Announcement

Collapse
No announcement yet.

rode laser verliest vermogen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rode laser verliest vermogen?

Mijn rode laser lijkt de pijp aan maaarten te geven. Hij doet het nog wel, maar met een zwak licht, meer een dikke led zeg maar. Nu zijn er 2 mogelijkheden:

A; de laser zelf gaat het begeven
    B; de voeding geeft niet meer wat het moet zijn en daardoor kan de laser niet meer krachtig licht geven.

Het gaat om de kleine rode 120mw laser van Laserworld. Hij heeft een uur of 300 op de teller.

Wat kost een laser van de Laserworld EL120R ?

Is het deze? >>> http://www.bax-shop.nl/lasers/laserw...t-details.html

Comment

Dat is hem.

Ik zie nu pas dat dit bericht in de verkeerde rubriek staat, hij moet eentje naar onderen. Mods?
      Last edited by JPSholland; Friday-02-09-2011, 11:04.

Comment

Verkast naar juiste categorie.

Verder kan het inderdaad meerdere oorzaken hebben. Al vermoed ik dat de diode 'op' is als er al 300 uur op staan.

Heeft de laser veel last gehad van temperatuurschommelingen? En is het zwakke licht alleen bij inschakelen, of ook na langere tijd aangestaan te hebben?

Comment

Een laserdiode gaat, net als een led, na verloop van tijd minder licht geven.

Wellicht dat je de halfwaardetijd L50 (na hoeveel tijd de lichtopbrengst is gehalveerd) van de laserdiode kunt opzoeken?

Comment

Wat kost een laser van de Laserworld EL120R ?
            Als het om die laser gaat zul je niet zoveel info kunnen vinden van de diode denk ik, blijft een budgetsegment laser.

Nieuwe diode er in (laten) zetten is een mogelijkheid, al weet ik niet of we aan die diodes kunnen komen, misschien wel. Helpdesk kan dit voor je navragen bij Laserworld als je een mailtje doet. Aan de andere kant is het misschien financiëel aantrekkelijker om een nieuwe te scoren en de oude voor spareparts o.i.d. te houden. ;)

Comment

Wegens ziekte kon ik niet eerder antwoorden.

De laser is niet langzaam minder licht gaan geven. Ik gebruik hem en hij is goed. De andere dag zet ik hem aan en was het nog een heel zwak schijnsel, nauwelijks meer dan een "gewone" diode.

Daarom zit ik ook een beetje aan de voeding te denken.

Comment

Het is mogelijk, maar het blijft gokwerk. Opsturen ter reparatie kan maar gaat je waarschijnlijk meer kosten dan een nieuwe. ;)

Comment

Working...
                X