Announcement

Collapse
No announcement yet.

American DJ Mega Pixel Arch

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• American DJ Mega Pixel Arch

American DJ komt weer met een geheel vernieuwend lichteffect dat een inspiratiebron gaat worden voor diverse discotheken, producties en evenementen. In ieder geval introduceert American DJ de Mega Pixel Arch, de scheve broer van de Mega Pixel. Het enige verschil is eigenlijk dat de Arch gebogen is en de Mega Pixel gewoon recht. Door deze combinatie wordt het mogelijk om veel verschillende vette LED-effecten te maken. Zoals American DJ laat zien kun je met vier stuks al een complete cirkel maken. Hierdoor is het mogelijk om deze te gebruiken in truss-cirkels, of zijn ze te monteren in verschillende leuke vormen, zoals een rechthoek met afgeronde hoeken, als tegenlicht. Ook zijn er in cirkelvorm zeer veel leuke effecten te maken, met diverse chases. Zie ook "video" voor een impressie.

Een beetje techtalk dan nog maar, deze kwart-cirkel LED-fixture heeft de beschikking over 288 LEDs. Hiernaast kun je voor eenvoudige klussen kiezen voor een 3-kanaals DMX modus, maar voor de meest spectaculaire shows kunnen de delen ook opgesplitst worden en heb je zelfs de beschikking over 28 DMX-kanalen om lekker creatief mee bezig te zijn. Ook zitten tussen deze twee DMX-modussen nog andere kanaal-indelingen, handig wanneer er net wat DMX-kanalen tekort zijn op de aansturende tafel. ;)
    Net als veel andere effecten tegenwoordig hebben, kunnen ook deze apparaatjes met zowel DMX als 230V worden doorgelust. Zeer handig als je ze met meerdere gebruikt (en dat zul je vast ook wel doen als je meerdere van deze tot je beschikking hebt. ;)) Een 4-digit schermpje in combinatie met menu-knoppen maakt het mogelijk om de diverse opties en functies van de Arch aan te roepen en te wijzigen.

Ik vind het zeker een vet idee van American DJ, wat kan zorgen voor een zeer spectaculair effect wanneer het op de juiste manier geprogrammeerd wordt. :) Ben ook benieuwd of we deze Arch in zijn meerderen zullen terugzien op diverse evenementen om te dienen als lichteffect. ;)

Linkje ADJ

Dit vind ik er wel echt strak uitzien!
    Hier kun je denk ik wel leuke creatieve effecten mee maken ;)

Comment

Working...
    X