Announcement

Collapse
No announcement yet.

Review: Showmaster 24

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Review: Showmaster 24

Jullie hebben er tussen de regels waarschijnlijk al wat over opgevangen, maar deze zomer gaat DJ School Noord Nederland open. Dit alles in nauwe samenwerking met de DJ School Gorinchem. We zijn erg benieuwd wat jullie zou aanspreken of zou motiveren lessen te nemen.

Dus....brainstorm er eens op los en laat hieronder je gedachten de vrije loop. We stellen je inbreng zeer op prijs.

Binnenkort meer informatie over de docenten, locatie, apparatuur etc.
    De prijzen zullen in ieder geval gelijk aan Gorinchem zijn.

Check ook de website van DJ School Gorinchem http://www.djschoolgorinchem.nl of bel 06-26124333.

Goede berijkbaar heid met het openbaar vervoer lijkt me wel handig :wink:

En tja...

Goede les maar dat is logisch...als me nog wat te binnen schiet post ik het wel ff!

Wel COOL trouwens, een DJ school in noord-nederland :D

he wessel, samen een keer heen gaan? :P

Comment

Goed iedee ;)

Wat mij zou laten lessen nemen...
      1. Een goede site want anders neem ik niet eens de moeite om te kijken waar jullie zitten.
      2.Goede berijkbaarheid, zowel als OV dan als gewoon met de auto
      3. Aardige docenten
      4. Goede gear om mee te leren

Comment

Nou, Stephanie, alvast heeeeel erg veel succes met de DJ School daar in het noorden van Nederland !!! Je zegt dat het in samenwerking is met DJ School Gorinchem, dus dit gaat vast & zeker goed komen ! ! ! ! ! 8)

@ drive-in apollo DJ Wessel:
        1. Laat dat maar aan Stephanie over, gezien haar eigen site.
        2. Lijkt me logisch.
        3. Als jij aardig bent tegen hun, zijn zij aardig tegen jouw. :wink:
        4. Kijk maar eens wat ze bij DJ School Gorinchem hebben, dat zegt genoeg, lijkt me.

Comment

Originally posted by DJDyno
          3. Als jij aardig bent tegen hun, zijn zij aardig tegen jouw. :wink:
          Nou bij sommige leeraren bij mij opschool wat je ook doet ze blijven lelijk doen :(

Maar dat was ff offtopic ;)

Comment

ik doe niet lelijk, althans zolang ze niet lelijk tegen mij beginnen te doen!!!

Comment

Originally posted by marcello
              Word jij daar docent dan??

Comment

blijkbaar :lol:

ik heb verder geen aanvulling meer.

eventueel een samenstelling met een hotel zodat je kan blijven overnachten en iets dat je met zn allen een beetje kan nazitten en overdag catering

Comment

Originally posted by DJCASE
                  Originally posted by marcello
                  Word jij daar docent dan??
                  we zijn aan het kijken voor de invulling

Comment

Review: Showmaster 24

De Showtec Showmaster 24

• 24-kanaals lichtsturing
                    • 48 chases programmeerbaar.
                    • Totaal max. 2376 stappen programmeerbaar.
                    • Normal mode (12 kanaals) en wide mode (24 kanaals)
                    • Dimmer per kanaal, chase en 2 x Master
                    • Snelheidregeling met "tap functie"!
                    • Fade time instelling
                    • ingebouwde microfoon
                    • Midi in/uit en DMX uitgang.
                    • Afmeting: 19"/6HE

Allereerst is de showmaster 24 een OEM product en zijn de volgende producten identiek: De Elation Scene Setter 24, de Koollight DC-1224 Scenesetter 12/24, de Botex DC-1224 en de Eurolite DMX Scene Setter 24. Allemaal kosten ze rond de 150 euro, als je goed zoekt kan je de Eurolite al vinden voor 100 euro.

Mijn bevindingen:
                    Voor mij is dit een super tafel, kost weinig en doet wij hij moet doen. Het is een echte parren tafel, eventueel ook voor de kleinere effecten (lees: strobo, flowers, etc.) . Intelligent licht raad ik erg af, omdat deze tafel te weinig kanalen heeft en gewoon de functies er niet voor heeft.
                    Een groot voordeel van deze tafel is dat er meerder chases tegelijkertijd afgespeeld kunnen worden, je hoeft dus niet je parren met je strobo in één chase te programmeren.
                    Toen ik de tafel voor het eerst zag vond ik hem zeker niet mooi, de blauwe kleur en fel blauwe ledjes schrikken erg af. De Botex vindt ik een betere keus.
                    De tafel is erg overzichtelijk, in één opslag zie je waar alles zit. Het programmeren is ook vrij simpel. De knopjes zijn makkelijk in te drukken en de faders gaan niet al te stroef. Deze zijn tevens ook niet al te moeilijk te vervangen

Programmeren:
                    Er zijn verschillende handleidingen op internet te vinden, maar mensen hebben er toch problemen mee. Als je het eenmaal door hebt merk je dat het niet moeilijk is. Je moet wel weten welke code je moet gebruiken om in de beveiligde modus te komen. Bij de nieuwere modellen is de code 1568 (of 1423) en niet 1668 zoals in de handleiding staat!

Een verkorte handleiding
                    1. Sluit de dmx apparaten aan en zet ze op de goeie kanalen

2. Zet de Showmaster aan

3. De Showmaster opent automatisch in black-out mode, er brand een lampje rechtsonder bij de black out knop zorg dat deze uit is

4. Nu moet je in de record mode, houd de record knop ingedrukt en druk op de flashbuttons 1 6 6 8 (achter elkaar). Het record lampje gaat nu branden

5. Druk 2x op de mode select knop als het goed is staat hij nu in de 1-24 single/present mode

6. Nu kan je beginnen met programmeren ik ga er vanuit dat je een Chase maakt (meerdere standen achter elkaar)

7. Master A, B en de fade fader moet allemaal omhoog (BELANGERIJK!!)

8. Ze de gewenste kanalen open op de gewenste waarden en druk op de record knop als het goed is staat er nu 001 op je display, is dit niet zo dan moet je de recordknop indrukken en de code 1 4 2 3 intoetsen. Hiermee wordt de tafel gereset

9. Doe stap 8 nog een paar keer tot je, je gewenste programma hebt.

10. Als je klaar bent met je programma moet je hem opslaan. Doe masterfader A en B naar beneden

11. Druk de recordmode knop in en de flashbutton waaronder je de Chase wil opslaan (neem een fader uit de onderste rij). De Chase is nu opgeslagen

12. Nu wil je programma afspelen. Zet de masterfader A op 10, B op 10 en fade op 0.

13. Druk op de modeknop en zorg dat hij op chns / scenes staat.

14. Zet de fader omhoog waaronder je, je Chase hebt opgeslagen

15. Stel de gewenste speed in via de fader of de tap functie

16. Nu werkt het en ben je klaar!

Vergelijking met de Behringer lc 2412:
                    Naast de Showmaster modellen heeft Behringer een soort gelijke tafel. De prijs van deze tafel is gemiddeld genomen 25% duurder en heeft extra functies. Op de Behringer tafel kunnen bijvoorbeeld drie dmx kanalen op één fader gepatch worden. Nou is drie niet zo heel handig en drie is een beetje een ongelukkig getal, aan 4 zou je veel meer hebben zowel voor intelligent licht als voor parren. Uit ervaring van verschillende mensen blijkt dat Behringer langer mee gaat, de faders van de Showmaster gaan erg snel kapot.Voordeel van de Showmaster is dat hij over een tap functie beschikt, hiermee kan je zelf de snelheid van je chase instappen.

Conclusie:
                    Kortom de Showmaster is een prima tafel voor zijn geld, heb je wat meer geld en wil je meer kwaliteit moet je voor de Behringer tafel kiezen. De tafel is erg overzichtelijk en is goed te programmeren.

Comment

Allereerst is de showmaster 24 een OEM product en zijn de volgende producten identiek: De Elation Scene Setter 24, de Koollight DC-1224 Scenesetter 12/24, de Botex DC-1224 en de Eurolite DMX Scene Setter 24. Allemaal kosten ze rond de 150 euro, als je goed zoekt kan je de Eurolite al vinden voor 100 euro.
                      Dat zou ik niet te snel zeggen, voordat je alle apparaten uit elkaar gehaald hebt. ;) Qua uiterlijk en werking mogen de apparaten misschien wel identiek lijken, maar qua componenten zouden er wel degelijk verschillen in kunnen zitten.
                      Uiteraard hoeft dit helemaal niet het geval te zijn en is het best wel plausibel dat de apparaten op wat uiterlijke verschillen na identiek zijn, maar zonder dat je de apparaten open naast elkaar hebt gezien, kun je hier eigenlijk nog geen definitief oordeel over vellen. ;)

Comment

Working...
                      X