Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bax ITA02 Laser met Showtec SM-16/2 dmx paneel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bax ITA02 Laser met Showtec SM-16/2 dmx paneel

Hallo allemaal,
    Ik heb nu een paar dagen terug mijn bax ITa02 MKII 50mw groene laser (http://www.bax-shop.nl/lasers/bax-it...t-details.html) en Showtec SM-16/2 DMX paneel(door bax-shopp aangeraden met laser)(http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html) binnen gekregen.

Maar nu krijg ik het systeem niet in combi met de laser.

Aangezien ik er nu niet meer uit kom met het instellen vraag ik om hulp.

Heeft iemand deze combi ook?
    Of kan iemand het mij uit leggen dan hoor ik het graag.

Mvg,

Jeroen

Wat heb je inmiddels zelf al gedaan en ingesteld om het aan de praat te krijgen? Hoe heb je het aangesloten, hoe staan de instellingen, wat heb je ingedrukt? Dan kunnen we er misschien makkelijker achterkomen of er ergens een fout zit bij het instellen of aansluiten. ;)

Comment

ik heb de dmx kabel aangesloten

en hem met auto laten zoeken.

de laser doet alleen een vierkant tonen maar ik kan hem niet uit zetten of van figuur laten veranderen.

op den duur wil ik showtjes gaan maken maar zo lukt het nog niet echt XD

De dmx op de laser staat op 10

Comment

en hem met auto laten zoeken.
        Hoe bedoel je dat precies?

Comment

het knopje auto/del
          dan gaat hij wat ik begreep uit het boekje zelf zoeken naar de laser of lamp. maar dit doet hij niet.

Comment

Heb je nog meer dmx lichten?

Comment

Als ik het me goed herinner moeten dipswitch 1 en 10 op de laser aan staan om hem op DMX-kanaal 1 te zetten.

Vervolgens selecteer je 'Fixture 1' op je scanmaster controller.

Met faders 1 t/m 5 kun je hem vervolgens bedienen. Let wel op, kanaal 1 moet op een bepaalde waarde staan als je hem via DMX wilt bedienen, weet dit alleen niet meer precies uit m'n hoofd helaas. ;)

Comment

wat bedoel je met kanaal 1 moet een bepaalde waarde staan?

@dj rob helaas nog niet maar wel al ooit mee gewerkt lasers zijn totaal nieuw

Comment

Kanaal 1 van de laser staat voor de werkmodus. Zo kun je bijvoorbeeld via DMX instellen dat hij automatisch, muziekgestuurd of volledig DMX-aangestuurd moet werken. Als je bijvoorbeeld net een programma hebt gedraaid en denkt "nu mag hij wel even muziekgestuurd draaien", dan hoef je niet de dipswitches om te zetten maar kun je hem gewoon via je fader veranderen. :)

Comment

Met de fader (het schuifje) geef je een kanaal een bepaalde waarde. Die kan liggen tussen de 0 en de 255, dit kun je aflezen op je schermpje.

Met kanaal 1 kun je de werkmodus van de laser instellen. Als kanaal 1 bijvoorbeeld een waarde tussen de 0 en de 100 heeft (schuifje klein stukje omhoog) werkt hij geluidsgestuurd, het schuifje iets hoger (bijv 100 tot 200) betekent automatisch en het schuifje nog hoger (bijv 200-255) zet de laser op dmx-besturing.
                    De waarden die bij deze dingen horen staan in het boekje.

Comment

oke in de handleiding van de laser staat dat hij 5 kanalen heeft.. betekend dit dan ook dat ik 5 fader kan gebruiken of moet gebruiken?

Comment

Je kunt in totaal 5 faders van je controller gebruiken om hem te bedienen.

Als je de laser instelt op startkanaal 1 (dus dipswitch 1), kun je hem via Fixture 1 op je controller bedienen, met de eerste vijf faders.

Zo heb je onder meer controle over het figuur, horizontale spiegeling, verticale spiegeling en rotatie van de patronen.

Comment

oke dus de fader 1 moet ik instellen black out enzo...

want black out is 0-63 hij staat op 0 maar is gewoon aan het draaien hoe komt dit?

Comment

Dan staat de laser zelf nog niet op het goede DMX-startadres. Heb je dipswitch 1 al omgezet naar 'on'?

Comment

1 en 10 staan aan de kant van on

Comment

Working...
                              X