Announcement

Collapse
No announcement yet.

vraag over bax ita04 laser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraag over bax ita04 laser

hallo,

ik heb vandaag een bax ita04 laser binnen gekregen, echt een top ding voor zo'n prijs.
    maar ik had een paar filmpjes gezien op youtube en daar draaide hij heel erg snel.
    nu staat hij bij mij gewoon op sound modus, moet ik hem dan via dmx gaan sturen. als dat zo is wat kan ik dan het beste kopen om hem sneller te laten lopen? ik ben echt een leek op dmx gebied heb tot nu toe lampen die rageren op de muziek.;)
    Last edited by hasmegaly; Wednesday-28-09-2011, 21:40.

De muziekmode is nogal slecht op dat ding, je krijg alleen snelle lasershows door hem op automatische programma te zetten.

Comment

De microfoons van dit soort dingen is altijd slecht, komt door dat het een budget product is.
      Bij de luxere/duurdere is dit vele malen beter.

Maar ik zou lasers zowiezo op DMX aansluiten, dan is het veel leuker om ermee te werken.

Comment

Oke thanks voor de reactie
        maar wat voor controller zou er bij passen dat je de snelheid kan beinvloeden?

Comment

Met een dmx-controller kan je niet alleen de snelheid beïnvloeden, je kan je eigen lasershows maken.

De showtec scanmaster is een mooi beginnerstafeltje:
          De scanmaster is al jaren mateloos populair, maar Showtec heeft besloten ook een versie uit te brengen die net iets andere mogelijkheden biedt, waaronder de optie om kanalen te kunnen patchen.

Comment

nu heb ik de showtes scanmaster gekocht, als ik hem er op aansluit dan doet de laser niets, nu zit er een knopje aan de achterkant als ik die omzet doet hij het wel een beetje maar niet helemaal nu heb ik het idee dat hij niet goed ingesteld staat en in de handleiding staat ook niet hoe je dat moet doen.

iemand een idee?

Comment

Je moet hem dan ook een dmx kanaal geven en dergelijke. Wat heb je pressies gedaan?

Lees dit eens door over dmx:

Comment

er staat maar 1 laser op de controller dus de laser staat alles op 0 behalve nr 10 die staat op 1 zoals beschreven in de handleiding en de handleiding die ik heb gekregen bij de controller die legt niet uit hoe je een kanaal kan geven

Comment

Zet dipswitch 1 eens om hoog en probeer het dan eens.

En lees die pagina door waar ik naar link.

Comment

heb de nr 1 omhoog gezet en werkt nu bedankt ga ff verder uitzoeken hoe alles werkt :D

Comment

hoe maak je bewegende figuren heb nu zegmaar een figuur gemaakt maar ik kan hem niet laten bewegen
                      als ik er een aantal scenes heb gemaakt en ze opslaat als chase en ik speel de chase af krijg je heel veel stilstaande figuren achter elkaar geflikkerd
                      ik wil zegmaar een mooie beweging :D

Comment

Dat zal moeilijk tot onmogelijk worden om dat te doen.
                        Je kan wel figuren laten bewegen, maar als je naar het volgende figuur wil zal dat altijd schokkend gebeuren.

Comment

dus eigelijk heb ik bijna niks aan die dmx controller omdat hij ook niet reageerd op de snelheid hij doet alleen het progamma versnellen en dan krijg je een soort stroboscoop effect.
                          maarja ik wil toch nog een stuk of vier led par lampen halen dan ga ik daar wel mee oefenen en dan in de toekomst mischien nog een scanner of zo :D

Comment

Jij doet het dus niet goed.

Dat apparaat heeft 5 dmx-kanalen. Met die kanalen kan je je eigen lasershow programmeren. Die kan je zo snel als je wilt laten afspelen.

Ik heb het idee dat je die link niet gelezen heb, leest dat eens.

Comment

ow sorry ja dit is ook vandaag de eerste keer dat ik in aanmerking kom met deze apperatuur vind het heel interesant en zo.
                              ik heb wel de link gelezen maar snap niet echt wat die kanalen in houden.
                              zijn dat de kanalen op de laser zelf? of zijn dat de kanalen op de controller?

en toen ik die link gelezen had was het nog niet echt duidelijk hoe moet je die kanalen in stellen dan? en betekent het dan want hij staat nu op 2 want 1 deed het niet echt lekker dat je dan de eerste 5 omhoog moet zetten?

nogmaals ik ben echt een beginner op gebied van dmx maar vind het wel supercool

Comment

Working...
                              X