Announcement

Collapse
No announcement yet.

dmx besturen met pc

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dmx besturen met pc

hoi,

weet iemand of er een apparaat is waarmee je dmx kunt besturen met je pc?
    en het liefst nog onder de 100 euro?

volgens mij heb jij nog niet erg je best gedaan om zelf te zoeken..

DMX-software & interface kopen? ♫ Niet-goed-geld-terug ♫ 3 jaar garantie ♫ Morgen in huis! ♫ DMX-software & interfaces koop je online bij Bax Music

Comment

o sorry daar heb ik perongelijk overheen gekeken

het spijt me

Comment

Ik zou simpelweg gaan voor de velleman interface i.c.m. freestyler, denk dat ie 90 euro ofzo kost, werkt prima!

Comment

nu zag ik deze: http://www.bax-shop.nl/dmx-software/...t-details.html

maar moet ik daar dan nog zo'n dmx splitter aanzetten als ik meerdere lampen daarop wil aansluiten?

Comment

nijst001 zou je dit even verder kunnen uitleggen

Comment

DMX moet je doorlussen, dus je gaat van het kastje naar lamp 1, van lamp 1 naar lamp 2, van lamp 2 naar lamp 3, enzovoort. Splitten is dus niet nodig.

Comment

Ik ben zelf niet zo'n voorstander van Sweetlight, hoor hier veel problemen over en ik begrijp er zelf de ballen van, ik zou toch nog ens ff googelen naar de "velleman interface". Deze werkt met 2 software's waarvan de bijgeleverde software geen cent waard is, maar de 2e software is gratis downloadbaar via internet en werkt super, deze genaamd freestyler, heb hier zelf ook mee gewerkt en deze is heel makkelijk in gebruik, prima voor een bginner, en zoals je gevraagd had, hoe DJ_rob uitlegt is het goed uitgelegd.

MVG Boyd

Comment

dus wat moet ik nu kopen dan?

Comment

Deze werkt gewoon met freestyler, deze software kan je hier downloaden: http://www.freestylerdmx.be/

Dit is het beste voor uw budget en voor de beginners.

MVG Boyd

Comment

oke dus die moet ik dus in de eerste lamp doen en dan doorschakelen met de andere lampen?

want deze lampen wil ik gaan kopen:

maar kan ik die allemaal dan zo aan elkaar sluiten?

en ik kwam nog een ander programma tegen: mydmx van american dj
                      welke is beter freestyler of mydmx?
                      Last edited by soepblik; Sunday-14-08-2011, 20:48.

Comment

Link is niet werkend. (bij mij niet dan)

Je steekt de USB in je computer, de XLR in je lamp.
                        Waarschijnlijk zal je een extra XLR kabel moeten kopen omdat deze te kort is om naar je lamp te gaan.
                        Dus dan heb je lamp 1 aangesloten.
                        Wil je lamp 2 ook aansluiten,
                        Dan doe je de eene kant van de XLR kabel in Lamp 1 en de andere kant van de XLR kabel in lamp 2.
                        Zo heb je dus 2 lampen aangesloten. En zo kan je er steeds meer aansluiten

Comment

Alle dmx apparaten hebben een in en een uitgang.
                          De kabel die uit je computer komt (eventueel verlengen), doe je in de ingang van een lamp. Vervolgens doe je een kabel van die lamp 'uit' en naar de 'in' van de volgende lamp, enzovoort..

Comment

dit heb ik in mijn lijstje staan maar daar komen dan nog xlr kabels bij

Eurolite LED KLS-200 RGB DMX lichtset incl. case STKE-42109700

Eurolite TS-7B 250w DMX scanner (incl. lamp) STKE-51785813

Showtec MicroWash LED movinghead HI-41371

DMX4ALL DMX sturing via USB WI-990412

maar ik kan dus gewoon eeen moving head met zo'n spot verbinden?

Comment

Als ik het goed heb (verbeter me als het niet zo is), is die KLS een hele set dus moet je de dmx kabel in die balk steken en niet in de parren los.

Maar je kunt inderdaad allerlei soorten lampen achter elkaar aansluiten.

PS, ik zou voor de symmetrie óf 2 scanners óf 2 movingheads doen..

Comment

Working...
                              X