Announcement

Collapse
No announcement yet.

lichtsturing

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lichtsturing

Hallo,

Ik wil graag een lichtsturing aanschaffen voor mijn set.
    Ik heb de volgende lampen; 1x KLS-200 (DMX), 1x Eurolite MF-5 Flower,
    1x American DJ Rover, 1x American DJ Micro Galaxian decoratie sfeerlaser
    1x Bax ALO 019 (DMX) en een Antari F-80/Z rookmachine.

Hoe kan ik deze nu sturen via één centraal punt, dus lichtsturing in een flightcase?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,
    René

Nee, dat kan niet.

Alleen de KLS-200 en de Alo 019 kan je besturen met een lichtsturing.
    De Moonflower, Rover en laser kan je met zo'n ding aan een uit zetten: http://www.bax-shop.nl/koopjes-kelde...t-details.html

Wat ook kan is een dmx switchpack kopen, die zou wel op de lichtsturing kunnen.
    Stevige, makkelijk te bedienen vier kanaals DMX dimmerpack met zestien ingebouwde programma\'s. Ook stand-alone te gebruiken met de ingebouwde programma\'s of de muzieksturing.

De showtec Multidim kan ik switchstand, hoe dat moet lees je hier:

Comment

De laser gaat ook niet op een dimmerpack, deze verbruikt namelijjk te weinig en gaat daardoor raar doen op de dimmerpack

Comment

Originally posted by nijst001 View Post
        De laser gaat ook niet op een dimmerpack, deze verbruikt namelijjk te weinig en gaat daardoor raar doen op de dimmerpack
        Nog nooit last van gehad.

Wij hebben ook nog uit een ver en grijs verleden van die goedkope foekie woeki lasers. Sluiten deze dan ook wel eens aan via een switchpack zodat ze op afstand aan en uit gezet kunnen worden. Ik heb nog nooit gehad dat de switch het niet doet.

Comment

Op een switchpack met solid states kan een te laag aangesloten vermogen wel degelijk vreemde dingen gaan doen. Hang er maar eens een kleine stroboscoop aan, die zal op onregelmatige momenten gewoon een flits geven ook al staat je kanaal dicht! Een klein lasertje zal volgens mij dus toch écht gek kunnen gaan doen. Maar op de oudere switchpacks is dit inderdaad niet aan de orde, omdat daar relais inzitten die een letterlijke onderbreking maken in de faselijn.

Comment

Op de showtec multidim MKII die ik aanhaalde heeft bij mij tijden een kleine strobotje van 10 watt gestaan en heeft nooit random geflitst. Op de Multidim kan het dus prima.

Comment

Maar met een multidim heb je dus wel weer een extra apparaat in je truss/statief hangen(die je ook nog eens duidelijk ziet hangen).

Comment

Originally posted by Rio View Post
                Op de showtec multidim MKII die ik aanhaalde heeft bij mij tijden een kleine strobotje van 10 watt gestaan en heeft nooit random geflitst. Op de Multidim kan het dus prima.
                We hebben in het jongerencentrum daar wel een klein probleempje mee.
                Spiegelbol motor op een Multidim... nou, die draait dus gewoon.
                Het enige wat er soms gebeurd als je de switch aanzet is dat ie de andere kant op gaat

Comment

Working...
                X