Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe verlichting + fazer/hazer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Rio View Post
    De ADJ DJ scan 250 kunnen niet zo goed sloom bewegen, dan worden ze schokkerig.
    Ik heb een ADJ 250 EX en ik ervaar geen problemen?

Comment

Naja, ik vond ze schokkerig bewegen op filmpjes. Ik heb er zelf ook nog lange tijd naar gekeken, maar daarop afgehaakt.

Comment

De scanners worden toch meer gebruikt voor feesten, dus sloom bewegen is niet echt nodig bij mij. En wat verwacht je nou voor € 150,-? Je kan natuurlijk niet alles krijgen. Voor het geld krijg je heel wat moois..

Ik zal de atmos rond december gaan bestellen. In ieder geval bedankt voor de info!

Comment

Bij sommige nummers is het toch echt mooier om ze langzaam te laten gaan. Tevens is constant standje turbo ook niet leuk.

Comment

Een TS-7B of TSL-200 kan prima soepel bewegen.

Hiernaast haal je de snelheid uit je scanner-lichtshow niet uit bewegingen, maar uit kleurwisselingen en shutterchases. Ziet er minder druk uit maar geeft wel een mooi aansluitend effect.

Comment

Door een aantal mensen begin ik behoorlijk te twijfelen.

Het is nu of een:
              American DJ DJ scan 250
              Eurolite TS-150 150Watt glasontladingslamp

Mijn vraag is meteen, is een glasontladingslamp handiger? En worden dan alle kleuren beter weer gegeven (zoals rood bijv)

Ik ben ook benieuwd of er wel een case voor de Eurolite bestaat. Weet iemand dit toevallig? En kan je dan ook je clamps erop laten zitten bij vervoer..?

Ik hoor graag voor welke jullie kiezen en waarom. Het is toch lastiger dan ik dacht namelijk.

Comment

Die Eurolite is dezelfde als de HQ power space 250. Daar had je toen flightcases voor ofniet?

Comment

Ik had 2 flightcases voor de HQ Power. Deze zijn echter destijds meteen mee verkocht, vandaar dat ik nieuwe zoek.

Comment

Ja dat snap ik, maar als je nog weet waar je ze gekocht hebt kun je die opnieuw kopen =)

Comment

De scanners en flightcases 2e hands gehaald. Deze waren maatbouw. Zo'n 150 euro per stuk nieuw, maar dat wil ik er echt niet voor betalen.

Comment

Mijn vraag is meteen, is een glasontladingslamp handiger?
                        Handiger?
                        - hot restrike vermindert de lampduur
                        - lampen zijn duur in aanschaf
                        - lampen zijn gevoeliger voor stoten/schokken als ze warm zijn
                        - verminderen vlug in kleur/lichtopbrengst, dus als je er één vervangt zul je ze eigenlijk allemaal moeten doen

En worden dan alle kleuren beter weer gegeven (zoals rood bijv)
                        Kleurtemperatuur ligt hoger, waardoor de kleuren wat feller lijken. Een halogeenlamp geeft een witgeel licht af, terwijl een gasontladingslamp een felwitte kleur afgeeft met blauwe tinten. Hiernaast is de lichtopbrengst (en vooral licht-intensiteit) hoger dan een halogeenlamp.

Comment

Ondertussen ben ik weer aan het twijfelen tussen een Hazer en Fazer. De rookmachine is toch niet mijn ding. Of het moet een verticale zijn..

Zelf vind ik laag hangende rook wel vet bij bruiloften. Is er zon machine toevallig waar je ijs bij kan gooien?

Weet iemand een goede Hazer of Fazer? Laat het dan even weten.

Comment

Is er zon machine toevallig waar je ijs bij kan gooien?
                            American DJ Mister Kool

Weet iemand een goede Hazer of Fazer? Laat het dan even weten.
                            Ik weet er best een paar, maar dat is afhankelijk van je budget.

Comment

Maximale budget is toch 200 euro incl vloeistof. Een hazer zou ik dan eventueel 2e hands kunnen overnemen..

Comment

Voor maximaal 200 euro ga je geen goede hazer vinden, zelfs niet tweedehands. De prijzen hiervan lopen toch al snel op naar de 300 à 400 euro. Voor kwaliteit zijn er meestal wel een aantal goede hazers van JEM tweedehands in omloop, bijvoorbeeld de ZR 24/7 Hazer. Echter, deze zitten zoals ik al aangaf meestal rond de 400 euro.

Qua Fazer zou je tweedehands wat moeten kunnen vinden. Misschien is de Showtec FZ-300 watt voor je? Dit vind ik persoonlijk een fijne machine. Ik gebruik hem voor kleinere klussen, en zelfs voor drive-in.

Bedenk goed bij jezelf welk effect je wil bereiken. Wil je zichtbare of onzichtbare rook? Veel mensen hoor je zeggen dat een fazer en hazer vrijwel hetzelfde zijn, maar ik vind er persoonlijk nogal wat verschil in zitten!

Comment

Working...
                                X