Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe verlichting + fazer/hazer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

De fazer is inmiddels besteld. Het is een Showtec Atmos F350 geworden met JEM DJ Fluid vloeistof.

Nu is de verlichting aan de beurt. Ik wilde zelf eerst voor 2 scanners erbij gaan, maar achteraf lijkt dit mij niet de beste optie. Normaal gesproken doe ik zo'n 45 min over heel de show (als alles op 1 statief staat), en deze tijd wil ik het liefste zo laten blijven.

Als ik 2 scanners erbij neem, moet alles aan de Dura truss hangen, en dan duurt het weer zo'n 25 min langer, omdat ik de kabels moet reigen tussen de trussjes. en naar beneden etc vast moet binden.

Ik heb nu een KLS-800, en daar kunnen wel lampen bovenop, alleen 2 scanners én 1 effect gaat denk ik niet echt goed passen. Dus ik ben na gaan denken wat het slimste is en ik ben er nog niet helemaal uit. Ik dacht zelf om de American DJ Tri-Gem te verkopen en uiteindelijk 1 groter effect (soort formaat als de Mushroom), en die boven op de KLS. Dus KLS met daar boven een mushroom en dan een ander effect.

Ik heb echt geen idee wat voor effect. Het liefste is het een LED effect die DMX bestuurbaar is. Mijn wens is wel dat het effect er gewoon netjes uit ziet en gewoon goede dingen over de vloer projecteerd, en niet zoals die Tri-gem die gewoon wat ronddraaid. Dit vind ik zelf véél te saai, en gebruik hem daarom ook niet echt meer.

Ik hoop dat iemand een tip heeft, voor wat ik het beste kan kiezen. Of toch 2 scanners, of gewoon een GOED effect, en dan t.z.t de show te vergroten, Ik hoor graag jullie adviezen!

Comment

Ik zou toch voor 2 scanners gaan. Dat geef je show een veel mooier uiterlijk dan een effectje wat sta te branden.

Comment

Echter wil ik iets vernieuwen aan het licht. De basis is in ieder geval prima. (Kls-800 en adj led bar in truss meubel). Zelf vind ik 2 scanners ook veel mooier. Maar ik zit meer met de opbouw tijd ervan. Omdat ik dan juist de Dura truss weer neer moet zetten. Eventueel kan ik ook nog iets aan me meubel hangen ofzoiets ondat t toch een truss meubel is. En die standaard mee gaat. In ieder geval bedankt voor je snelle reactie.

Comment

Ja, maar Dura Truss zal een stuk chiquer en netter staan dan je statief.

Met je KLS-800, 2 scanners en die American DJ Tri Gem aan de Dura truss en je ledbalk in je meubel heb je een prima lichtshow. (American DJ Tri Gem zou ik maar af en toe aan doen.) Alleen zo'n statief vind ik altijd een beetje 'net niet'.

Comment

Working...
          X