Announcement

Collapse
No announcement yet.

American DJ Revo Sweep LED

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• American DJ Revo Sweep LED

American DJ had al eerder de Revo uitgebracht, en hier zelfs meerdere versies van gemaakt. Echter zijn ze nog steeds niet klaar met het onwikkelen en verder uitbreiden van deze set en dat is te verklaren door de nieuw uitgebrachte Sweep-versie van de Revo. Dit is eigenlijk een compleet nieuw center-effect met het effect van de Revo, maar dan zwaar uitgebreid. Het lijkt er op alsof je 6 verschillende Revo's naast elkaar hebt hangen. De Sweep is uiteraard DMX aan te sturen. Van 3 tot wel 28(!!) DMX kanalen voor een complete aansturing van de opties die de Revo Sweep biedt. Ideaal voor de creatieve lightjockeys die graag het uiterste van hun apparatuur halen, want met 28 DMX-kanalen kunnen er zoveel verschillende mogelijkheden worden gerealiseerd dat men chases tekort komt.
    En alsof dit niet genoeg is, zijn er ook speciale brackets leverbaar, eentje in een X-vorm, om de Sweeps in een vierkant te hangen en een array bracket om er vier onder elkaar te hangen.
    Op het eerste gezicht lijkt het me wel een leuk centereffect, maar ik vraag me echt af wie er nu vier van deze onder elkaar gaat hangen, of in een kruisvorm. Wellicht iets voor de wat grotere discotheken, maar ik heb toch het idee dat die liever voorlopig nog 'veilig' bij de scanners en movingheads willen blijven.
    Wat ik ook een pluspunt vind, is dat er steeds meer apparaten op de markt komen met een power out. Wat ik minder vind, is dat dit gebeurt met IEC-connectoren. Zeer vervelend, want veel T4's worden al met powercon uitgevoerd. Als er dan ook nog eens met IEC in de trussbrug gewerkt wordt en dit alles wordt aangesloten op de normale stekkerdoos, dan kun je wel 20 verschillende verloopjes meenemen om al je apparatuur van elektriciteit te voorzien. Hiernaast is powercon ook een stuk kleiner in gebruik (omdat het is afgeleid van speakon) en is het veiliger, omdat hij volledig vastzit. (Ik heb nog nooit gehoord van een IEC die ergens uitvalt, maar deze kan er wel uitkomen als je opeens de fixture nog eventjes aan het draaien bent. Een powercon blijft lekker vastzitten. ;)

Al met al, het grote voordeel van dit center-effect blijft wel dat hij 28 DMX-kanalen heeft, zodat je je helemaal kunt uitleven met diverse chases. En uiteraard uitgevoerd in LED, maar om nu steeds die voordelen te beschrijven.. die kennen we inmiddels wel.

Link webshop
    Last edited by Rick; Wednesday-11-02-2009, 21:07. Reason: typo.

Het ziet er zeker spectaculair uit. Bij mij blijft de grote vraag: hoe is het met de lichtopbrengst van dit soort effecten? Deze is nu wel erg goedkoop. Ik kan nergens vinden wat het vermogen per led is. Hierdoor kan ik hem ook niet vergelijken met bijvoorbeeld de normale revo.
    Ook mis ik bij de led effecten rotatie van het totaal (wat een standaard moonflowertje wel doet) en gobo's natuurlijk.

Zijn er mensen die een led licht effect hebben en mijn kunnen overtuigen dat gobo's en rotatie totaal niet nodig zijn bij dit soort effecten?

Comment

Gobo's zijn er wel, alleen in de vorm van de LED's. Denk hierbij aan blauw kruisje in puntjes, rood rondje in puntjes, en een taartvorm in groene puntjes.
      Rotatie wordt denk ik lastiger bij dit soort effecten, omdat je hiervoor de complete matrix moet gaan draaien. Dan wordt het een heen- en weer-effect en dat lijkt me juist niet zo leuk.

Comment

Neem een rotogobo van showtec, deze heeft kleuren afwisseling en gobo's. Hier wordt altijd erg positief op gereageert, vooral onder de jongere. Dat woow effect gaat bij led verlichting naar mijn mening verloren, omdat je geen echte figuurtjes ermee hebt en dat dat dan ook niet ronddraait. Neem een revo3, hierbij vind ik het toch erg jamer dat het geheel niet kan ronddraaien. Hierdoor wordt het gewoon een stuk minder. Het geheel is gewoon erg statisch. Dat is waar ik aan moet wennen en wat ik NOG niet mooi vind.

Ik zou wel graag overtuigt willen worden dat het wel mooi is, want ik zelf zie natuurlijk ook de grote voordelen van led in en dan ben ik de eerste die mijn rotogobo's en dataflowers eruit gooi.

Tevens nog soort gelijke producten:
        American DJ Quad Gem LED lichteffect
        Mac Mah Swing LED lichteffect
        Last edited by roderickk; Wednesday-11-02-2009, 23:23.

Comment

LED geeft, mits goeie lenzen, wel een laserachtig effect met puntjes. Ik vond deze puntjes-LED-effecten ook een poos niks, tot ik een effect met een beetje rook had gezien op een evenementje. (Was kleine drive-in met statiefje effecten die speelde over enorme geluidsset en groter licht, in Zuiddorpe.) Dat zag er toen best leuk uit, omdat je de stralen van de LEDs goed zag. Echter, zonder rook vind ik ze een beetje tegenvallen.

Comment

De REVO 3 is voor het geld echt een goed effect, met wat rook echt fantastisch!

Hij is een beetje statisch, maar als je dit effect z'n eigen gang laat gaan (muziekgestuurd), dan vind ik hem persoonlijk al een stuk minder statisch. nee ok, er draait niks fysiek rond, maar dat vind ik geen must in een effect. De stralen van dit effect zijn dynamisch doordat er 35 groepen afzonderlijk aan, uit of gedimd kunnen worden.

Comment

Working...
            X