Announcement

Collapse
No announcement yet.

parrenset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

De controllers die ik aanhaalde zijn speciaal voor spots gemaakt en er zitten dan ook alleen programma's in voor deze spots. Niet zo geschikt voor je lichteffectjes dus.

Mocht je je analoge lichteffecten willen aansturen via DMX, heb je eerst nog een switchpack nodig. Gebruik geen dimmer, want daar kunnen deze effecten niet goed tegen!
    Een geschikte controller zou dan een Scene setter zijn, of een variant hiervan. Zo kun je je parren programmeren met chases, en je lichteffecten aanroepen door ze met een fader aan en uit te zetten. Dat zou een ideale controller zijn.

Maar in het andere topic zag ik al dat je toch de set met de bulgin kabels hebt besteld, dus dan zal je je analoge effecten voorlopig op een 'knoppendoos' als deze aan moeten sluiten.

Comment

Oke bedankt , dus als ik het goed begrijp is als ik mijn andere lichteffecten ook wil aan stuuren met dmx moet ik en switchpack kopen + een andere dmx ?
      En die dmx die bij dat setje zit wat bedoelen ze met programma's en fade time is het wel een degelijk dmx paneeltje??

Comment

Als je je analoge lichteffecten met DMX aan wilt sturen, heb je een DMX switchpack nodig, waar je vervolgens je analoge effecten op aansluit. (Meeste switchpacks hebben 4 kanalen, zie ook de specificaties in de webshop.)

Welke DMX bij welk setje bedoel je nu precies? (Geef bijvoorbeeld eens linkjes en/of de productnaam uit de shop, zodat wij ook weten waar het nu om gaat.)

Comment

Oke, Het gaat om dmx paneel http://www.bax-shop.nl/230-v.-lichts...ko/bulgin.html

Comment

Dat is dus juist geen DMX-controller, zoals ik al had aangegeven. Deze controller is analoog en stuurt tweemaal 4x 230V uit via Bulgin om je parren aan te sturen, maar heeft ook 4 losse 230V uitgangen om parren op aan te sluiten. Er staat ook nergens DMX in de productbeschrijving of specificaties en er zit geen XLR uit op om DMX uit te sturen.

De controllers die ik had aanbevolen hebben wel DMX uit, maar geen analoge 230V uitgangen.

Comment

Als je dan 8 parren hebt dan zitten er 2 op elk kanaal?

Comment

Ja, want het is een 4-kanaals controller.
                Je kunt dus 2x 4 parren aansluiten, waarbij het ene viertal precies hetzelfde doet als het andere viertal.

Comment

Dus je kunt ook op een kanaal dat programma en ander kanaal Weer een ander programma

Comment

Nee. De programma's zijn zodanig geschreven dat de parren op een bepaalde volgorde knipperen. Je kunt dus niet per kanaal instellen welk programma hiervoor moet lopen. (Dat lijkt me ook héél onpraktisch.)
                    Als je een programma selecteert en met de snelheidsfader gaat frutselen, zul je vanzelf merken dat de parren een voor een (of met gebruik van 8 parren: per twee) gaan knipperen.

Comment

Oke bedankt

Comment

Even een vraag tussen door, wat voor verlichtingen heb je het over als je het hebt over 'analoge disco lampen' Zijn dit gewoon gekleurde lampen, of zitten hier ook bewegende delen, is het bijvoorbeeld een LAMP, of is het een effect met bewegende delen

De eerste (gewone lampen) kan je namelijk gewoon aan een dimmer hangen, de laatste (effecten) kan dit niet bij, want hier zitten onderdelen in die dit niet aankunnen (motortjes bijvoorbeeld). Deze zullen achter een switchpack moeten.

Als het echter die eerste lampen zijn, dan moet ik je gelijk afraden deze nog te gebruiken, 9 van de 10 kans dat ze weinig tot geen toegevoegde waarde aan je lichtshow geven en de hele boel alleen maar rommelig maken. Als dit zo is, dan is de analoge sturing dus niet meer her te gebruiken.

Vervolgens raad ik je aan om DIT stukje eens te lezen en vervolgens op internet nog eens wat informatie op te zoeken over DMX (google, wikipedia, dit forum)

Hierna heb je waarschijnlijk wel genoeg kennis om vervolgens de juiste DMX sturing te kopen voor je lichteffecten.

Lees voordat je dingen gaat kopen je goed in, want als je weinig kennis van dit wereldje hebt maak je snel miskopen (ik heb hier nog een paar hele mooie stukjes apparatuur van skytec liggen die nou niet bepaald van goede kwaliteit zijn.)

Succes

Comment

Hee,

Die par lampen gaan die snel kapot of kunnen die wel een stootje hebben??

Comment

Ligt er maar aan hoe je er mee omgaat. Laat ook altijd even je parren afkoelen voordat je ze gaat afbouwen en transporteren, om de levensduur niet te verminderen.
                            Ik ben best zuinig op mijn apparatuur, en heb in 3 jaar tijd nog maar één parlamp hoeven vervangen.

Comment

Heee,

De flters die bij de parren zitten moet je die op maat knippen want de filter steekt op elke hoek uit ein de beugel waar de filter in zit zit eengat zou je daar een schroefje met een boertje in moeten doen dat de beugel dicht blijf maar dan moet hij wel door de filter?? snapen jullie het een beetje??

Comment

Of hij een beetje uitsteekt, dat maakt niet uit. Bij mij steken de hoeken ook een beetje uit, maar dat vind ik wel iets hebben eigenlijk. Kwestie van smaak. En gewoon makkelijk om je filters er in te steken.
                                Overigens heb je de beugel om je filterhouder te plaatsen al, dus om deze dicht te gaan maken, dat heeft niet veel zin. Die filters blijven toch wel zitten. ;)

Comment

Working...
                                X