Announcement

Collapse
No announcement yet.

Review: Martin scx 500

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Review: Martin scx 500

Als je aanvinkt' Waarschuwen als er gereageerd is' ontvang je automatisch mail . De link echter die erin staat klopt nooit..

Voorbeeld:

Ik krijg bij een nieuwe reactie op deze topic:

deze link meegezonden per e-mail

klopt is bekend

Comment

Review: Martin scx 500

Martin mania scx 500

Specificaties:
      - 150 W halogeen lamp
      - 500 uur levensduur
      - lamp ingebrepen
      - 15 kleuren + 5 multikleuren
      - manuele focus
      - 15 gobo`s + blackout functie
      - stroboscoop effect met gobo wiel
      - super snelle spiegel
      - bevat alle veiligheidskeurmerken CE, ETL en CETL
      - DMX gestuurd
      - stand-alone sturing (muziek of automatisch)
      - 12 voorgeprogrammeerde programma`s

De martin mania scx500 is een scanner die voorzien is van een 150Watt halogeen lampje. 150 Watt lijkt in eerste instantie erg weinig, maar hierin bewijst martin zijn klasse. De scanner heeft een zeer goeie optiek. Waardoor de scanner het makkelijk wint van een budget scan (bv. de
      Winner), die voorzien is van een 250 Watt pitje.

Uiterlijk:
      Een tijdje geleden is Martin een nieuwe reeks begonnen, de Mania serie. Tja, kwalitatief zijn ze perfect, van het uiterlijk moet je houden… Persoonlijk hou ik er niet zo van. Het heeft iets retro’s over zich. Verder is de scanner erg klein en daardoor oogt hij ook niet helemaal als een serieuze scanner. De indeling etc. is perfect. De spiegel is goed beschermd voor vervoer.

Mijn bevindingen:
      Deze scanner is een prima scanner voor de beginnende drive-in show die kwaliteit wil hebben. Dit is een scanner waarvan je zeker weet dat hij altijd werkt en op kan vertrouwen. Voor een prijs van €289,00 haal je zeker kwaliteit in huis.
      Ik heb deze scanner nu al twee jaar met veel plezier en heb hem op veel feesten gebruikt. Na twee jaar heb ik er nog geen enkel probleem mee gehad en dat is natuurlijk fijn. De scans zijn erg stevig en voelen niet plastic aan. Ook de spiegel is goed beschermd en dat is prettig in het vervoer.
      De lichtopbrengst is zeer goed en wint het van een 250 Watt budget scan, zoals de winner of de Aztek dj Robo. De scanners hebben regelmatig tussen twaalf par56 gehangen en daar prikten ze prima doorheen. Wat wel jammer is, is dat er geen gasontladingslamp inzit. Natuurlijk kan dat niet voor dit geld, maar hierdoor is de kleur wit, niet echt wit.
      De scanner heeft 15 gobo’s, waarvan de meesten prima zijn. Sommige vind ik zelf lelijk, maar meestal gebruik ik geen gobo dit gaat namelijk ten kosten van je lichtopbrengst. De kleuren zijn dus veel belangrijker. Hierin heb je veel keus, mede door de splitcolor functie. Hiervoor is ook een speciale gobo. Door de splitcolor krijg je twee kleuren naast elkaar.
      De scanner heeft geen aparte shutter, dat is jammer. Je hebt dus altijd je open gobo. De shutter is ook niet heel snel, je ziet duidelijk iets heen en weer schuiven.
      De scanners bevat ook nog macro’s. Ik heb nog de oude versie, de 1.0. De nieuwere update bevat deze wel, de 1.1. Bij de dealer kan jij deze kosteloos laten updaten, iets wat ik nog moet doen. Hierover kan ik dus nog niets zeggen.

Conclusie:
      Het is een prima scanner voor zijn geld, zeker in vergelijking met andere scans in zijn klasse. De scan heeft een hoop gobo’s en kleuren. Ook is hij erg snel. Helaas heeft deze scanner ook nog een aantal nadelen, de grootste is in mijn ogen zijn uiterlijk. Tevens is hij ook erg klein, waardoor hij er niet professioneel uitziend in een truss.

Hier nog een mooi filmpje:
      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

De scanner heeft geen aparte shutter, dat is jammer. Je hebt dus altijd je open gobo. De shutter is ook niet heel snel, je ziet duidelijk iets heen en weer schuiven
        Die mag je me uitleggen ;)
        Geen aparte shutter, maar wel een shutter?
        Ik neem aan dat er dan een strobefunctie is geïntegreerd die werkt via het gobowiel?
        Persoonlijk vind ik dat er ook niet mooi uitzien ;). Maargoed, ik heb liever dat ze hierop bezuinigen dan op de algemene kwaliteit van het apparaat en Martin kennende zijn ze heel goed in het letten op kwaliteit.

Comment

klopt hij zit op het gobowiel, hiervoor mijn excuses blijf toch een soort van dyslect :P

Comment

Working...
          X