Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ronde bewegingen met SM-1612 mogelijk?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ronde bewegingen met SM-1612 mogelijk?

Hallo,

Ik krijg het maar niet voor elkaar om mooie ronde bewegingen, zoals bijvoorbeeld een rustige zoeklicht te programmeren met de JBsystems SM-1612. Ik kan alleen maar recht toe, recht aan en dus van A naar B programmen.

Kan iemand mij vertellen hoe dat wel kan? Of ligt dat aan de SM-1612 die dat simpelweg niet kan?

- JB Systems SM-1612
    - Aztek DJ Robo scanners

De sm-1612 kan dat niet vanuit zich zelf, hij kan alleenmaar van A naar B.

Als je een rond zoeklicht wil moet je heelveel kleine stapjes programeren die het rondje maken, maar het zal wel een hoekig rondje blijven.

Comment

als je een 8 hoek programmeerd en je zet vervolgens de fade tijd precies gelijk aan de staptijd of zelfs iets langer zal hij niet helemaal naar de hoek gaan en dus wordt het wel iets afgerond.

Comment

Bedankt!

Welke budget controller kan dat wel en over wat voor toepassing praten we dan?
        En is het zo dat het via de pc wel met een budget usb-dmx te maken is, zoals bv Freestyler?

Groet,
        Dave

Comment

Originally posted by deSuperDave View Post
          Bedankt!

Welke budget controller kan dat wel en over wat voor toepassing praten we dan?
          Dure, hele dure.

En is het zo dat het via de pc wel met een budget usb-dmx te maken is, zoals bv Freestyler?
          Jup, figuurtje tekenen (10 seconden werk) en op "on" drukken. En voila de scanner maak het figuurtje.

Een dongeltje koop je voor 85 euro.

Comment

Dave
            Ik zou dan gewoon voor daslight gaan, simpel te progameren en makkelijk in gebruik.
            Maar als je de goedkoperen verzies van daslight neemt dan krijg je temaken met gelimiteerde dingen O.A. dat je maar 30 stappen in een scéne kan aanmaken, als je daar vanaf wilt moet je gaan kijken naar DVC 2 gold.

groetjes

Comment

Super heren en/of dames!

Laatste 2 vraagjes dan..

Is het te doen om bv. Dashlight achter het progje VDJ te draaien? Ik weet het, het is absoluut niet handig, maar we hebben binnenkort een feestje en vóór die tijd heb ik nog geen 2e laptop aangeschaft.

En hebben deze dongle's of programma's, de functie om op de maat van de muziek te spelen? Hoe wordt 't geluid dan binnengehaald?

EDIT:
              Ik lees net dat ie niet met Windows7 werkt en laat ik dat nou net hebben.
              Is er een goed alternatief dat wel met W7 werkt?

Groet,
              Dave
              Last edited by deSuperDave; Friday-19-08-2011, 13:19.

Comment

Super heren en/of dames!

Laatste 2 vraagjes dan..

Is het te doen om bv. Dashlight achter het progje VDJ te draaien? Ik weet het, het is absoluut niet handig, maar we hebben binnenkort een feestje en vóór die tijd heb ik nog geen 2e laptop aangeschaft.

Dave
                Uuhm ja kan onder een button/scéne een audio track zetten en daar op progameren dus als je hem start start je muziek ook meteen.

En hebben deze dongle's of programma's, de functie om op de maat van de muziek te spelen? Hoe wordt 't geluid dan binnengehaald?

Dave
                sorry, daar weet ik nets vanaf.
                gr. bram

Comment

Ik weet dat freestyler die functie heeft, ik heb hem alleen nog nooit werkend gekregen.

Comment

Dj en licht Progranma op een computer draaien zou ik niet doen.
                    Als je gedn tweede laptop hebt is het misschien handiger om een simpele losse controller te kopen, of eventueel voor het aankomende feestje er eentje te huren.

Comment

Hallo SLGV,
                      Het is idd niet handig, maar om de ADHD bewegingen te mijden dacht ik dus aan een softwarematige progje. Ik heb hier een SM-1612 controller, maar ik vind 'm zo omslachtig mede doordat de speed -en fade time niet per chase te programmeren zijn. Nu moet ik voor elk muziekgenre de speed -en fade time handmatig instellen (lees schuiven) en dat ziet er niet zo fraai uit als je live aan 't draaien bent.

Liever had ik 't zo gehad, dat ik met één druk op de knop een voorgeprogrammeerde chase incl. speed -en fade time kan selecteren. Nu moet ik dus, terwijl ik een mix naar een andere genre maak, óók nog eens de speed -en fade time afstellen met de 2 schuiven.

Comment

Ik vermoed (gezien de vdj en 1 laptop) dat het hier toch om de wat kleinere feestjes gaat met een beperkt lichtsetje. In dat geval is het echt geen wereld ramp om de chase speed een paar seconde na de mix overgang pas aan te passen toch? daar zal echt niemand commentaar op gaan leveren lijkt mij. Misschien voldoet de geluidsgestuurde functie zelfs al.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
                          Dj en licht Progranma op een computer draaien zou ik niet doen.
                          Als je gedn tweede laptop hebt is het misschien handiger om een simpele losse controller te kopen, of eventueel voor het aankomende feestje er eentje te huren.
                          dat is totaal niet waar.
                          ik doe ook licht en geluid op 1 pc en geen probleem.
                          ik draai BPM studio en DVC 2 en soms wavelab om op te nemen.

Comment

dat is totaal niet waar.
                            Wat is niet waar?

Overigens, licht en geluid op gescheiden laptops is sowieso verstandiger. Valt één van de twee uit dan is het nog enigszins te overzien (maar wel vervelend), vallen beiden uit dan is het én donker én stil. ;)

Comment

Je vermoeden klopt als een bus. Een setje voor hooguit 2x per jaar aan familiefeestjes.
                              Probleem zal wel zijn dat ikzelf een perfectionist ben. Heb altijd oog voor details en stoor me regelmatig als ik op tv een niet synchroon lichtspektakel van een artiest of zelfs maar een tv programma voorbij zie komen. Hele mooie lampen, maar een knulletje die maar wat op de knopjes zit te drukken zonder enig gevoel van maten (beats). Dusja,.. had ik maar door moeten leren óf een andere vak moet kiezen.

Dat geluidsgestuurde is mijn volgende vraag...
                              Met de ingebouwde microfoon van SM-1612, werkt het niet optimaal, omdat ie scenes overslaat. Ik ben niet de einge met dit probleem las ik via Google.
                              Met de SM-1612 kan je tevens de audio uit of ingang gebruiken. Ik vermoed dat dit een tulp aansluiting is, maar waar moet dan de tulpje naar toe? Ik gebruik een BCD3000 als mengpaneel. Weet jij dat toevallig?

Comment

Working...
                              X