Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laser op dmx

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laser op dmx

Hallo .

ik wil graag mijn lichten wat uit breiden .Ik dacht eerst om een moonflowertje te kopen maar vind lasers toch weer super cool . nu de vraag ik heb nu die bax it04 laser en bevalt goed alleen wil hem toch meer gaan besturen . en hoe kan ik dat het beste doen ? pc / controller / het liefst wil ik zo een effect net als bij Qlimax krijgen. Mijn budget is tot 100 €

MVG djjaap

Je kan een simpel dmx-lichttafeltje nemen.
    De scanmaster is al jaren mateloos populair, maar Showtec heeft besloten ook een versie uit te brengen die net iets andere mogelijkheden biedt, waaronder de optie om kanalen te kunnen patchen.

of
    Deze scanmaster biedt nog meer opties dan zijn andere scanmaster-familieleden en dat is duidelijk te merken. Dertig kanalen per fixture maken een uitgebreide programmeringsvrijheid mogelijk.

Maar je kan ook freestyler nemen, je heb dan natuurlijk wel een pc nodig. http://www.bax-shop.nl/dmx-software/...t-details.html

Comment

en hoe stel ik dat dan in ? en heb je op dat free styler ook een soort time line dat je een soort show bij een liedje maakt

Comment

Over de scanmaster kan je hier lezen:

Bij freestyler heb je geen timeline, maar het is wel zeker mogelijk om shows op muziek te maken. Je moet dan de tijd weten tussen je scène wisselingen en die dan in
        stellen in freestyler.

Je kan Freestyler ook offline gebruiken, dus je kan het gewoon downloaden van de freesytler site en en gewoon wat uitproberen. Het is in het begin moeilijk, maar je heb het vanzelf door.
        Last edited by Rio; Thursday-29-09-2011, 19:37.

Comment

Originally posted by Rio View Post
          die dan ik stellen in freestyler.
          fraasytler
          Bizar nieuw taatlje Simon ;)

Ontopic: Freestyler is inderdaad zeer gemakkelijk, je moet er alleen even de eerste draai aan vinden, en als dat niet lukt is er altijd nog wel het een en ander forum ;)

Comment

oke ik denk dat ik dan voor dat pc ding ga kan ik dan net als bij qlimax http://www.youtube.com/watch?v=o4mqJvnuiUo ( door spoelen naar 1:40) die laser zo op en neer op de maat laten bewegen?
            Last edited by djjaap; Thursday-29-09-2011, 19:44.

Comment

@Nijst001 Je ziet direct het effect dat ik dat op een windows pc typte zonder spellingscontrole. Gelukkig installeerde OSX Lion in de tussentijd die een hele mooie, makkelijke en automatische spellingscontrole heeft. ;)

@djjaap Freestyler werkt trouwens alleen op Windows, dus als je een Mac heb gaat het niet werken. (Of je moet er een windows pc naast hebben zoals ik.)

Comment

ik heb windows , maar kan ik die laser zo op en neer laten gaan ? en kan ik als ik die andere koop ze het zelfde laten doen

Comment

Als je twee dezelfde heb kan je ze inderdaad hetzelfde laten doen.

Of de stralen op een neer kunnen ligt aan de mogelijkheden van de laser.

Comment

De stralen op en neer laten gaan is niet zo moeilijk, dat moet je dan instellen als scène.

Bij de meeste DMX-lasers werkt dat overigens zo, zodat je geen complete chases hoeft te maken (wat je bij scanners bijvoorbeeld wel moet ;)).

Comment

Working...
                    X