Announcement

Collapse
No announcement yet.

Licht en Geluid huren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Licht en Geluid huren

Hoi allemaal,

Ik organiseer over een aantal weken een feest waar flink uitgepakt moet gaan worden. Graag wil ik gebruik maken van een flink geluidsysteem wat eigenlijk gewoon net te groot is. Bass wil ik niet alleen kunnen horen, maar ook voelen. ;-) Daarnaast wil ik gebruik maken van movingheads, lasers, en strobo's. Het aantal hierin hangt van prijs af.

Naar welke verhuurder zouden jullie mij sturen? (Goes of omstreken) Het is belangrijk dat de kosten zo laag mogelijk blijven. Dat dit wat gaat kosten begrijp ik, maar Post Audio bijvoorbeeld vraagt mij gewoon echt veel te veel geld voor haar spullen.

Verder ben ik benieuwd hoeveel extra lichtaansturing ongeveer zal kosten en of de basics ervan een beetje te begrijpen zijn zodat er eventueel een lichtshowtje geprogrammeerd kan worden.

info@macgregorsound.nl en ik wil wel wat voor je opstellen :) Oa hoeveel mensen je denkt te krijgen en wat je precies wil.

Comment

Het is natuurlijk enigzind afhankelijk van het aantal personen dat er komen, maa voor een degelijke geluidsset ben je al snel een paar 100 euro kwijt.
      Dan wil je ook nog movingheads ( gangbare prijs is 40 - 50 per stuk ). Dat loopt dus al aardig op, vergeet niet dat daar dan ook nog rigging en transport bij moet.
      Beetje lichttafel zit ook rond de 100 euro.-- ( avolites tiger en dergelijke) en nee dit ga je niet binnen een uurtje zelf kunnen programmeren, maar wellicht dat de berhuurder je bierbij wilt helpen.

Misschien is het verdtandiger om gewokn en totaal pakket aan te vrage
      bij De verhhurder of een grote drive inn.

Comment

Ik blijf het zeggen, stuur gewoon 's een mailtje naar City Beatz.
        Last edited by Robert; Thursday-08-09-2011, 16:11.

Comment

flink uitgepakt
          Het is belangrijk dat de kosten zo laag mogelijk blijven
          Dat blijft een hekelpunt natuurlijk, je zult ergens een balans moeten vinden. ;)

Lasershow kan ik overigens leveren incl. bediening, full color RGB, tegen een aardig hobbyprijsje incl. bediening. Is computergestuurd, niet stand-alone o.i.d.
          Samenwerking met andere drive-in shows is geen probleem. Tot zover mijn spam.. ;)

Comment

Voor zover we nu info hebben kan ik ook niet echt duidelijk zeggen wat te doen.
            Wat ik alleen niet zou doen is zelf wat programma'tjes instarten.

Dat is net als een dj een playlist voor je laten samen stellen en dan zelf een keer instarten.

Een goede lj zorgt voor een hele mooie toevoeging aan je geluid. Die past zeg maar de show aan op de muziek en sfeer. Aangezien je dus telkens verranderende muziek hebt zal het licht ook telkens weer aangepast moeten worden. Dus niet zomaar oke knopje 1 nu en dan dadelijk knopje 2.

Ik weet ook niet hoeveel movingheads erin gaan zitten maar een grote uitgebreide tafel is echt niet altijd nodig. Wij doen zelf evenementen tot een goede 2.500 man. We gebruiken hier NOOIT een grote uitgebreide dure tafel voor. We gebruiken gewoon altijd onze cuelux, Mag ik er wel bijzeggen dat het wel een vrij uitgebreide setup is met een touchscreen en een midi contorller.

Dan de laser. Wat zoek je? Wat moet er mee gaan gebeuren? Tekst? Annimatie? Show op audio? Kan allemaal. We beschikken zelf ook over een snelle1500 mw groene laser die nagenoeg alles kan projecteren en ook nog een iets tragere 900 mw rgy laser die als de teksten niet al te bewerkelijk worden ook nogal wat kan handelen.

1 ding zal je tegen aan blijven lopen. Een vette show kost meer dan een paar knipper lampjes.

Dus mis is het een idee om eerst eens wat meer info te geven voordat we allemaal met bedragen gaan roepen.

Als we wat meer van je doel weten kunnen we ook beter oordelen of een grote drive in al afdoende is of dat je toch echt een verhuur bedrijf nodig hebt. Of misschien iets wat ertussen zit.

Comment

Bedankt voor de vele reacties allemaal, heb ook een aantal prive berichten gekregen maar voordat ik iedereen individueel ga beantwoorden denk ik dat het verstandig is om eerst voor jullie allemaal een duidelijker beeld te geven van wat ik wil, zoals al werd gevraagd.

Ik organiseerd over een aantal weken een verjaardagsfeest. Of dit in een zaaltje of een kleine gymzaal zal zijn is nu nog niet duidelijk, ik begrijp dat dat i.v.m. het geluid niet echt handig is, maar dat is voorlopig even niet anders. Ik houd jullie natuurlijk wel op de hoogte als daar duidelijkheid over komt.

De movingheads en lasers zijn voor mij eigenlijk al voldoende met een standaard programma wat gewoon reageert op geluid. De reden waarom ik deze toch aangestuurd wil hebben is omdat ik ze sowieso op mijn wil laten doven en oplichten, daarnaast lijkt het me interessant om te experimenteren met een kleine lichtshow tijdens de wissel tussen 2 verschillende dj's.

Het is belangrijk dat jullie weten dat ik niet denk aan een professionele, naadloze en adembenemende lichtshow. Alles wat ik wil is dat die lasers en movingheads gewoon even een leuk simpel programma uitvoeren wat zelf te besturen is voor tijdens de dj wissel. Het is ook niet mijn bedoeling dat ik een grote mengtafel voor het licht ga gebruiken. Een laptop of een klein mengpaneeltje volstaat ook al, als het maar kan doen wat ik wil; wat in het geval van de movingheads gewoon horizontaal en verticaal draaien is en lichtmodussen kiezen. Voor de lazers is het ook niet veel meer dan de richting uitkiezen, de bewegingssnelheid en de breedte van de lazerstraal en wat er verder nog bijhoort

De kracht van de laser hoeft voor mij ook niet reusachtig te zijn. Mijn wens is alleen dat de laserstralen met rook erbij gewoon goed te zien zijn. Niet dat je alleen een paar groene puntjes aan de overkant van de zaal tegen de muur ziet, hahah. Het is ook niet de bedoeling dat hij dingen kan projecteren. Alleen de laserstralen zijn al voldoende.

Ik weet niet of ik al jullie onduidelijkheden nu goed beantwoord heb. Zo niet; vraag het zeker!

Comment

Originally posted by Marto View Post
                ...een feest waar flink uitgepakt ... flink geluidsysteem wat eigenlijk gewoon net te groot is. ...movingheads, lasers, en strobo's...
                ... extra lichtaansturing...
                Bij dit soort kreten verwacht ik eigenlijk een groot evenement, enn dan blijkt het uiteindelijk je eigen verjaardags-feest te zijn in een klein zaaltje.

Denk dat je daarvoor prima bij citybeatz (mochten er nog andere verhuurders in deze regio zijn op het forum dan kan dat ook natuurlijk) terecht kan om wat spulletjes in te huren.

Comment

Hahah, ja dat is natuurlijk een miscommunicatie, al is er echter niets wat er feitelijk op wijst dat het om een groot evenement zou gaan. bijvoorbeeld; stel je hebt 50 man met een geluidsysteem voor 100 man is het ook al eigenlijk te groot terwijl dat nog geen groot evenement is, hahah. Hoewel ik de gedachtegang wel begrijp hoor! ;-) Ik had daar even duidelijker in moeten zijn.

Maar jij raad CityBeatz aan.. Heb idd al veel over CityBeatz gezien en ziet er goed uit! Is iedereen het hiermee eens of waren er nog mensen met andere suggesties? Vanzelfsprekend is het natuurlijk nog steeds zo dat de prijs zo laag mogelijk moet blijven. ;-)

Comment

Dan kun je mij net zo goed niet mailen, tenzij je een show incl operator wil. Ik doe zowiezo geen materiaal weg zonder personeel dus dan heb je het eigenlijk al over 500 euri

Comment

Persoonlijk zou ik voor jouw doeleinden een simpel trussje (of desnoods een paar statiefjes) laten neerzetten met twee setjes parren, twee scans en een lasertje er in. Een paar simpele programmaatjes er op zodat je kunt afwisselen tussen licht en voila.

Comment

Lijkt me idd ook een goed plan. Wat zijn parren alleen? (Ben niet zo thuis in die termen :)) En die simpele programmaatjes worden dan geregeld met lichtlaansturing?

Comment

Parren zijn een soort spots, basisverlichting dus. ;)

Programmaatjes kun je dan aanroepen via een lichtsturing, zodat je af en toe wat afwisseling in het licht kunt verzorgen.

Comment

Ok, bedankt! En stel nou dat ik 2 scanners / movingheads tegelijk naar 1 punt toe wil laten draaien, heb ik dan een laptop nodig om dat tegelijk te laten gebeuren of kan dat ook met een mengtafel?

Comment

Ok, bedankt! En stel nou dat ik 2 scanners / movingheads tegelijk naar 1 punt toe wil laten draaien
                              Spreek je wensen door met het bedrijf waar je je spullen gaat huren, kan namelijk met allebei wel gerealiseerd worden. Dit is meer een programmeer-opdracht. ;)

Comment

Working...
                              X