Announcement

Collapse
No announcement yet.

Veranderen lichtshow?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Veranderen lichtshow?!

Hallo,

Ik ben niet helemaal te spreken over mijn lichtshow van mijn drive-inn.

Wat heb ik tot nu toe aan verlichting:
    Licht:
    - DMX balk met 4 multi parren
    - 2 showtec microspot
    - 4 showtec firestorm rotoscan
    - 2 showtec G30 laser
    - showtec thunder 2500
    - showtec auqatic
    - showtec gobobeam
    - 8 showtec ledtubes

2x showtec fogjet
    2x showtec vf1500
    1x showtec showfog 3000
    2x musicson MS 4
    3x 2m vierkante truss

Word bijna nooit gebruikt:
    2x ADj ST132 Windups

Verwacht:
    - rgb laser (600mw)
    - ilda besturing

Lichtbesturing:
    - Showtec scanmaster mk2(reserve)
    - Showtec desk pro 512

Dit zet ik altijd op verschillende manieren neer. Ene x zo andere x zo. Dus ook bijna nooit met dezelfde lampen.

Wat vinden jullie hiervan? Wat kan beter?
    Last edited by DjRRRenetjuh; Monday-31-10-2011, 18:30.

Overstappen naar led, dus weg met die multiparren en effecten. Rotoscans mogen nogg wel blijven. Paar zwaardere heads mogen ook wel, want uit die micro's komt gewoon niks uit! Dit is wel mijn mening ;)

Comment

Nou de multiparren blijven, zolang ik nog geen zware pannenkoekledparren heb.

over de microspots loop ik te twijfelen.

Comment

Beste

Ik zou je aanraden qua parren niet over te stappen naar led. Ik neem aan dat je 575w of 750w in je multiparren hebt zitten. Een standaard led par schijnt hier niet tegen aan ( ik heb het hier over showtec/beglec parren). Ik zou wel een 2e fourbar nemen, zodat het wat meer symmetrisch lijkt.

Heb je al wat aan effecten zoals rook/nevel? Anders zou je misschien een kleine hazer/rookmachine kunnen nemen.

Als je echt professioneler wilt kun je natuurlijk altijd investeren. Je kunt altijd kijken naar een setje movingheads die je scanners kunnen vervangen of een setje scanners met meer output.

Comment

lijstje even bijgewerkt, was een paar dingen vergeten.

Wel ben ik aan het kijken naar nog een 2de dmx balk.
          Last edited by DjRRRenetjuh; Monday-31-10-2011, 18:32.

Comment

Nijst001, Al eens een multi-par gebruikt? Dat zijn echt hele leuke dingen, voordeel is dat je ze ook goed als front kan gebruiken en ze toch relatief zuinig zijn. Wegsmijten en vervangen vindt ik dan ook niet echt een goede optie (tenzij ie ze in mijn richting wilt smijten)

Zeker niet als je een beetje creatief wilt kunnen zijn in lichtplan. Wat ik eigenlijk nog mis is een flinke strobo dat geeft toch wel een leuk effect. Ledparren erbij nemen is natuurlijk ook een optie

Comment

Waarom heb je 5 rookmachines?

Ik zou de Microspots en gobobeam weg doen, en eventueel de Auqatic. Hiervoor in de plaats kijken naar 2 movingheads.

Tevens zou ik een 4 tal ledparren of 2 led barren kopen en die naast je gewone parren gebruiken. Led leent zich ook prima voor uplightning.

Comment

@ SLGV.
                Ik heb er al één grote strobo bij zitten, 2500w.

@ Rio.
                Dit omdat ze goedkoop heb kunnen komen en ook omdat ik losse verhuur doe.

Wat is de reden om de auqatic en gobobeam weg te doen, volgens jou? Want dat is 3 a 4 tientjes waar je nu over praat.

Comment

Ik praat met dit soort dingen nooit over geld maar over show en samenhang. Ik heb het bij mijzelf ook gemerkt, te veel effecten (en veel verschillende effecten) worden te druk, warrig en niet mooi.

Daarom zeg ik, doe die weg en koop er een stel ledparren of een paar ledbalken voor. Dat maakt het meer tot 1 geheel.

De microspots zou ik vervangen door grotere movingheads, microspots geven naar mijn mening gewoon 0 licht.

Comment

Ja, maar ik gebruik maar een paar effecten in mijn drive-inn meestal.

De rest doe ik bij mijn doe het zelf setjes of losse bijverhuur.

Vandaar dat ik zoveel dingen heb.

Comment

Dat verklaart het.

Comment

Maar hoe zouden jullie een lichtshow 'bouwen'?

Comment

Grootte bekijken, vervolgens als volgt opbouwen:

- Basislicht (met parcans, spots, panelen of wat dan ook, in ieder geval statisch licht
                          - Intelligent licht (movingheads, scanners)
                          - Intelligent effectlicht (DMX-gestuurde barrel-effecten, flowers, etc.)
                          - Additioneel licht (indien grootte het toelaat; sunstrips, blinders, lasers, stroboscopen)

Plus, je hoeft niet voor iedere klus alles mee te nemen. Soms gaat het 'less is more' principe op, zeker bij dingen als bruiloften. Dan heb je meer aan een strakke show met wat basislicht en een beetje intelligent licht (zoals 2 mh's of scans).

Bij een redelijk grote houseparty kun je wel alles uit de kast trekken, maar zorg dan dat het in balans is en dat je niet alles tegelijk gebruikt. Hiernaast zijn effecten ook echt effecten, iets dat je een paar keer op een avond individueel toepast als verrassings-effect en niet continu tegelijk.

Comment

Rick, wat zou jij wegdoen/vervangen en waarom en wat zou je dan in de plaats zetten.

Comment

Aquatic, Gobobeam zou ik dan wegdoen.

Eventueel microspotjes, al kun je daar best grappige dingen mee uithalen met kleine showtjes, wel erg leuk om een paar neer te zetten met bruiloftjes of iets dergelijks.

Je zult moeten afwegen; Hoe vaak gebruik/verhuur ik het nog?

Comment

Working...
                              X