Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp gezocht voor Nicolaudi STICK (tegen betaling)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp gezocht voor Nicolaudi STICK (tegen betaling)

Ik ben op zoek naar iemand die (tegen betaling) kan helpen met het instellen van de software voor de Nicolaudi STICK DMX controller en wat uitleg over de software hiervan.

Het is de bedoeling om met deze controller een aantal dmx ontvangers/decoders aan te sturen waarop een simpele RGB led-strip is aangesloten.

Mail me s.v.p. zo snel mogelijk indien je iets voor me kunt betekenen.

Ik ben zelf woonachtig in Almere, maar als ik bij iemand op bezoek kan komen en de spullen meebreng, kan het wat mij betreft door geheel Nederland.

Bij voorbaat dank.

robinvanhorn@hotmail.com

Dat moet toch niet zo heel moeilijk zijn? Ik ken het systeem niet, maar dmx blijft gewoon dmx.

Comment

Klopt, het ziet er allemaal vrij eenvoudig uit echter heb ik geen ervaring met DMX, dus vandaar toch de behoefte aan wat hulp en uitleg.

Comment

Lees anders dit eens:

Comment

De Nicolaudie STICK is toch heel wat ingewikkelder. Er zit een usb, een dmx (aansluitingen met schroefjes, geen pluggen) en een AC/DC aansluiting op. Programmeren gaat met de software sunlite. Maar gaat het om de STICK KU1 of de GU2 versie??

Comment

Ku-1

Comment

Heb je al de Easy Stand Alone (pro) software geïnstalleerd?

Over het aansluiten... Achterop vind je een aansluitbalkje met 9 aansluitingen doormiddel van schroefjes. Vanaf de onderkant is dat: Stroom +, stroom -, DMX Ground (op XLR connector pin 1), DMX - (Pin 2, ik weet niet of dit rood of wit is...), DMX + (Pin 3, wit of rood??) De andere 4 heb je niet nodig...
              Last edited by nijst001; Monday-31-10-2011, 12:10.

Comment

Dat is inderdaad allemaal gelukt en de software heb ik geïnstalleerd.

Het enige probleem is dat ik een leek met op het gebied van DMX en het me dus niet lukt om in de software een en ander in te stellen. Vandaar dat ik iemand zoek die (tegen een vergoeding) dat ding voor mij kan instellen. Dus wat kleurwissel programmatjes, en wat kleuren. Hij zal namelijk uitsluitend worden gebruikt om RGB ledstrips aan te sturen.

Comment

Hoeveel strips en hoeveel kanalen per strip?

Comment

Ok, ik ben zelf eens aan het spelen met de ESA software en begin hem langzaam aan beter te leren kennen. Als je de bovenstaande vraag kunt beantwoorden kan ik je een hele uitleg geven, of ineens een hele show doorsturen.
                    Last edited by nijst001; Monday-31-10-2011, 13:57.

Comment

Je kunt mij hier altijd voor contacteren..
                      Heb ruime ervaring met sunlite, niet met de stick maar wil me hier best even in verdiepen. Heb wel brede ervarin in de lichttechniek (en dmx hoort daar uiteraard bij)

Comment

Working...
                      X