Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laserworld CS-400G Club 400mW groene laser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laserworld CS-400G Club 400mW groene laser

Hallo Allemaal,

Ik ben voornemens deze laser aan te schaffen.
    Afgelopen jaar heb ik o.a. het instapmodel van Laserworld gehad, de 100 Mw standalone variant, en ik heb 2 bax lasers.

Ik vind het geheel een bonte kermis worden, en ze zijn totaal onbestuurbaar.
    Vandaar dat ik over wil stappen naar een nette, krachtige laser.

Wat zijn jullie ervaringen met deze laser?
    Is hij zijn prijs waard, of zijn er alternatieven?

Hoe is de lichtopbrengst? Op het filmpje lijkt het of de laser is gefilmd op 1 meter afstand, wat natuurlijk onrealistisch is.

Ik hoor het graag.

Heb zelf een CS-400RGB, prima apparaatje. Lichtopbrengst van deze serie is niet geweldig ofzo, maar naar mijn idee gewoon prima. Wil je meer lichtopbrengst voor het vermogen van de diodes, dan moet je naar Medialas kijken. ;) Maar dat kost dan ook een aardige cent meer.

Voor de prijs kun je je er bijna geen buil aan vallen, prijs/kwaliteit verhouding ligt voor mij prima. Ik heb ook vooral gekeken naar de galvo scanset die er in zit, daar komen verrassend vloeiende bewegingen uit. Dingen als tunnels, waaiers, sterren en dergelijke kun je moeiteloos projecteren.

Aangezien dit een enkele 400mW diode betreft, zal de opbrengst dik in orde zijn. Wel raad ik aan om ook direct te gaan voor een degelijke ILDA-lasersturing via de PC. Ik werk zelf met Showeditor, maar we hebben ook Phoenix en sinds kort Pangolin Quickshow in het assortiment. Die twee laatsten zijn wat gebruiksvriendelijker en hebben een iets nettere interface, Showeditor is te vergelijken met wat Freestyler is qua DMX-software. Je kunt er behoorlijk veel mee doen, het werkt perfect, maar je moet er wel even voor zitten om de werkwijze te snappen omdat het ontwikkeld is door hobbyisten.

Comment

Hallo Rick,

Bedankt voor je reactie.
      Zeker in vergelijking met mijn huidige lasers zal de opbrengst een stuk hoger zijn?
      ik ben namelijk eens bij jullie in de winkel geweest, en heb in het budgetsegment een aantal lasertjes getest. Jullie toenmalige 30 mw laser was feller dan een dubbel 100 mw Laserworld, zelfs de verkoper stond eigenlijk toen met zijn mond vol tanden. Toen eens de 100 mw standalone geprobeert, en deze was inderdaad een stuk feller.
      Ik wil voorkomen dat ik nu iets koop, wat qua lichtopbrengst vergelijkbaar is.

Comment

Een 400mW RGB is niet te vergelijken met een 400mW G, omdat een RGB een rode, groene en blauwe diode bevat, en alleen een groene 1 die een heel stuk feller is. Uit ervaring weet ik dat 400mW Groen een hele lichtopbrengst geeft. Maar lasers altijd even uittesten van tevoren!

Comment

Je moet niet gaan denken dat een 400 mw groene laser opeens 4x meer licht geeft dan een 100 mw laser.

Het is een beetje zoals met geluid. Een speaker van 1000 watt hoeft ook echt niet 4x zo hard te gaan als een speaker van 250 watt. Een verdubbeling van het vermogen van een laser / lamp is dus niet een verdubbeling van het visueel effect. Zit een beetje een kwadraat verhouding in. Dus als je 2x zoveel licht wil zul je een 4x zo zware laser nodig hebben ( als het rendement van de lasers gelijk blijft natuurlijk. Je kunt dit zelf misschien thuis wel uitproberen met een paar bouwlampen. Neem er 1 van 150 watt 1 van 300 1 van 500 en 1 van 1000. De laatste zal de felste zijn maar het is niet zo dat die ongeveer 7x zo fel is als de 150 watt versie.

Wij gebruiken een 1500 miliwatt pro show laser groen van laserworld en deze bevalt prima een geeft wel een behoorlijke bak licht. heb hem langs een 6 watt gehad en ja de 6 watt was feller. Maar om nu te zeggen dat het echt spectaculair veel scheelde. Nee.
          Last edited by ronennieshow; Friday-28-10-2011, 19:24. Reason: Stond 1500 watt dat is wel erg veel voor een show laser

Comment

kijk, das duidelijk :)

Alhoewel ik natuurlijk wel verwacht dat de Club serie een beetje het midden segment is, en de standalone versie die ik dus heb het absolute budgetsegment is. Verschil is er dus wel degelijk?

Comment

Ja maar het verschil hoeft hem niet alleen in de lichtopbrengst te zitten. Het zit hem vaak ook in de scan set die erin zit ( die spiegeltjes ). Hoe sneller en strakker ze werken is vaak ook hoe duurder. Hoe beter deze werken hoe mooier en vloeiender je figuren zijn.

Ook de bouw van de unit zelf en de kwalitijd van de laser diode spelen hier een rol in. Dus betere diode gaat langer mee en geeft een strakkere straal.

Dus ook dit zul je gaan merken wanneer je van budget naar midden gaat.

Comment

Oke!
                Binnenkort maar eens naar Goes cruisen!
                Kan ik er meteen een weekendje zee aan vast plakken :)

Comment

Als je dan toch langskomt, zou ik even een afspraak maken met Arno, dan kan hij je ook wat software laten zien. Dat zou ik namelijk wel aanraden als je met zo'n laser gaat werken, koppel er dan direct een ILDA-sturing en dongle aan. :)

Sinds kort voeren we Pangolin Quickshow, heb het zelf nog niet uitgetest, maar voorzover ik de specs en screenshots heb gezien, moet het erg strak zijn!

Comment

Bedankt voor de tip! Ik verwacht dat er budgetair gezien nog geen software gaat komen, maar dan heb ik in ieder geval de mogelijkheden alvast gezien.
                    Ik neem aan dat de laser ook prima dmx / standalone aan te sturen is?

Comment

DMX en standalone is uiteraard mogelijk, maar ik kan je verzekeren dat je het meest optimale er uit haalt met ILDA. :)

Via DMX heb je overigens al vrij uitgebreide functies hoor, maar je kunt niet je eigen figuren maken. En toch, het maken van je eigen vloeiende tunnels en waaiers blijft een vet effect. :mrgreen:

Zo heb ik bijvoorbeeld deze gemaakt:
                      Youtube

Comment

Working...
                      X