Announcement

Collapse
No announcement yet.

19" lichtsturing + MIDI

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 19" lichtsturing + MIDI

Hallo allemaal,

Ik ben druk bezig met een eenvoudige en vooral goedkope lichtsturing voor naast de grote lichtcomputers. Hiervoor gebruiken wij al software van Visual DMX met de daarbij behorende interface.

Ik wil een kistje gaan maken zoals veel gebruikt voor een muziekcomputer:
    een 19" controller, een toetsenbordje en daarboven een uitschuifbaar plateau voor touchscreen. Kistje dat ik hiervoor nu in gebruik hem is een Kamkase CD19PC maar eventuele andere gelijke kistjes zijn ook geen probleem.

In deze kist wil ik een PC inbouwen met daarop aangesloten de VisualDMX interface. Alleen zoek ik nog een 19" sturing die geschikt is voor licht.

Sturing mag MIDI zijn, maar een lichtcomputer die OOK midi OUT heeft geniet de voorkeur.

Wellicht weten jullie een model welke deze functies heeft, want alle modellen langs gaan zoeken is erg omslachtig en veel werk voor deze eigenschappen.

Groet,
    Bazzym

Midi sturing: Behringer BCR-2000 met 24 draaiknoppen en 20 toetsen of BCF-2000 met 8 faders , 8 draaiknoppen en 20 toetsen. Beiden 2x midi out en 1 maal midi in.

Comment

"Alleen zoek ik nog een 19" sturing die geschikt is voor licht."

Volgens mij is zowel de BCR- als de BCF-2000 niet 19"
      Deze controllers had ik zelf ook al gezien maar voldoen niet aan mijn eisen.

Ik zoek iets zoals de Showtec Lite 12 maar dan met een MIDI-uitgang of een midi-controller die gelijke functionaliteit heeft.

Comment

Wat is het budget voor je controller, en 19"is trouwens lastig te vinden...
        [edit]19" is niet te vinden...
        enne, wat wil je ermee?
        Last edited by nijst001; Monday-12-09-2011, 18:01.

Comment

Stukje van de Visual DMX site

"The optically isolated DMX input port receives 512 channels of DMX. When connected to a third party DMX console, each channel can be used to control any function in the lighting control software. Multiple Duples can be connected to your computer to create a large multi-universe system."

Oftwel je kunt ook een gewone dmx controller op je kastje aansluiten, vervolgens kan je in de software alle mogenlijk functis toekennen aan een binnenkomend dmx signaal.
          Een showtec lite 12 zou dus voldoen.

Comment

Ik zou voor de midicon gaan van eluation. Gebruiken wij ook sinds kort en bevalt echt super. De zijkanten kunnen van de controller af om hem 19 inch te maken. Deze komt eigenlijk ook helemaal overeen met cuelux.

We hebben ook een bcf 2000 maar gebruiken veeel liever de midicon.

Comment

@SLGV
              misschien was het handig geweest om te vermelden dat ik hier een "Elite" kastje hebt, de DMX input zit alleen op de "Duple". Als ik mogelijkheid had om een DMX input te gebruiken had ik dat hier ook wel vermeld.

@Ronennieshow
              Is een goede, had hem zelf nog niet gevonden! Mooie functies heeft ie ook en echt toegespits op lichtsturing.

@nijst001
              Blijkt toch niet onmogelijk, budget maakt eigenlijk niet zoveel uit.
              De interface is al duur genoeg maar je hebt daardoor wel duidelijk en eenvoudige te besturen software. Een controller hoeft dan geen 100,- te zijn maar mag best iets meer kosten.

Comment

@ronnie
                Idd, ik ken hem wel maar ben hem vergeten omdat hij niet bij de midi's staat:(

@BazzyM
                Ik zou toch ook voor de MidiCon gaan...

Comment

De reden dat ik de vraag hier stel is ook hoofdzakelijk om 2 redenen;
                  • Midi controllers zijn eigenlijk voor 99% gericht op de aansturing van audio software i.p.v. Lichtsoftware
                  • Lichtcomputers hebben in slechts een klein aantal gevallen een midi-output en als ze die al hebben werkt het helaas vaak vrij omslachtig.

Denk dat de midicon de enige in zijn soort is, ook al zal een systeem op deze wijze een uitgebreidde lichtcomputer uit het pro-segment niet kunnen evenaren; het gaat met zo'n controller zeker beter dan met toetsenbord en muis!
                  Last edited by BazzyM; Monday-12-09-2011, 22:37. Reason: [list] vergeten af te sluiten

Comment

De Midicon is momenteel ook opgesteld in de showroom, draait op Sunlite Suite 2. Is de moeite waard om eens te bekijken. :)

Comment

@Rick
                      Nu is het voor mij zo'n 2uur met de auto voor ik in Goed zou zijn dus dat vind ik dan weer niet geheel de moeite waard. Ik weet van het merk wel ongeveer wat ik kan verwachten en verder is de omschrijving en de handleiding voor mij genoeg om te beseffen dat dit wel eens precies het apparaat kan zijn dat ik zoek.

Comment

Working...
                      X