect en vele mogelijkheden.
Mijn voorkeur gaat echter naar de JB-Systems variant uit ,dit voornamelijk omdat de Showtec variant geen IEC-doorlink heeft en geen Master/Slave functie waardoor je verplicht ben een dmx paneel te gebruiken als je meerder Dynamic led,s gaat gebruiken, hier heeft Showtec/Highlite naar mijn idee de plank net mis geslagen.
Al met al 2 top apparaten voor een leuke prijs met veel effect.
Comment