Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ervaring PSL omniyoke 250 spot, Movitec sl-250, ect

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ervaring PSL omniyoke 250 spot, Movitec sl-250, ect

Heeft er iemand ervaring met de PSL omniyoke 250 spot, Movitec sl-250, futurelight phs-250, Elation Accu Spot Pro (De Elation is nog steeds te koop bij bax) of 1 van zijn soortgenoten?

Ik kan er nu een PSL omniyoke 250 kopen voor 230 euro, ex demo, 90 draaiuren, inc. lamp, ziet er nog goed uit. Is dit een goede deal? Mij lijkt van wel, maar ik heb geen enkele ervaring met zulke heads.

Ik werk op dit moment zelf met de Futurelight MH-660 koppen. Dit zijn wat oudere koppen, en zijn bouwgelijk aan de Motivec SL-250 koppen. Enkel qua uiterlijk vind ik ze er zelf iets stoerder uitzien. Ik ben zelf erg te spreken over de koppen. Ze zijn redelijk snel, hebben leuke gobo's en mogelijkheden. Voor het geld vind ik het erg leuke koppen. Ze zijn alleen niet zo stil als bijvoorbeeld een Krypton. Echter, dit zijn wel meer koppen niet.
    Ik weet niet of het je bekend is, maar de Movitec SL-250 en Futurelight MH-660 komen allebei overeen met de Robe 250XT; ze zijn alleen geproduceerd voordat Robe zelf ging produceren.

De Futurelight PSH-250 is geproduceerd na de 'Robe tijd', en is van een mindere kwaliteit als de SL-250 en MH-660. Voor een drive in zullen ze prima voldoen, maar voor de wat grote klussen zou ik ze toch niet adviseren.

Dan hebben we nog de Accu Spot en de Omniyoke. De Accu Spot schijnt een leuke spot te zijn, maar Elation is hier in Nederland nog niet zo bekend. Hetzelfde geld voor de Omniyoke. Echter, ik heb geen ervaring met deze spots.

Ik heb geen idee waar je ze voor wil gebruiken, maar eventueel zou je ook nog kunnen kijken naar de Showtec Phantom 250 koppen. Dit zijn, voor het geld, leuke koppen waar je ook aardig wat mee kan doen. Denk alleen goed na waar je ze voor wil gebruiken. Zijn koppen echt noodzakelijk? Als je ze in een achtertrussje wil gooien zou ik toch eerder kijken naar een setje scans, bijvoorbeeld een aantal Martin Roboscan 518's. Als je er andere plannen mee hebt, koppen zijn erg leuk, maar denk goed na. Goedkoop is duurkoop. :)

Comment

Originally posted by Mirabilandia View Post
      Ik werk op dit moment zelf met de Futurelight MH-660 koppen. Dit zijn wat oudere koppen, en zijn bouwgelijk aan de Motivec SL-250 koppen. Enkel qua uiterlijk vind ik ze er zelf iets stoerder uitzien. Ik ben zelf erg te spreken over de koppen. Ze zijn redelijk snel, hebben leuke gobo's en mogelijkheden. Voor het geld vind ik het erg leuke koppen.
      Vooral de vele functie's spreken mij aan, dubbel gobowiel, ect.

Ik weet niet of het je bekend is, maar de Movitec SL-250 en Futurelight MH-660 komen allebei overeen met de Robe 250XT; ze zijn alleen geproduceerd voordat Robe zelf ging produceren.

De Futurelight PSH-250 is geproduceerd na de 'Robe tijd', en is van een mindere kwaliteit als de SL-250 en MH-660.

Dan hebben we nog de Accu Spot en de Omniyoke. De Accu Spot schijnt een leuke spot te zijn, maar Elation is hier in Nederland nog niet zo bekend. Hetzelfde geld voor de Omniyoke. Echter, ik heb geen ervaring met deze spots.
      Het is toch bijna allemaal gelijk uit dezelfde fabriek? Of zou er echt veel kwaliteitsverschil zitten tussen de verschillende merken?

Ze zijn alleen niet zo stil als bijvoorbeeld een Krypton.
      Hoeft ook niet.
      En daar komt mij volgende knelpunt, ik heb totaal geen ervaring met deze serie movingheads. Enige ervaring die ik heb die in de buurt kom is de Krypton, die was gehuurd.

Ik heb geen idee waar je ze voor wil gebruiken, maar eventueel zou je ook nog kunnen kijken naar de Showtec Phantom 250 koppen. Dit zijn, voor het geld, leuke koppen waar je ook aardig wat mee kan doen.

Ook leuke koppen, maar dan zou ik hem wel voor een leuke prijsje tweedehands moeten vinden.

Voor een drive in zullen ze prima voldoen, maar voor de wat grote klussen zou ik ze toch niet adviseren.

Het is voorlopig nog gehobby thuis met mijn andere lampen en freestyler. Creatief bezig zijn met licht, dat is wat ik doen. Daarom zijn de vele functie's (Tenminste, voor mij) gewenst. Ik raak een beetje uitgekeken om mijn lichteffecten en simpele scans. (Daarom heb ik ook vandaag mijn Geni Spyro verkocht.) Ik zal hem (Het gaat er om 1tje) wel eens meenemen naar het theater op school waar ik werk.

Ik weet dat ik een willekeurig headje van marktplaats kan halen voor rond de 150 euro, maar dat is het allemaal net niet.

Ik denk er btw al langere tijd over om iets kleins voor mijzelf te beginnen, maar daar komt helaas nog weinig van terecht door tijdgebrek.

Als je er andere plannen mee hebt, koppen zijn erg leuk, maar denk goed na. Goedkoop is duurkoop. :)
      Ik denk er al een half jaar over na en ben er nog steeds niet over uit. ;)
      Goedkoop is meestal duurkoop, dat weet ik. Daarom ben ik er nog erg over aan het twijfelen. Het is een ex demo met 90 brand/draai uren, de PLS Omniyoke 250, ziet er cosmetisch goed uit, 1 enkele kras.

Ik ga voor dit hobbyproject'je' niet heel veel meer uitgeven dan die 230 euro, dan wordt het gewoon te gek. Ik weet het, ik wil weer eens voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Comment

Wij gebruiken zelf ook 8 movitec sl250 koppen. Deze gebruiken we ook gewoon voor tent feesten voor +/- 2500 man

Het mooie ervan is dat alle onderdelen nog gewoon te krijgen zijn als er een keer iets defect zou zijn. Wij hebben ze nu een jaar of 3 en waren al 2de hands toen we ze kochten. Het enigste wat er bij ons een keer defect is geweest was een pan sensor.

Ook is het wel fijn dat je bijna overal wel een robo color spot bij kunt huren. Deze zien er precies het zelfde uit als de movitec. Bijhuren is dus vaak geen probleem.

Verder zoals al gezecht. Meer dan redelijk snel, goede lichtopbrengst, leuke gobo's en goed bruikbare kleuren. Ook kun je de movinghead gewoon dimmen en heeft hij een prisma en strobo functie.

Kortom een meer dan leuke movinghead zeker nu je ze voor een honderd of 4 a 5 incl flichtcase vaak van marktplaats en zo kunt halen.
        Last edited by ronennieshow; Saturday-15-10-2011, 13:38.

Comment

Pressies zoals ik er over denk ronennieshow.

Comment

Originally posted by Rio View Post
            Vooral de vele functie's spreken mij aan, dubbel gobowiel, ect.
            Zover ik weet heeft geen van de koppen die jij opnoemt een dubbel gobowiel.

Het is toch bijna allemaal gelijk uit dezelfde fabriek? Of zou er echt veel kwaliteitsverschil zitten tussen de verschillende merken?
            Futurelight en Movitec is geproduceerd door Robe, de andere koppen komen bij andere bedrijven weg. Met betrekking tot mogelijkheden zal er weinig verschil in zitten, alleen qua duurzaamheid zal je het verschil merken. Waarom denk je anders dat de SL-250 en MH-660 nog gebruikt worden, terwijl het eigenlijk al heel oude koppen zijn? :)

Het is voorlopig nog gehobby thuis met mijn andere lampen en freestyler. Creatief bezig zijn met licht, dat is wat ik doen. Daarom zijn de vele functie's (Tenminste, voor mij) gewenst. Ik raak een beetje uitgekeken om mijn lichteffecten en simpele scans. (Daarom heb ik ook vandaag mijn Geni Spyro verkocht.) Ik zal hem (Het gaat er om 1tje) wel eens meenemen naar het theater op school waar ik werk.
            Ik denk dat Freestyler en koppen niet de meest ideale combinatie is. Nu snap ik dat investeren in een tafel veel geld kost, maar hou er rekening mee dat wanneer je uiteindelijk toch wat professioneler bezig wilt, en dus meer koppen koopt, je toch zal moeten gaan kijken naar duurdere tafels, dan wel consoles.

Ik denk er al een half jaar over na en ben er nog steeds niet over uit. ;)
            Goedkoop is meestal duurkoop, dat weet ik. Daarom ben ik er nog erg over aan het twijfelen. Het is een ex demo met 90 brand/draai uren, de PLS Omniyoke 250, ziet er cosmetisch goed uit, 1 enkele kras.
            PLS Omniyokes worden niet veel aangeboden zo ver ik weet. Movitec's en Futurelight's zijn nog wel goed te krijgen. Wat als je nu wel besluit er nog een aantal aan te willen kopen?

Ik ga voor dit hobbyproject'je' niet heel veel meer uitgeven dan die 230 euro, dan wordt het gewoon te gek. Ik weet het, ik wil weer eens voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
            Je zegt het zelf al. Koppen zijn duur. Als jij dan niet veel geld wilt uitgeven zal ik eerder nog kijken naar een aantal scans met leuke mogelijkheden. Eén kop is leuk om uit te testen, maar zal je ook op uitgekeken raken.

Comment

Zover ik weet hebben alle koppen die ik opnoem wel een dubbel gobo wiel.

Ik weet dat freestyler niet ideaal is. Natuurlijk, wat het is gratis software. Maar het is goed genoeg voor mij, professioneel bezich zijn doe ik wel op de etc express in het theater waarl ik werk.

Als ik nou ooit een tweede (of meer) wil zal ik of geluk moeten hebben dat er een paar van psl ergens verkocht worden, of ik moet die van mij weer verkopen en een paar andere koppen kopen. Je raak je oude spullen vaak wel weer kwijt, en met 230 euro valt er ook niet veel aan te verliezen.

Ik raak een beetje uitgekeken op de scanners die ik nu heb. Daarom was ik aan het kijken naar een movinghead met veel mogelijkheden als aanvulling.

Weet iemand misschien hoe dichtbij je ze scherp kan stellen.

Comment

Ik heb het eventjes opgezocht voor je. De Elation Accu Spot Pro heeft inderdaad twee gobowielen waarvan één roteerbaar. De Omniyoke kan ik zo snel niet vinden. De Movitec SL-250 heeft absoluut maar één gobowiel, waarvan elke gobo roteerbaar is.

De SL-250 en MH-660 zijn met focus erg goed scherp te stellen; ook dichtbij.

Comment

Klopt de movitec heeft GEEN 2 gobo wielen. Wel kun je de gobo's die erin zitten omwisselen. Dan moet je wel de movinghead openmaken. Dus dit kan niet tijdens een show. Dan moet je het doen met de gobo's die er dan inzitten.

Comment

Overigens moet je jezelf wel goed afvragen waar je meer waarde aan hecht, een aantal extra statische gobo's of meer degelijkheid? Ik zou het wel weten en lekker voor een setje SL-250's kiezen!

Comment

Bedank beide, ik ga er nog eens even heel goed over nadenken.

Comment

Working...
                      X