Announcement

Collapse
No announcement yet.

mijn lichtset stoort op de pa set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mijn lichtset stoort op de pa set

Mijn par 56 set stoort op mijn geluidset, vooral als de ene na de andere lamp aan gaat hoor je getik !!!! :( Als je de lichtset aansluit op een aparte groep dan is dit verholpen maar helaas heeft niet elke zaaleigenaar die luxe op een podium. Is hiervoor ook een 19 inch apparaat te verkrijgbaar die dit getik eruit haald en dat alles via een groep kan ?

Groetjes

Dat probleem komt wel vaker voor. Ik heb het opgelost door een verdeler/switch. Misschien dat dat helpt.

Comment

Naar mijn weten niet.

Je parren vervuilen het lichtnet, je zal echt twee groepen moeten hebben.
      Om naar een tweede groep te komen als die niet op het podium is moet je gewoon een spindel stroomkabel meenemen.

Comment

Is er wel krachtstroom beschikbaar op de locatie?

Comment

Zorg dat je licht kabels niet over je geluids kabels lopen. Wil ook nog wel eens helpen.

Comment

het probleem is niet je par, maar je dim pack, ik heb het ook, werk sinds kort met 380 op locatie, en heb er geen last meer van, ik gebruik nu 2 groepen licht en 1 groep audio

Comment

Het zou er ook aan kunnen ligen dat de stopkontackten niet ge-aard zijn.
              heb ik ook last van thuis, als ik me rook machine gebruik heb ik een korte ''plop'' door me muziek heen zitten.

Comment

Volgens mij is het toch wel vaker gezegd, licht en geluid altijd op aparte groep.. Waarom ? Om deze storingen te voorkomen dus. ( doe vokr de lol een je parren dimmen waarschijnlijk hoor je dan een grote zoem)

Mocht dat echt niet mogelijk zijn, probeer dan eens een powerconditioner op je geluidsset (wel echt voor de hele geluidsset zetten niet enkel opde speakers )

Comment

er zijn personen en knutselaars die hiervoor een hele condensatoren batterij hebben voor uitgevonden dat je audiosignaal niet verstoort wordt, andere mensen steken gewoon een DI tussen hun lijn naar de versterkers.

voor een simpele discobar kan je het zo snel oplossen, voor een volledige PA wordt het wat moeilijker

Comment

Heb je constant licht (geen dmx/dimmerpacks etc) dan kun je het opdezelfde groep prikken maar wel de kabels niet parallel langs elkaar laten lopen alleen kruisen (90 graden).
                    Gebruik je dimmers of dergelijke waardoor spanning veranderingen plaats kunnen vinden.... gebruikt dan ALTIJD een aparte groep (groep betekend dus NIET het stopcontact ernaast!)
                    Zorg altijd dat geluid op een schone groep zit zonder energie apparaten die aan en uit gaan zoals koelkasten, lichten, arco's dat soort ellende. Audio = schoon houden!
                    Dus mengtafel en aanverwante spullen (versterkers dan wel actieve luidsprekers) op dezelfde groep!
                    Last edited by ajschot; Thursday-17-11-2011, 17:33.

Comment

Ik snap niet dat mensen het niet begrijpen!
                      Laten we eerlijk zijn, als je niet weet waar je het moet zoeken, hoe kom je dan aan de kennis?

Een forum is er om van elkaar te leren en problemen samen op te lossen. Daarom is het ook goed dat je een oplossing hebt aangedragen voor het probleem. Maar misschien zijn er straks ook vragen waar jij wellicht antwoord op zou willen. Dan is een reactie als 'ik snap niet dat je het niet begrijpt' niet echt motiverend als je de vraagsteller in kwestie bent.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                        Laten we eerlijk zijn, als je niet weet waar je het moet zoeken, hoe kom je dan aan de kennis?

Een forum is er om van elkaar te leren en problemen samen op te lossen. Daarom is het ook goed dat je een oplossing hebt aangedragen voor het probleem. Maar misschien zijn er straks ook vragen waar jij wellicht antwoord op zou willen. Dan is een reactie als 'ik snap niet dat je het niet begrijpt' niet echt motiverend als je de vraagsteller in kwestie bent.
                        Gelijk misschien wel erg bot van mijn kant! Excuses! ik heb het aangepast.

Comment

Working...
                        X