Announcement

Collapse
No announcement yet.

parrenset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• parrenset

hallo ik ben een beginnende dj van 12 jaar oud.
    ik wil als verlichting graag een setje parren aanschaffen.
    ik zat te denken aan bijvoorbeeld
    mac mah led parrenset 2*
    linkje: http://www.bax-shop.nl/led-spots-was...t-details.html
    of bijvoorbeeld dit gewone setje: http://www.bax-shop.nl/conventionele...t-details.html
    of gewoon acht van deze :http://www.bax-shop.nl/cadeau-koopje...t-details.html
    nou is mijn vraag : wat denken jullie?
    mochten jullie nog andere iedeen hebben dan hoor ik dat graag.
    alvast bedankt

Waar wil je het voor gaan gebruiken en welke toepassingen?
    Je zult de afwegingen zelf moeten maken. Wil je voorlopig nog op zeker spelen door conventionele parren te gebruiken die een iets nettere lichtopbrengst hebben, of geef je de voorkeur aan LEDs welke minder vermogen nodig hebben, amper warmte afgeven, compacter zijn en oneindig veel kleuren kunnen maken?

Overigens zou ik de Mac Mah set zeker eens overwegen. Het ontwerp steekt zeer goed in elkaar en het gebruiksgemak lijkt me ook zeer goed. Het enige puntje waar ik nog aan zit te denken is de lichtopbrengst, daar ben ik wel benieuwd naar. Echter, ik denk dat meerdere merken binnenkort met eenzelfde setje aan komen zetten, doordat de voordelen van LED in een zeer compact formaat wordt geplaatst, dat eenvoudig te transporteren is.

Comment

ik wil het gaan gebruiken voor drive in shows tot 200 man.
      led lijkt me wel handig want dan hoef je geen krachtstroom te hebben.
      die mac mah set spreekt me inderdaat erg aan omdat hij compact is en led en veel kleuren heeft en weinig energie gebruikt. weet iemand iets te vertellen over de lichtopbrengst van deze parren? en heeftiemand een idee welke controller je hierbij nodig hebt.

alvast bedankt!

Comment

Voor deze set zou ik in ieder geval een controller nemen die genoeg kanalen heeft. Zeker wanneer je met meerdere sets werkt is het misschien handig om een stevige controller te nemen. Bij voorkeur 256 of 512 DMX-kanalen, aangezien elke bar 16 kanalen verbruikt.
        Je kunt natuurlijk ook alle balken hetzelfde laten doen, maar als je toch de mogelijkheden hebt om diverse kleuren en chases te gebruiken, waarom ook niet. ;)

Ik zou zeggen, kijk eens rond tussen de diverse DMX-controllers om eens te kijken wat je aanspreekt.
        Ik zou alleen niet snel kiezen voor een scanmaster(-variant, zoals DC-1216, SM-1216 enz.), aangezien dit niet zo makkelijk werkt om te programmeren en je kunt ook maar 6 chases kwijt.

Comment

Hoeveel chases gebruik jij normaal bij parren dan? Bij 8 parren heb ik vier programma'tjes en dan heb ik genoeg variatie om een mooie opbouw te maken in mijn lichtshow naar een qlimax toe. Het enige verschil bij deze led parren is dat je ook nog een strobo effect kan maken en daarvoor kan je de andere 2 chases voor gebruiken. Live ingrijpen hoeft ook niet alleen de snelheid wil je aanpassen. Er zit geen tap-functie op voor de snelheid en dat is jammer.

Comment

wat denken jullie van een elation stage setter 24 (linkje: http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html

Comment

@ Roderickk

Ik heb in mijn Lite 4 diverse programma's (ik geloof 40) zitten waarbij ik graag eens wissel om niet dat standaard geknipper te hebben. ;) Hiernaast kun je met 4 balken zeer leuke effecten maken. Wat te denken van een Kitt (Knight rider ;)) effect, maar dan met LEDparren?
              Live ingrijpen zou ook niet direct een prioriteit zijn, maar het is bijvoorbeeld wel leuk om sneltoetsen te maken op een controller als deze die functie toevallig heeft.

@ thomas

Ik heb zelf de Elation Stage Setter, een zeer leuke tafel, maar je zult toch een beetje moeten overwegen wat je er mee wilt. Hij heeft maar 24 kanalen om vrij te kunnen programmeren, maar wanneer je alle balken hetzelfde wilt laten doen is dit natuurlijk genoeg.
              Het is ook een tafel voor conventioneel licht, maar ook ik gebruik hem daar niet voor. Ik heb voor deze tafel gekozen omdat je meerdere chases door elkaar kunt laten lopen, waar ik graag gebruik van maak omdat ik zo transparant kan programmeren met mijn scanners. (Aparte chases voor bewegingen, aparte chases voor kleuren/effecten.) Onder de "bump"-buttons heb ik figuren voor mijn laser zitten, die ik zo kan aanroepen bij een climax.

Let wel op bij deze tafel dat hij niet 19" is, maar 15". Die fout heb ik helaas ook gemaakt en nog steeds zoekende naar een adapter om hem toch 19" te kunnen monteren. Over een tijdje is de adapter er voor de Elation LED operator, ik ga eens proberen of ik deze kan gebruiken als 19" donor. ;)

Comment

13 jaar

hej,

ik ben net 13 jaar geworden en ben ook aan het overwegen om led parren aan te schaffen.Ik moet deze wel zelf betalen jij ook? of krijg je die gewoon?

groetjes woedi

Comment

Woedi,

Het merendeel van de leden op het forum is 16+ (als ik dit even grof mag schatten). En veelal gaat het om personen die een eigen drive-in hebben of wat DJ-apparatuur hebben. En ja, daar is 99 van de 100 keer flink voor gespaard. Het heeft dan ook niet zoveel zin om overal rond te vragen of iemand spullen krijgt of er voor spaart, belangrijker is in mijn ogen wat je er mee doet.

Tevens een vriendelijk verzoekje om on-topic te blijven. Hier gaat het om de aanschaf van parren, niet of iemand die spullen krijgt of zelf moet kopen. (Lijkt me ook niet zo relevant eigenlijk..)

Comment

Hee, zit te kijken voor een set parren en dit leek me wel een leuk setje: http://www.bax-shop.nl/conventionele...t-details.html zal dit een goed setje zijn?? En de filter hoelang gaaan die ongeveer mee

Comment

Hmm, ik ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van dit soort setjes, ik zie liever een DMX sturing in combinatie met een T4, ook als je naar de toekomst kijkt, dan kan je je licht-show makkelijker uitbreiden en ben je dan niet nog eens een bak met geld kwijt om alles om te bouwen.

Filters gaan in principe erg lang mee (tot ze kapot zijn) en dat ligt er aan hoe grof er mee omgegaan wordt. de theoretische maximale leeftijd van de filters ligt ergens in 2100 waarschijnlijk

Comment

Ik sluit me volledig aan bij NBeat. Je zult echt veel voordelen hebben wanneer je gelijk een goede start maakt met DMX. Laat je niet zomaar grijpen door naar de prijs te kijken, maar spaar dan liever door voor iets waarmee je makkelijk kunt doorgroeien. Immers, veel T4's worden zowel als beginners als door pro's gebruikt, puur omdat dit een van de betere basisverlichting is.
                        Stel je eens voor, dat je na verloop van tijd met truss gaat werken, met wat DMX-lichteffecten en 2 T4's. Hop, even een 230V en een DMX-lijntje de truss in en meer heb je aan kabel niet meer nodig. Met de set die je voorstelt heb je een niet zo fraaie, dikke en niet zo soepele multikabel die je truss ingaat, wat ook deels meer gewicht is dat je in je truss legt.

Wat betreft filters, zou ik me niet te druk om maken. Zoals NBeat ook al aangeeft moet je ze echt mishandelen door ze in de open haard te gooien o.i.d., wil je ze kapot krijgen. ;) Effectief gezien moet je ze eigenlijk nooit vervangen.

Comment

Oke maar als ik deze set zou nemen dan kan ik toch altijd nog T4-bar aanschaffen of kan die niet op dat dmx paneel. Wat voor voordelen zijn er als ik gelijk T4-bar aan schaf

Comment

Als je gelijk een T4 bar aanschaft, hoef je ook die kabels niet te kopen. Bax-shop.nl heeft meerdere samengestelde sets waar T4's in voorkomen, die zijn hier te vinden.
                            De multikabel die bij je eerste voorgestelde setje zitten, ga je daarna toch nooit meer gebruiken.
                            De lichtsturing die bij datzelfde setje zit, heeft geen DMX-aansluiting, maar een bulgin-connector (volgens mij zelfs twee), om de T4's door middel van 230V de nodige elektriciteit te geven.

Je kunt dus beter voor een set kijken met een DMX controller, zoals deze of die.

Ik zou zeggen, maak eens een tochtje door de webshop. ;) Mocht je daarna nog vragen hebben, kun je die altijd nog stellen.

Comment

Oke maar ik heb ook nog een paar analoog disco lampen die kan ik toch later op dat dmx paneel aan sluiten en de parren op zon T4 en over het dmx paneel is het maar een sipel ding of zitten er redelijk veel functies op??

Comment

Working...
                              X