Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke lichttafel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke lichttafel?

Hallo forumleden,

Ik zoek voor een school een lichttafel en omdat ik absoluut niet weet welke vraag ik jullie om hulp! De lichttafel moet beschikken over:

- Zo'n 512 dmx kanalen
    - De tafel moet kunnen patchen
    - Je moet een programma (chase?) onder een fader kunnen zetten. Als je dus de fader open zet moet hij het programma afspelen.
    - Je moet met 1 fader een aantal lichten aan kunnen zetten (scene? onder een fader)
    - Je moet met de tafel meerdere programma's tegelijkertijd af kunnen spelen.
    - De tafel moet flash buttons hebben
    - Je moet met de tafel live in kunnen grijpen. Je moet dus als er een aantal programma's bezig zijn een strobo aan kunnen zetten, of een movinghead kunnen besturen.
    - Het liefst onder de €1000

Alvast bedankt!

Het goedkoopste is (denk ik):
    1 maandje wachten en dan:
    -Daslight Virtual Controller 3 Gold
    -Behringer BCR 2000
    -Behringer BCF 2000

Dan kom je op zo'n € 700,- uit.
    Daslight 3 wordt in de maand september ergens uitgebracht.

MVG Boyd

Comment

Heb je nog wel een computer nodig..

Comment

Maar die heeft ie, anders kan hij niet op het forum ;)

Comment

Het is een school, dus niet zijn computer.

Maar een school heeft meestal computers zat, dus dat lijk mij geen probleem. :)

Comment

Als je toch een pc hebt zou ik eerder gaan voor een midocn van elation met cuelux van visual dmx.

Cuelux werkt super 1 voudig en elke fader is toe te wijzen aan wat jij maar wil. Fader start is ook geen probleem. Ook is het programeren en bedienen erg 1 voudig. Ook kun je gewoon live ingrijpen en heb je short buttons die automatisch ingesteld worden zoals rook, strobo, en blind.

Verder kun je zelf ook groepen samen stellen en deze aan een fader toewijzen. Dan kun je met die fader gewoon je output regelen. Dus alles is toe te wijzen hoe jij het wil hebben.

Kortom ideale oplossing. Als je met een pc wil werken in ieder geval.

Komt op een kleine 800 euro.

Wij werken nu al bijna 3 jaar met cuelux en kan niet anders zeggen dan geweldig. Ik heb met veel software gewerkt maar niets haalt het bij cuelux in dit segment. Kortom top.

Binnenkort voor ons een 2de setje bij bestellen.

Comment

Maar een school heeft meestal computers zat, dus dat lijk mij geen probleem.
              Dat is eigenlijk dus wel een probleem, er is namelijk geen pc voor licht en geluid. Als het dus software zou worden moet het inclusief pc rond de €1000 uitkomen. Omdat er dan niet heel veel budget overblijft dacht ik dat je meer kunt met een lichttafel van €1000 dan met software van niet eens de helft. Maar als jullie dat anders over denken hoor ik het graag!
              Last edited by Guest; Wednesday-24-08-2011, 22:11.

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
                Dat is eigenlijk dus wel een probleem, er is namelijk geen pc voor licht en geluid. Dus als het software zou worden moet het inclusief pc rond de €1000 uitkomen. Zelf dacht ik dat je meer kunt met een lichttafel van €1000 dan met software van niet eens de helft.
                Daar ging ik dus al een beetje van uit..

Comment

Originally posted by nijst001 View Post
                  Maar die heeft ie
                  Ik heb inderdaad een laptop, maar die heeft al moeite met opstarten. Die gebruik ik dus liever niet!
                  , anders kan hij niet op het forum ;)
                  Mis! Bijna alles wat ik hier op het forum post word gepost vanaf een iPod of vanaf een iPad!

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
                    Dat is eigenlijk dus wel een probleem, er is namelijk geen pc voor licht en geluid.
                    Dat kan ik mij bijna niet voorstellen. Bij mij op school hebben ze een hele opslagplaats vol met ongebruikte pc.

Ik zou gewoon eens naar een systeembeheerder of dergelijke stappen.

Comment

Dat kan ik mij bijna niet voorstellen. Bij mij op school hebben ze een hele opslagplaats vol met ongebruikte pc.
                      Het is geen middelbare school, het is een basisschool waar ze dat niet hebben. Wat ook nog zo is is dat alles mobiel moet blijven, een vaste pc is dus niet echt handig. Als er met een pc gewerkt gaat worden, moet er dus eigenlijk een laptop gekocht worden.

Comment

Nou vraag ik me af, wat moeten ze op een basisschool met een lichttafel???? Gericht onderwijs of zo?

MVG Boyd

Comment

Mijn basisschool had ook een lichttafel hoor. Het was dan wel een klein showtec ding voor een parrensetje.

Comment

Maar als dat dan voor een podium is, waarom dan 512 kanalen, hangen er dan movingheads of zo???

Comment

@Rio, jouw school is nog niet Funkey zijn school. Plus niet elke school heeft zoveel computers, Voorbeeld: bij een ROC krijgen ze elk jaar zowat nieuwe computers, bij een mytylschool(school voor gehandicapten) moeten ze 3 a 4 jaar doen met een computer.

@ Funkey: is een Showtec Desk pro 512 geen mooi instapmodelletje? Dit vind ik namelijk wel een fijn tafelje, maar iedereen heeft zo zijn eigen smaak natuurlijk.

Comment

Working...
                              X