Announcement

Collapse
No announcement yet.

vraag over bax ita04 laser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Het schakelaartje achterop moet zo staal dat de lamp niets doet als de schuiven allemaal naar beneden staan.

Een dmx-controller stuur 512 kanalen uit, al die kanalen kunnen een waarde hebben tussen de 0 en de 255.

Een fixture (Een lamp) heeft een aantal kanalen nodig om te kunnen werken. Verschillende lampen bezetten dus verschillende kanalen. Jou laser bezet 5 van die kanalen. De laser luistert naar die kanalen. De controller stuur de kanalen dus uit en de lampen luisteren er naar.

Over adresseren lees je hier, het woord ledpar moet je even vervangen door "willekeurige lamp". De lampen in dit voorbeeld hebben 5 kanalen, netzoals je laser. Maar lampen kunnen ook meer of minder kanalen hebben:

Lampen adresseren gaat via binair tellen, dat lees je ook in bovenstaande tekst.

Schuif 1 tot 5 bedienen nu de laser.

Kanaal 1 bestuurd de werkmode.

0-63 black-out
    64-127 Music active mode
    128-191 auto mode
    192-255 DMX (pattern controle)

Met kanaal 2 kan je het vormpje kiezen.

Met kanaal 3 kan je het vormpje horizontaal laten bewegen.

Met kanaal 4 kan je het vormpje verticaal laten bewegen.

Met kanaal 5 kan je het vormpje laten draaien.

Comment

DMX blijft voor velen een moeilijk iets, ook voor mij want ik kan er ook geen weg mee.
      Hoopelijk komt er nu verandering in want ik heb uitnodigingskaarten gekregen van beglec die een geluids en licht show geven, alle producten staan daar uitgestald en je kan ze ook allen proberen en vragen stellen dus ik hoop daar wat antwoorden te krijgen op mijn vragen over dmx en het programeren van licht en ik zal er ook mijn vibes eens op volle kracht kunnen beluisteren, met en zonder de subs.
      Last edited by Mol; Saturday-01-10-2011, 20:23.

Comment

Het is geluky hij is nu volledig te besturen op de 1 of andere manier als ik hem op kanaal 1 zet met fixture 1 doet hij het niet zet ik hem op 17 dan pakt hij uhm wel op fixture 2

THANKS

Comment

Working...
        X