Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe verlichting + fazer/hazer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe verlichting + fazer/hazer

Over een aantal weken wil ik dan toch 2 scanners gaan aanschaffen. Alleen ik heb geen idee welke. Ze mogen echt niet al te groot zijn. Liefst heb ik Halogeen maar LED mag opzich ook. Ik wil wel gobo's en geen ledjes..

Budget is zo'n 200 per stuk, wel moet er een flightcase voor bestaan. Zodat ik ze altijd netjes kan vervoeren..

Ook ben ik opzoek naar een Fazer/Hazer. Mijn rookmachine heeft steeds meer kuren volgens mij, zoals vloeistof op de grond lekken, herrie maken en soms niet goed spuiten. Vandaar dat ik een nieuwe zoek. Echter wil ik geen rookmachine meer, maar een machine die af en toe eens een kleine rookwolk spuit, want sommige mensen vinden die grote rookwolken van een rookmachine niet alles.

Budget is rond de 150 euro..

Ik hoor graag welke jullie aanraden. Graag hoor ik ook waarom juist die.. Alvast bedankt voor het meedenken!

Scanner. Ik zou zeer zeker gaan voor de jb-system winner. Dit is gewoon een ongeevenaarde scanner voor het geld. Hebben er zelf een hele vracht van en echt wouw. Voor dit geld zijn het snelle scanners met een appart gobo en kleuren wiel.

De bouw van de scanner is ook meer dan in orde is een degelijke behuizing die vrij veel kan hebben. Ook is de scanner vrij goed beschermt tegen het slopen van de spiegel. Het kan wel maar gebeurt eigenlijk niet erg snel. In de 5 of 6 jaar dat wij ze nu hebben heb ik er denk 2 gesloopt of zo ( spiegels ). De scanner op zich heeft nog nooit echt problemen gehad.

Kwa hazer. Nope dat word hem niet voor 150 euro. Het dichts bij komende is denk ik die van antari de z300 maar die kost al een stuk meer.

Comment

Scanner:

Een scanner met een hoge lichtopbrengst, erg veel functies en een compact, klein maar robuust design. Wat wilt u nog meer voor deze scherpe prijs? Deze 20 Watt LED-scanner zorgt voor het juiste effect bij elk feest!

En voor een paar euro meer heb je een led scanner met roterende gobos;
      Het uiterlijk van de oude Martin Robo scans, maar dan veel compacter, goedkoper en voorzien van een krachtige LED! De TSL-200 is een feit en beschikt onder meer over roterende gobo\'s. Waanzinnig voor deze prijs.

Of een Showtec voor €45,- meer:
      Last edited by DynaSpan; Sunday-02-10-2011, 16:49.

Comment

En als je de winner een beetje te groot vindt kun je altijd voor de dynamo 250 gaan. Een stuk kleiner maar wel een hoge output. Geen apart gobo en kleurenwiel, maar ik vind dat voor disco-gebruik ook niet noodzakelijk.
        Er zijn ook flightcases te koop waar 2 dynamo's in passen.

Comment

Ik twijfel zelf nog een beetje tussen de scanners. The Winner is denk ik wel de beste van de scanners. Of het wordt een Martin SCX500 (2e hands).

Qua fazer dacht ik eventueel aan een Showtec Vivad F-1. Iets van 93 euro. Is iemand die hier ervaring mee heeft? En hoe zo iets werkt, en wat voor afstandsbediening deze heeft?

Comment

Zoals al aangegeven wordt zou je eens moeten kijken naar de Winner scans van JB-systems. Zeker tweedehands zijn ze tegenwoordig veel verkrijgbaar tegen leuke prijzen.

Ik heb zelf een tijdje deze scans gehad. Het zijn erg leuke scans voor het geld. Leuke gobo's, goede kleuren en de bewegingen zijn lekker smooth. Enige nadeel vind ik persoonlijk dat er geen goborotatie en dimmer in de scans zit. In ruil hiervoor krijg je wel lekker degelijke scans!

Voor deze scans zijn overigens ook flightcases verkrijgbaar voor zo'n 80 euro per stuk. :)

Comment

Qua Fazer is een showtec Atmos fazer wel iets... Wel niet verkrijgbaar bij bax-shop

Comment

Kijk ook eens naar een ts7-b. Dit vind ik zeer nette scan's. Zeker als je kijkt naar de prijs
                die nog een stuk onder je budget van 200 ps. licht. Dan kan je misschien iets meer uittrekken voor de hazer / fazer

@nijst, bax heeft toch echt gewoon showtec in het assortiment.

Comment

De ts-7b is wel een nette scanner, maar zo outdated. Tevens maken ze een verschrikkelijk veel lawaai.

De Eurolite TSL-200 lijk mij een goede koop, en als je dat niet wil de Winner.

Comment

Voor de TSL-scans (waar ook de ALO 030 waarschijnlijk in past) is een goedkope Omnitronic case verkrijgbaar.

Qua Fazer is een showtec Atmos fazer wel iets... Wel niet verkrijgbaar bij bax-shop
                    Wel verkrijgbaar, alleen nog niet in de shop aanwezig. Heb zelf de goedkopere voorloper uit de Nebula serie en dat is een prima dingetje. (FZ-300)

Hiernaast is het goed te merken dat halogeen-scans en movingheadjes bijna niet
                    meer nieuw gekocht worden. Gasontlading nog wel enigszins, maar het meeste is toch LED. Tegenwoordig komen die aardig mee met de rest en er zitten toch tal van voordelen aan.

Comment

Bedankt voor jullie reacties.

Na enig zoekwerk is mij de winner toch helaas iets te groot voor nu. De Dynamo valt wat mij betreft af, als ik deze vergelijk met de American DJ DJ Scan 250.

Mijn vraag is toch, bestaat er een flightcase voor de ADJ? Want om hem zonder een case te vervoeren lijkt me niets.

Over de fazer. De Showtec Atmos F350 is wat ik bedoel. Alleen ik ben echt benieuwd wat voor afstandsbediening dat is. Is dit gewoon een full power knop, of toch een afstandsbediening die je kan instellen op hoeveel rook, tijd oid?

Comment

De ADJ DJ scan 250 kunnen niet zo goed sloom bewegen, dan worden ze schokkerig.

Comment

Da fazer heeft een Timer- afstandsbediening met een interval tijd, outpout tijd, output volume, timer schakelaar, rookknop, en knop dat hij rook blijft spuiten.

Comment

Oke, bedankt! Ik denk zo even snel dat ik voor de Atmos F350 ga. Zelf ga ik nog even de scanners bekijken wat slimmer / verstandiger is.

Nog 1 vraag, welke rookvloeistof moet in de Atmos F350?

Comment

In de Atmos F350 gaat normale (light) rookvloeistof. In mijn FZ-300 giet ik JEM Intelligent (I-fog vloeistof) en dat gaat prima. ;)

Scanners zou ik eens in de showroom bekijken. Want naast het verschil in lichtopbrengst en bepaalde functies zijn ook dingen als vloeiend bewegende stappenmotoren belangrijk.

Comment

Working...
                              X