Announcement

Collapse
No announcement yet.

eerste aanschaf?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Wasmachine is meestal aparte groep, net als de keuken (vanwege veel elektrische apparaten).

Woonkamer en slaapkamers zijn vaak wel per 2 of 3 bij een groep aangesloten..

Comment

Tja, dat is dus het vage. Wasmachine/droger is als het goed is inderdaad een aparte groep. Maar, die staan naast/achter mijn kamer. Verder heb ik in mijn kamer ook minstens 2 groepen lopen, maar hoe die lopen weet ik niet. Er zijn sowieso 2 stopcontactdozen onder elkaar die op 2 verschillende groepen zitten (1 ervan komt van de andere kant van mijn kamer, en is doorgetrokken omdat ik alles op 1 tijdklok moest hebben).

Stroomkosten zijn nu al hoog, dus maakt het wel degelijk verschil. Zeker in de winter, als er nog een kachel bij geprikt wordt. Verder nog 3 aquaria, die allemaal een hoop stroom verbruiken en een computer en laptop met bijna dode accu die, tenzij ik voor lange tijd (>2 dagen) niet thuis ben, 24/7 aan staan.

Ik heb de American DJ rookmachine bekeken, maar de levertijd is mij iets te lang (16 weken als ik het me goed herinner).

Comment

Originally posted by RobinH View Post
        Op marktplaats staan qua moving heads eigenlijk alleen Led-movingheads rond de kwaliteit van de Ero 540 en goede moving heads waarvoor ik veel te weinig geld heb. Scans kan ik nog even zoeken.
        Tja, led moving heads worden ook niet zoveel via marktplaats aangeboden. Daarom zeg ik ook ga voor een gewone. 1 movinghead die 250 watt gebruikt is nou ook weer niet zo'n ramp.

Zoals deze bijvoorbeeld:

Het leuke aan die beter movinghead is dat ze roterende gobo's hebben.

Rookmachine ga ik naar kijken als ik een setje of effect heb gevonden om te kopen, nu heb ik er vrij weinig aan.
        Domste fout die je kan maken!! Ik vind een movinghead of scanner zonder rookmachine vrij weinig aan. Je ziet dan alleen een plaatje, geen straal of zoiets.

Overigens wordt er wel gezegd dat er 3600w op een stop kan, maar ik heb geen idee hoe de stoppen in huis lopen.
        vraag eens aan je ouders zou ik zeggen.

Sowieso gaat het niet om de stop, maar om de hoge stroomkosten.
        Laten we eens die movinghead pakken uit die marktplaats advertentie. Die verbruikt rond de 200 watt. Hoelang zal het gemiddeld per week aanstaan? Een paar uur? laat ik 5 uur per week. (In het begin zal het meer zijn, maar naderhand zal het minder worden en je heb ook nog vakanties, als die op school hang en dergelijk.)

5x 200watt is een kilowattuur per week. Een kilowattuur kost ongeveer 0,21 cent. Keer 52 is dat dus 10,92 euro per jaar. Ik zou er in iedergeval niet moeilijk over doen.

En, ehe, jij betaald thuis toch niet de stroomkosten. :p

Comment

Ik betaal geen stroomkosten, maar ze willen me wel laten meebetalen.

Rookmachine is inmiddels soort van geregeld, een 700w van skytec voor 75e. Moet alleen mijn ouders ff toestemming 'vragen'.

Comment

75 euro voor een skytec rookmachine??

Waarom niet gewoon voor dit ding gaan?:
            Een flinke rookmachine voor slechts een paar tientjes! Het moet niet veel gekker worden. Met deze rookmachine zet u elk zaaltje binnen enkele minuten in de rook.

Comment

Edit: en helaas heb k nog geen geld voor een rookmachine, tot die tijd zal het gewoon bij inprogrammeren en simpele dingetjes blijven. Zit bovendien met het probleem dat alles maar weinig stroom mag verbruiken, anders mag ik het waarschijnlijk niet kopen van mijn ouders, want mijn kamer verbruikt al teveel stroom.
              Voor drie tientjes heb je de EuroLite N-19! Doet prima zijn werk!

Comment

Originally posted by ajdeboer View Post
                Ha! Wishful thinking! :)
                Jarenlang heb ik (gratis!) een knutselkoffertje vol met Behringer C-2 naar mijn oude middelbare school meegesleept. Maar andersom: iets gratis ff meekrijgen, dat was/is wel ff een stukkie moeilijker! Daar heb ik héél vaak gratis/goedkoop voor moeten klussen....

Ik krijg, als ik dat nodig heb, een complete HK audio setup mee! Vier speakers twee subwoofers en vier monitoren, en dertig mic's!

Comment

Originally posted by Rio View Post
                  Laten we eens die movinghead pakken uit die marktplaats advertentie. Die verbruikt rond de 200 watt. Hoelang zal het gemiddeld per week aanstaan? Een paar uur? laat ik 5 uur per week. (In het begin zal het meer zijn, maar naderhand zal het minder worden en je heb ook nog vakanties, als die op school hang en dergelijk.)

5x 200watt is een kilowattuur per week. Een kilowattuur kost ongeveer 0,21 cent. Keer 52 is dat dus 10,92 euro per jaar. Ik zou er in iedergeval niet moeilijk over doen.
                  Dit vind ik nou nog eens een mooi sommetje!
                  Trouwens, een droger of een flinke stofzuiger is 2000W en zal ook nog vaker aan staan. Een setje discolampjes kost dus op jaarbasis niets vergeleken bij huishoudapparatuur..

Wat voor stoppenkast heb je trouwens? Een oude (met stoppen) of een nieuwe (met schakelaars)?
                  Met zo'n nieuwe kun je gewoon de schakelaars uitzetten en kijken uit welk stopcontact er geen stroom meer komt. Dan kun je een compleet schema'tje maken van de groepen in je huis. (Mits dat niet aanwezig is).

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
                    Ik krijg, als ik dat nodig heb, een complete HK audio setup mee! Vier speakers twee subwoofers en vier monitoren, en dertig mic's!
                    En op welke school zit jij???

Ik heb gewoon 2 microspots van showtec en die draaien goed mee met mijn basislicht. En hoeveel wat zijn die? 20 volgens mij.

Comment

Microfoons e.d. krijgen wij wel mee, stel iemand zou zelf optreden ergens.

Voorlopig moet ik even mijn ouders overtuigen dat een rookmachine op zich niet gevaarlijk is. Nadeel is dat er ook wel 3 aquaria staan...Maarja, die krijgen wel ergere dingen te verdragen en die dek ik gewoon af.

Comment

En dat is ook wel een probleem met een rookmachine eigenlijk, ik zie ze vooral vanaf 700w. Wel een beetje vel om in een slaapkamertje te plaatsen, ook al is het geen kleine kamer.
                        Ik heb hier nog ergens een ongebruikte mini rookmachine liggen (nieuw dus maar weet niet hoeveel watt) en die mag je van mij gratis hebben, waarschijnlijk ook wat licht wat ik niet of nooit zal gebruiken en als ik je daarmee een plezier kan doen ;)

Comment

Een gratis rookmachine zou, als mijn ouders het goedkeuren ('je kamer is geen disco'), best welkom zijn, scheelt weer wat geld en dan hoef ik alleen ff rookvloeistof te kopen. Wat voor licht is er wat je kwijt wilt? Want mij kan je er inderdaad wel een plezier mee doen :).

Comment

Ik denk dat je bijna iedereen hier daar een plezier mee kan die Mol, inclusief mij. :)

Voorlopig moet ik even mijn ouders overtuigen dat een rookmachine op zich niet gevaarlijk is. Nadeel is dat er ook wel 3 aquaria staan...Maarja, die krijgen wel ergere dingen te verdragen en die dek ik gewoon af.
                            Theaterrook is niets anders dan water en glycolen, is niets schadelijks aan. Als je iets duurdere JEM vloeistof neem laat het tevens ook veel minder tot geen residu achter, dus minder tot niet schadelijk voor je aquaria.

Deze rookvloeistof:
                            De Regular DJ Fluid van JEM is een speciaal berekende mix, perfect voor middeldichte rookeffecten. Deze rookvloeistof is in het bijzonder geschikt voor de Magnum 550 en 880. Wordt geleverd in een 5 liter jerrycan.
                            Last edited by Rio; Thursday-10-11-2011, 00:49.

Comment

De rookdoos is een mini en goed voor op een kamer, ik kijk morgen eens hoeveel watt het ding heeft, ik zit nu op mijn werk en kan het pas morgen bekijken, qua licht kan ik niet uit mijn hoofd zeggen, waar ik wel weet van heb is een groene mini lazer (ibiza lazer), zo goed als nieuw ik heb het ding enkel getest en dat ligt hier nu een klein jaartje niets te doen, prijs was rond de 160 euro en met de verzendkosten en een mercie ben ik al tevreden.

Comment

Heb je nog meer lichteffecten die je aanbied tegen verzendkosten + mercie?:D

Comment

Working...
                                X