Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vuur effect op achterwand

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vuur effect op achterwand

Ik moet voor een eenmalige klus een soort vuur effect op een wand maken.

Liefst wil ik hiervoor geen nieuwe lampen moeten kopen.

Nu zat ik zelf te denken om met een ventilator en stroken stof en een paar ledparren in een chase me rood en oranje dit effect te creeren.
    Het is voor in een relatief kleine ruimte en ik heb wel eerder met mijn ledparren de wand verlicht dus dat moet geen probleem zijn.

Maar misschien heeft iemand een beter / mooier idee.

Dank.

Kun je niet ergens een beamer lenen?

Comment

ik weet er maar weinig van, maar naast wat je al hebt kun je miss ook nog een beamer gebruiken voor net dat extra detail?

Comment

Een beamer is ook een goed idee.

Comment

In een andere shop heb je voor 40 euro een Fire Fox van ADJ... is maar een kleine investering, maar ook een stuk minder mooi dan een beamer natuurlijk.

Comment

Ik zal je lappenstof avontuur maar vergeten. Leuk idee, maar dat wordt niks. Zoals al vaker werd gezegd is een beamer een goed idee. Echter moet je jezelf afvragen waar je het op wilt projecteren. Een beamer moet al snel 5 meter van het doek afstaan. Gebruik je het achter een DJ staat de DJ er weer voor. Je kan het ook vanaf de achterkant op een wit doek projecteren, maar dan moet er ook 5 meter tussen zitten.

Comment

Originally posted by rintie View Post
              Een beamer moet al snel 5 meter van het doek afstaan. Gebruik je het achter een DJ staat de DJ er weer voor.
              En een beamer kun je niet ophangen...?;)

Comment

Short-throw beamer moet wel lukken hoor, mits er een klein beetje ruimte tussen DJ en doek zit. ;)

Comment

inderdaad, met de juiste lens hoef je geen 5m afstand te hebben, met de vuureffecten van arkaos kom je ook al een eind op weg.

@rintje: op de meeste van onze klussen is het niet haalbaar om 5m afstand te hebben voor een beamer aangezien deze meestal opgehangen worden, een breedhoeklens verhelpt heel veel van deze problemen :)

Comment

Originally posted by dreezer View Post
                    inderdaad, met de juiste lens hoef je geen 5m afstand te hebben, met de vuureffecten van arkaos kom je ook al een eind op weg.

@rintje: op de meeste van onze klussen is het niet haalbaar om 5m afstand te hebben voor een beamer aangezien deze meestal opgehangen worden, een breedhoeklens verhelpt heel veel van deze problemen :)
                    Klopt, een breedhoeklens is ideaal. Moet je er wel een hebben, en voor een eenmalige klus is dat een prijzig grapje.

Comment

Als je voor een eenmalige klus spullen nodig hebt huur je die lijkt me?

Comment

(ultra)Short throw beamer en een dvd speler met een haardvuurtje. Als je dun wit doek hebt kan je evt. ook (als daar ruimte voor is) van achter projecteren. Dan heb je helemaal geen probleem met schaduw van dj die er voor staat.

Als je kijkt naar huren van die spullen (en kopen van dvd) is zo'n lamp als ronennie voorstelt ook een reële optie (minimaal verschil, wel minder realistisch effect, maar dat is niet noodzakelijk negatief)

Comment

een alternatief: http://nl.beglec.com/product/4504/Inferno

Comment

Anders huur je enkele Robe Colorspotten... 2 gobowielen over mekaar, beetje spelen met het animatiewiel, leuk kleurtje er op... En klaar zijn je vlammen

Comment

Originally posted by dreezer View Post
                              Die ziet er wel erg cool uit (of heet eigenlijk :D). Staat ook hier in de shop maar is helaas uit het assortiment...

Comment

Working...
                              X