Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verlichting slaapkamer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ooh ik kan het plaatje niet laden sorry

Comment

ik kan het plaatje niet laten zien ik weet niet hoe ik het moet doen. kan iemand me helpen hoe ik dat moet doen ben nieuw op dit dorum alvast bedankt

Comment

Originally posted by DJ S-te-fan View Post
        Hoi Casillas220

ik zou voor Par lampen gaan waar een e27 fitting inzit dan hoef je niet elke keer een nieuwe lamp te bestellen maar dan kan je gewoon een lamp bij een supermarkt of andere winkels.
        Fout, lampen in winkels zijn hele andere lampen als die in parren gaan. Ik parlampen zit namelijk nog een reflector en lens.

Ik heb wel eens een enkele keer een parlamp bij de Karwei gezien, die was voor par 30. Maar die kost meer dan 1tje hier inc. verzenden.

Om de Truss vast te maken aan het plafond kan je mis 4 truss haken kopen en dan aan het gedeelte waar je de lamp aan hangt het moertje eruit halen en dan een gat boren in je plafond,en een schroef er in en het zit redelijk vast zo heb het met mijn kleine decotrusje gedaan voor in het hoekje van de kamer.
        Zoals op mij foto dus:

[/quote]
        neem wel een goeie niet zo'n 7 euro ding.
        [/QUOTE]

16mm haken kosten ze niet zoveel. Die dingen van 2 euro die ik aanhaald zijn ruim voldoende voor deze toepassing. Deze:

Eurolite TH-16 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

ik kan het plaatje niet laten zien ik weet niet hoe ik het moet doen.
        Bovenaan het teksvakje zit een symbooltje van een foto. Als je daar op klik moet je de link in plakken en op "oke" drukken. Je krijg dan automatisch de goede code. Geen foto's groter dan 800x600, dan moet je alleen het linkje posten.

Comment

Ja zo bedoelde ik het net als wat Rio het heeft bij zijn foto. Leuke effecte Rio en bedankt voor de uitleg maar jij hebt al een geschikt plaatje dus die van mij hoef je niet meer te zien haha.

Comment

Leuke effecte Rio
            Bedankt, het is maar 1/3 deel van het totaal. Maar de helft van wat er te zien is is alweer verkocht. Er is/komt wel iets beters voor in de plaats. ;)

Comment

Wat ga je er dan aanschaffen movingheads of scanners of iets anders ;).

Comment

Ik ben aan het kijken naar de Showtec indigo 150 als vervanger voor de HQ power space 250 die op de foto stond.
                De rookmachine is vervangen voor 1tje met dmx en een draadloze afstandsbediening. Hij hangt nu ook niet meer op, maar staat onder een hoek van 20 graden op de grond. De Bax TDC 100 drie lenzen ding hangt nu op de plak van de rookmachine.

Voor de liefhebber nog een paar foto's:

Het hierboven staande hangt trouwens allemaal aan vijf van die 16mm haken en 15mm buisjes. Om de 1,5 meter een haak (behalve in het deel met de blacklight) Het is stevig genoeg hiervoor, het gaat toch niet belast worden met movingheads van 10 kilo.

Ik denk dat 4 haken, elk aan een hoek van de decotruss, het beste is voor de Topic starter.

Comment

Ziet er gaaf en netjes uit wat heb jij eigelijk voor je Led parren zitten. Showtec scanner is ook wel een mooi apperaat. heb ik net op Youtube gezien. Maar hoe bestuur jij al die lampen met die JB systems dmx controler of met iets anders.

Comment

Originally posted by dj_rob View Post
                    Je moet aan dat aansluitpunt een stekkerblok maken en daar de 3 parren insteken. Die schakelaar die je vertelde zit waarschijnlijk in de muur gebouwd en die moet niet al te hoge wattages gewoon aankunnen (onder de 300W).
                    Ik denk dat 3x par 46 (80 à 100W) voor jou een goede oplossing is. Je kunt ze dan naar eigen smaak richten op de plekken waar je in je kamer licht nodig hebt.

Kwa bevestiging zou ik deze haken nemen:
                    Eurolite TH-16 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Die kun je (met een beetje knutselen) aan het plafond vastmaken om de truss aan te hangen, en je kunt ze gebruiken om de lampen aan de truss te hangen.
                    Ok, het is me duidelijk hoe eea bevestigd moet worden.
                    Echter ik vraag me af of 3x80/100watt niet een beetje veel is voor een kamer van 3 x3.50mtr. (Zijn wel grijze/zwarte wanden overigens)

Ik denk zelf trouwens aan de par 38 (3x)

Comment

Ziet er gaaf en netjes uit.
                      Dankje!

Wat heb jij eigelijk voor je Led parren zitten.
                      Een plasic insteek hoesje van 0,05 cent, werkt met een beetje verknippen bijna net zo goed als een frostfilter. De leds zie je niet meer als de par aanstaat.

Showtec scanner is ook wel een mooi apperaat.
                      Ik heb geen showtec scanner, ik wil wel een showtec movinghead kopen.

Maar hoe bestuur jij al die lampen met die JB systems dmx controler of met iets anders.
                      Al die verschillende soorten lampen besturen met de sm-1612 is ondoenlijk. De SM-1612 heb ik in een ingeving gekocht, bleek later niet aan mijn wensen te vooldoen. Ik wil lichtshows programeren die op synchroon lopen aan de muziek. Ik gebruik freestyler, gratis dmx-software voor op de pc. Veel meer mogenlijkheden dan met een normale goedkope lichttafel.

De oude kleine stroboscoop die op de foto's te zien was is trouwens ook vervangen door een American DJ colorshot-led dmx stroboscoop.

Een paar voorbeeldjes van mijn lichtshowtjes:

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Originally posted by casillas220 View Post
                        Echter ik vraag me af of 3x80/100watt niet een beetje veel is voor een kamer van 3 x3.50mtr. (Zijn wel grijze/zwarte wanden overigens)
                        Ja en nee, als je gewoon naar het aantal watt kijk wel. Maar als je naar de lamp par kijk niet, die moet je in veelvoud ophangen wil je echt een hele ruimte verlichten. Dat komt omdat de bundel maar in 1 richting gaat, en niet zoals bij een normale huis/thuis/keukenlamp overal heen gaat. Daarom moet je er ook zeker een wash lamp instoppen om het licht meer te verspreiden.

Hoge wattage's zal je altijd houden bij normale parren.

Ik denk zelf trouwens aan de par 38 (3x)
                        Prima

Comment

Die lichtshows zijn wel gaaf. Ja ik zat al te denken van alles op zo'n controler kan bijna niet en dan nog die scanner zo vloeiend te laten bewegen. Waar koop jij die plasic insteek hoesje?

Comment

Waar koop jij die plasic insteekhoesje?
                            De willekeurige Hema, Action, V&D, of welke andere winkel waar ze kantoorspullen verkopen.

Comment

Maar 3 parren voor op een kamer is niet zoveel als je naar wattage kijkt. 80/100 watt is als je 3 parren hebt best wel veel voor op een kamer maar normale parren zijn gewoon duur qua stroom verbruik.

Comment

Jij spreek jezelf heel erg tegen.

Zowel par 38 als 56 gebruiken (relatief) veel stroom voor op een kamer. Maar dat blijf je altijd houden. (Of je moet er led par lampen inzetten van 100 euro)

Par 38 is gewoon het beste kwa lichtopbrengts en stroomkost voor een kamer.

Comment

Working...
                                X