Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uitlichten van mijzelf

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Uitlichten van mijzelf

Hallo,

Ik zoek mogelijkheden om mezelf als muzikant wat in het licht te zetten. Wat is handig? Wit licht lijkt me het meest voor de hand liggend. Zo compact mogelijk en
    Iefst met led.

Alvast bedankt!

Philip

Het is het best als je jezelf van twee kanten belicht omdat je voor het publiek anders één schaduwkant hebt. Dit ziet er altijd een beetje raar uit. Je kunt ook een lamp recht voor je zetten maar dat is minder handig.

Je zult dus moeten kijken naar een stuk of 4 ledparren en 2 statieven. De meeste zijn echter met kleuren en daar zul je nooit écht wit licht uit krijgen. De meeste ledparren moet je ook aansturen met een dmx controller om ze te kunnen gebruiken.Als je het echt compact wilt houden zijn er platte ledparren.

Welke je precies aangeraden wordt laat ik even aan mijn collega's over die het assortiment wat beter kennen.

Comment

Waar treed je op? Openlucht? Zaal? Cafe?
      Wat is je budget?

Ledparren zijn vooral voor effectverlichting, niet voor hoofd belichting. (frontverlichting)

Comment

Als je alleen bent:
        Twee losse statieven met een enkele 500w fresnel (=theaterspot) erop.
        Doe er wel even een LEE filtertje in, bijv. L152
        Eventueel hang je een daaraan een simpele Showtec MultiDimm met een klein 6 kanaals lichtpaneeltje
        Met een bandje:
        Per los statief een balkje met 2 500 fresnels.

Comment

Wat adjeboer zegt klopt. Vind je fresnels / theater spots teduur dan zou je ook voor par 56 kunnen gaan met barndoorn's. Is iets minder netjes maar zal vaak ok afdoende zijn.

Led parren zijn er wel die je kunt gebruiken als front verlichting maar dit is wel al vrij snel vrij duur.

Comment

Bedankt voor de info. Ik heb een lichtcontroller met 8 van die schuivers, dus dat is al iets. Zat zelf te denken aan die platte ledparren maar ik vraag me af of daarmee een redelijke witte kleur is te maken.

Comment

Lichtcontroller met 8 schuiven zeg niets. Welk type is het?

Uit welke platte ledparren? En zijn veel verschillende. Uit de goedkoperse platte ledparren is geen witte kleur uit te krijgen. En ook uit de dure is het moeilijk.
              Tevens zullen die niet heelveel lichtopbrengt hebben.

Ledparren moet je als effectverlichting zien, iets wat je achter je neerzet.

Als het lowbudget moet kan je er een stuk of 4 par 56 met barndoor op een statief zetten, zoals eerder gezegt.
              In deze categorie zijn alle producten te vinden die helaas niet meer leverbaar zijn. Vanwege de historie en de wellicht benodigde specificaties zijn deze nog wel te lezen en te bekijken.

Zwarte barndoor voor een par 56 short/long armatuur, met deze barndoor kunt u de lichtbundel verkleinen.

Als je het direct goed wil doen zet je er twee van deze op een statief.

Mijn vragen blijven:

Waar treed je op? Openlucht? Zaal? Cafe?
              Wat is je budget?

Comment

Met een RGB armatuur kun je nooit mooi wit maken, het is altijd beetje blauwig en erg koud. Er bestaan wel led parren welke echt wit licht geven (maar dan ook alleen maar wit, en nog industrie koud):

Edit, je hebt ook armaturen met warm witte leds:

Last edited by Citybeatz; Sunday-21-08-2011, 19:25.

Comment

Als je echt alleen led wil zijn er ook nog led theaterspots:

Comment

Ik speel voornamelijk in zalen/zaaltjes. Af en toe ook buiten maar dan is dit niet aan de orde. Het gaat erom dat ik vaak het liefst de zaal wat schemerig maak voor de sfeer maar dan val ik zelf ook niet meer op. Vandaar deze gedachte. Ik wil eea idd ook beperken tot een armatuur aan elke kant, bij voorkeur bovenop mijn topspeaker, omdat ik deze meestal net voor me heb staan. Budget, tja, ik vind 350 x 2 wel wat prijzig. Denk aan max 300,-.

Comment

Voor €300,- heb je geen deftige LED spullen, zeker geen frontlicht.
                      Mijn eerder aangedragen oplossing werkt prima en valt binnen je budget.
                      Zorg wel dat ze op een los statiefje staan.
                      Lampen op boxen, ehhhh, vind ik niet zo'n succes. ;)

Comment

Op je topspeakers gaat niet (veilig) werken. Ook kan je hem daarop niet bevestigen.

Ik kreeg net een ideetje wat mischien wat voor je is:

2x Elation Theaterspot

2x Par 56
                        In deze categorie zijn alle producten te vinden die helaas niet meer leverbaar zijn. Vanwege de historie en de wellicht benodigde specificaties zijn deze nog wel te lezen en te bekijken.

1x een Dimmerbar
                        De Botex Pro Bar T4 is een DMX dimmerbar die u niet alleen via DMX in staat stelt uw verlichting te besturen, maar ook via de geluidsgestuurde modus!

En dat gezamelijk op een statief zetten.

Je kan de lampen dan zo ophangen:

Par - Spot - Statiefpoot -Spot - Par

De spots richt je dan op jou, en de parren kan je op een willekeurige plek richten voor wat sfeer.

Comment

Eigenlijk zijn die parren dus alleen maar statiefvulling..

Nogmaals, als je dat statief links of rechts zet heb je (voornamelijk in je gezicht) één donkere kant. Het is dus zaak dat er van beide kanten licht komt!

Comment

Ik moet dj_rob gelijk geven, altijd van twee kanten!

Eigenlijk is dat ook niet de beste oplossing, dan krijg je het (in de fotografie zo genoemde) 'tangeffect', je krijgt altijd een beetje schaduwwerking precies in het midden. De oplossing daarvoor is om gewoon een trussje met 4 lampies eraan neer te zetten, maar daar vraagt de TS niet om.

2 losse theaterspots op hun eigen statiefje, links en rechts van het podium. L152 erin, dimmertje eraan en gaaaaan! ;)

Comment

2x American DJ Pro Par 56 CWWW. Is een LED parcan met zowel warm witte als koud witte LEDs, waardoor je zelf de kleurtemperatuur optimaal kunt instellen, waaronder warm wit. Stel je ze beide in op hetzelfde DMX-adres, dan heb je maar drie kanalen nodig om het hele gebeuren in te kunnen stellen. ;) Plus het is LED, dus het zweet gutst niet van je voorhoofd na een half uur. ;)

Hier kun je vervolgens nog barndoors op monteren om te zorgen voor een optimale lichtverdeling. Dus dat het licht ook echt op jezelf schijnt en niet teveel in de omgeving.

Totaalsetje past zo goed als bijna volledig binnen je budget, lijkt mij de meeste waarde voor je geld, zeker als je LED wilt én ook een warmwitte kleurtemperatuur wilt bereiken.

Comment

Working...
                              X