Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
@Rio: Terminator is wel goedkoop ja. Maar als ik kabels zelf soldeer (scheelt toch weer geld) kan ik net zo goed ook zelf de terminator maken. Als ik kabels koop dan natuurlijk gewoon terminator kopen.
Als je het zelf wil maken om geld te besparen zeg ik niet doen, voor die paar euro's is het niet de moeite maar als het is om de fun of om te leren dan zeg ik ja.
Voor 7 euro per 1m-kabel (solderen met procab pluggen = 3,49, kabel = 11,50) vind ik het wel een mooie besparing. Ik heb sowieso al 2m nodig om van de dongel naar de laser te gaan, en dan nog 3 of 4m om bij de andere lichten te komen. Ik zal de precieze lengtes nog wel bekijken, maar het bespaart me toch echt zo'n 100 euro als ik zelf soldeer. Of kan je ook gewone XLR-kabels zonder de 110ohm weerstand voor je DMX gebruiken?
Hoi Robin,
Je kan prima "gewone" XLR kabels gebruiken voor je DMX, alleen bij erg lange kabels en veel aansluitingen zou het problemen kunnen geven. In jouw geval is dat (nog) niet aan de orde, ik zou in jouw geval gewoon goedkope XLR kabels aanschaffen.
De toestemming is binnen! Helaas krijg ik geen krachtstroom en zit mijn kamer op dezelfde groep als de woonkamer.
Mijn eerste winkellijstje:
- XLR-kabels
- g-klemmen (diameter moet ik nog ff uitzoeken)
- JEM Rookvloeistof medium (er is geen light JEM rookvloeistof?)
- DMX-USB kabel/dongel
Verder komen hierbij nog wat audioverloopjes die ik nodig heb. Ik zit te kijken om na de eerste aanschaf een set van 4 led-parren te kopen.
Vandaar dat wij hier gewoon 6 krachtstroom groepen hebben.
Dan ben ik wel benieuwd in wat voor huis jij woont en hoe je hoofdzekeringen van enexis eruit zien.
Sorry hoor maar kracht op je slaapkamer om een beetje disco te spelen lijkt me meer dan overdreven. Ik weet niet wat jij op je SLAAPkamer doet. Maar ik slaap er. Als je echt zo enorm veel spul tegelijkertijd aan wil zetten begin ik wel een disco of café. Als het voort zo groot is heb je gewoon een schuur nodig.
Wat ik op mijn slaapkamer doe? Alles eigenlijk, behalve zaken die in de keuken moeten (en dat dan opeten) en zaken die in de badkamer horen. Wat er verder op deze groep staat: minstens 2 computers, en dan nog laptops, 2 tv's, 3 aquaria, een aantal normale lampen, de geluidsinstallatie van beneden en boven, een keyboard, momenteel een kacheltje omdat mijn kamer erg koud (en niet geisoleerd) is, en vast nog wel wat dingen waar ik zo snel ff niet op kom.
Maarja, ik heb het gevraagd, omdat mijn vader geen zin had in uitgevallen stroom in de woonkamer. Of minstens een aparte groep voor mijn kamer, want dat scheelt ook al een hoop.
Als robin de rookdoos niet mag hebben van zijn ouders dan gaat hij naar lars.
Robin, ik zal je volgende week een PM sturen van hoe en wat want dit topic is er niet voor gemaakt om hierover verder te gaan.
En deze rookdoos, ik heb het bax magazine er naast liggen zodat je ongeveer het formaat weet. Ik heb geen doos meer en geen handleiding maar handleiding is niet nodig, vloeistof erin en aanzetten en met de afstandsbediening kan je hem doen spuiten.
Wat ik nog heb moet ik nazien in de opslag maandag.
Ik heb nog een mini movinghead die ik waarschijnlijk niet zal gebruiken, er zullen 2 grote worden aangekocht, maar de mini movinghead gaat niet gratis weg.
Verdere vragen graag via PM.
Comment