Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemen movitec sl250

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Problemen movitec sl250

Ik heb afgelopen week 2 movitecs sl-250 gekocht, korte test bij verkopende partij gedaan ( DEMO2) en mee naar huis genomen.
    Aleen nu blijken beide koppen een probleem en verkopende partij voelt zich niet geroepen er iets aan te doen dus gevalletje kat in zak.
    Koper gaf aan dat de koppen goed werkte en alleen maar schoon gemaakt hoefde te worden.

Nu hoop ik op wat advies waar ik naar kan kijken.

Head 1 :

Na inschakelen gaat hij keurig de reset lopen, lamp gaat aan en kan een demo draaien.
    Maar na 20 minuten springt de zekering ipv in de heat beveiliging te gaan.
    Zekering word dan vervangen en kop weer aanzetten en na 20 minuten weer hetzelfde verhaal.

Head 2:

Gaat ook keurig de reset lopen , maar wil zijn lamp niet starten en schiet na een tijd in LaEr en Heat melding.
    De lamp heb ik al vervangen voor een ander werkend exemplaar maar geen reactie.

De beide koppen zijn schoongeblazen en fans zijn gecontroleerd.

Alvast bedankt.

fans zouden probleem nr1 zijn, de condensators en ballasten die de lamp helpen opstarten nr2.

een fan kan een proper uitzien maar deze verslijt na een tijd, best is deze dan gewoon te vervangen, is niet zo moeilijk.

Comment

Inderdaad wat Dreezer aangeeft.
      Over het algemeen gaan dit type movingheads niet weg omdat ze nog veel geld opleveren..maar omdat ze van hun "troep" af willen..
      Fans kunnen inderdaad defect zijn, controlleer ook eens je lampsensor..
      Hoeveel uren hebben ze gehad? En zitten er nog oude kabelbomen in?

Comment

Originally posted by babysmurf View Post
        Ik heb afgelopen week 2 movitecs sl-250 gekocht, korte test bij verkopende partij gedaan ( DEMO2) en mee naar huis genomen.
        Aleen nu blijken beide koppen een probleem en verkopende partij voelt zich niet geroepen er iets aan te doen dus gevalletje kat in zak.
        Koper gaf aan dat de koppen goed werkte en alleen maar schoon gemaakt hoefde te worden.

Nu hoop ik op wat advies waar ik naar kan kijken.

Head 1 :

Na inschakelen gaat hij keurig de reset lopen, lamp gaat aan en kan een demo draaien.
        Maar na 20 minuten springt de zekering ipv in de heat beveiliging te gaan.
        Zekering word dan vervangen en kop weer aanzetten en na 20 minuten weer hetzelfde verhaal.

Head 2:

Gaat ook keurig de reset lopen , maar wil zijn lamp niet starten en schiet na een tijd in LaEr en Heat melding.
        De lamp heb ik al vervangen voor een ander werkend exemplaar maar geen reactie.

De beide koppen zijn schoongeblazen en fans zijn gecontroleerd.

Alvast bedankt.
        Van headje 1 kan het ook de warmte sensor of de lamp sensor zijn die stuk is. Als die dan te heet worden doen ze het ook niet meer.

Zo te horen van movinghead krijgt hij een lamp eror. dit kan zijn dat de lamp niet goed in de houder zit of de sensor stuk is.

Comment

Working...
        X