Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat vinden jullie van dit setje?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat vinden jullie van dit setje?

Op een of andere manier is de screenshot van mijn 'winkelwagentje' te groot, dus ik zet het lijstje wel ff zo neer:
    American DJ complete par 56 kort stage set zwart nr. 39
    American DJ Revo III LED lichteffect
    Bax TDC 009 super bright DMX LED lichteffect
    Showtec LED Operator 1
    Een rookmachine wil ik huren; ik ga deze lampen op mijn kamer zetten en bij een feest dan zo`n rookmachine huren. Ik ben nog aan het nadenken of ik de American DJ Revo III en de American DJ complete par 56 kort stage set zwart nr. 39 allebei koop, of maar een van de 2, en ik dacht dat ik jullie advies wel kon gebruiken.
    PS: Ik heb echt geen flauw idee wat voor bevestiging ik moet hebben voor de TDC 009 en de Revo III, dus dat heb ik er (nog) niet bij gezet. Deze hele set kost 452 euro, incl. BTW

Wat ik er van vind? Harstikke slecht.

-Waarmee ga je die parren aansturen? nu niets. Daar moet een dimmerpack bij komen.
    -Beide lichteffecten zijn wel leuk.
    -Aan de showtec led operator heb je niets! Alleen voor ledparren bedoelt. Ik zou kijken naar een scanmaster 8/16.
    De scanmaster is al jaren mateloos populair, maar Showtec heeft besloten ook een versie uit te brengen die net iets andere mogelijkheden biedt, waaronder de optie om kanalen te kunnen patchen.

En rookmachine huren???? Die dingen koop je voor 3 tientjes.

Comment

Originally posted by Rio View Post

-Waarmee ga je die parren aansturen? nu niets. Daar moet een dimmerpack bij komen.
      Wat voor dimmerpack zou je dan adviseren?

Comment

Zou het dan zoiets worden?

American DJ complete par 56 kort stage set zwart nr. 39 BA-8039 € 163,00

American DJ Revo III LED lichteffect € 179,00

Bax TDC 009 super bright DMX LED lichteffect € 75,00

Showtec Scanmaster 8/2 DMX-lichtsturing € 66,00

Showtec MultiDim MK2 dimmerpack met IEC aansluitingen €69,00

Totaal: €552,00

Dat zou dus 100 euro meer worden. Daar moet ik toch wel over nadenken. Als deze dimmerpack goed is...
        Ik ben ook aan het nadenken of ik het niet beter in etappes kan kopen, bijv. eerst de effecten en de controller en dan die parren e.d.

Comment

Ik zou de Showtec Multidim MKIII nemen.
          Stevige, makkelijk te bedienen vier kanaals DMX dimmerpack met zestien ingebouwde programma\'s. Ook stand-alone te gebruiken met de ingebouwde programma\'s of de muzieksturing.

Ik heb hem zelf ook.

Zie hier mijn uitgebreide review:

Maar ik zou niet voor normale parren gaan, maar voor ledparren.

Comment

Als je het in stappen koopt, koop dan eerst led parren want dat is de basis. (4 parren)
            Dan pas ga je over tot de aankoop van andere effecten.

Comment

Zowel de Revo als de TDC zijn beide centereffecten... zou ik niet doen.

Als ik jou was zou ik voor een Revo 4 gaan en die TDC weglaten.
              Sturing voor zowel parren als Revo lekker met een SceneSetter 1224 doen, of iets vergelijkbaars (scanmaster werkt echt ruk voor parren, het heet ook niet voor niets SCANmaster...).

Wat betreft de parren: parren + dimmerpack zijn ruim 230,-
              Daarvoor kun je ook 4 fatsoenlijke LEDparren kopen of nog makkelijker: Showtec Showbar met 4 losse par56.
              Dat laatste is dan ietjes duurder, maar een stuk makkelijker dan losse lampjes, dimmers en kabels.

Comment

Showtec Compact opvouwbare LED lichtset
                En dit? Is dit ook goed voor de parren? Ze zijn LED, met kwalitatief een goed merk en statief. Dan doe ik die dimmerpack en een controller (ik ben nog aan het zoeken: die scenesetter, is die alleen voor parren of ook voor effecten?). En dan koop ik in 'fase 2' 1 of 2 van de lichteffecten Bax TDC 009 en/of American DJ Revo 4. Tevreden?

Comment

Bij LEDparren heb je geen dimmer nodig.

De scenesetter is in eerste instantie voor parren ja, maar voor eenvoudige effecten als colorchangers of die Revo's is het prima te gebruiken.
                  Bewegend licht (scanners, MH"s) is wel redelijk hopeloos op een dergelijk tafeltje ;)

Comment

Maar dat komt voorlopig ook niet in mijn set. Ik denk dat ik dan deze LED set neem, met de scenesetter, en als er weer geneog geld is koop ik de ADJ Revo 4. Maar als ik op scensetter zoek, dan krijg ik er 2 die het kunnen zijn, eentje met 24 kanalen van Eurolite en eentje met 48 kanalen van Elation. Eurolite is 129 euro en Elation is 279 euro. Hoeveel kanalen heb ik nodig voor wat ik nu heb opgenoemd? Ik denk dat 24 genoeg is, maar dat is gewoon een gok; ik heb daar niet echt veel verstand van :P
                    Last edited by Guest; Sunday-30-10-2011, 12:31.

Comment

Deze stage setter van Elation is prima voor jou:
                      Een 24 kanaals DMX lichtsturing voor het bedienen van conventionele verlichting. In tegenstelling tot de Scene Setter\'s verliest u de onderste twaalf faders niet aan uw chases. Ook is deze sturing een stuk betaalbaarder!

Comment

Ik kijk natuurlijk ook op sites zoals marktplaats voor de lichttafel (het licht zelf niet; in ieder geval de eerste set koop ik bij bax), en ik heb dit gevonden:
                        Showtec SC-2412 24 kanaals lichtsturing
                        Is dit ook goed? En als het niet goed is, wat is er dan mis mee? Dan weet ik waar ik de volgende keer op moet letten ;)

Comment

Is opzicht ook goed.

En marktplaats is echt niet slecht om zo nu en dan eens op te kijken, ik heb er ook mijn eerste lichtset gekocht. En zo nu en dan koop er er nog steeds wat.

Comment

Misschien is de huidige Bax groupbuy wat voor je? De KLS-401 is zo niet duur.

Comment

De Showtec SC-2412 is ongeveer gelijk aan de Elation SceneSetter, maar met een paar extra opties. Prima tafeltje hoor.

Een StageSetter zou ik niet voor kiezen, die is in mijn ogen beperkte dan een SecneSetter.

Comment

Working...
                              X